BEG airport status
Emirates naručio 150 aviona Boeing 777X

Emirates naručio 150 aviona Boeing 777X

BEOGRAD – Američki proizvođač aviona Boieng i aviokompanija Emirates zaključili su narudžbinu za 150 aviona tipa Boeing 777X u vrednosti od 56 milijardi američkih dolara.

 

image
777X biće najveća verzija baznog modela 777, koštaće do 320 miliona dolara po komadu. U reprezentativnoj konfiguraciji od tri klase moći će da preveze 386 putnika na daljinu od 9, 395 nautičkih milja.

 
Pored toga što je Emirates najveći operater modela 777, ova narudžbina predstavlja najveće lansiranje jednog novog programa i najveću pojedinačna narudžbina u istoriji komercijalne avijacije. Narudžbina koja se sastoji od 115 letelica 777-9X i 35 777-8X uključuje opciju za kupovinu dodatnih 50 letelica sa čijom bi realizacijom vrednost posla porasla na 75 milijardi dolara.

Sa ovom nardužbinom, Emirates očekuje isporuku ukupno 208 aviona tipa Boeing 777. Prema rečima Tima Klarka, predsednika Emiratesa, na svakih 10 proizvedenih letelica više od jedne u proseku leti za Emirates. Novi Boeing 777X doprineće postizanju operativne fleksibilnosti u pogledu nosivosti, broja prevezenih putnika i ušteda u gorivu.

Novi 777X biće tehnološki najsavremeniji derivat originalnog modela, pokretaće ga najnapredniji motori GE Aviation GE9X ikada instalirani na jednom putničkom avionu. 777-9X trošiće 12% manje goriva u odnosu na svoje konkurente, dok je 777-8X efikasniji za 5%.

U Boeingu ističu da su veoma ponosni na saradnju sa Emiratesom i da će novi proizvod, sa novim motorima i krilima u potpunosti izgrađenim od kompozitnih materijala, omogućiti svim kompanijama bolje performanse i kao i veću efikasnost.

Početak proizvodnje planiran je za 2017. godinu a uvođenje ovih letelica u redovan saobraćaj očekuje se od 2020. godine. Do danas 777X zabeležio je 300 narudžbina.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Eto, sad znamo zašto je Emirates otkazao A350XWB. Ako je suditi po ovoj proceni između A350-1000 i B777-9X (http://airinsight.com/2013/11/08/the-super-twin-battle-a350-1000-versus-777-9x/), oba aviona će biti konkurentna, pa je pitanje šta je bolje izabrati na duži rok (u proceni navedena distanca od 6000nm ili 11112km): jeftinije održavanje ili veći broj sedišta?

    Odgovori
    vo

    Tržišna pozicija Boeinga nije sjajna. Kako su dugogodišnju ulogu tehnološkog lidera počeli gubiti, pokušali su održati tržišni udio koruptivnim rabotama. Sa tržišta putničkih zrakoplova u međuvremenu nestaju Douglas i Lockheed, a Boeing sve više je počeo ispoljavati sipljivost. Tad na scenu stupaju američka diplomacija i tajne službe. Raznim ucjenama, zavrtanjem ruku i sabotiranjem konkurencije prave sebi prostora na tržištu. Od bivšeg američkog trolista osta jedan uveli listić. Sada više brinu kako pokrenuti tuberkuloznu ekonomiju. Tajne službe se ponašaju kao karcinom, uništavaju stablo grane na kojoj sjede.

    Odgovori
    12

    Iako bih se složio sa većinom argumenata koje si izneo u svom komentaru, evo jednog zanimljivog poredjenja za A350-1000 i 777-9X (iako su podaci stari skoro godinu): http://airinsight.com/2013/11/08/the-super-twin-b

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

    @Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

    03. Oct 2024.Pogledaj

    Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

    Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

    03. Oct 2024.Pogledaj

    Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

    John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

    03. Oct 2024.Pogledaj

    max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

    @Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

    03. Oct 2024.Pogledaj

    PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

    I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

    03. Oct 2024.Pogledaj