BEG airport status
Kakvi su Etihadovi planovi za Alitaliju?

Kakvi su Etihadovi planovi za Alitaliju?

BEOGRAD – Aviokompanije Etihad Airways i Alitalia potpisale su 8. avgusta u Rimu Sporazum o strateškom partnerstvu i predstavile stubove buduće saradnje. Posle više od šesnaest meseci pregovora Etihad je konačno preuzeo 49% Alitalije.

 

unnamed
(s leva na desno) finansijski direktor Etihad Ervejz Džejms Rigni (James Rigney), predsednik upravnog odbora Alitalije Roberto Kolanino (Roberto Colaninno), predsednik i generalni direktor Etihad Ervejz Džejms Hogan (James Hogan) i generalni direktor Alitalije Gabriele Del Torkio (Gabriele Del Torchio) na zvaničnom potpisivanju investicionog sporazuma u Rimu.

Višemesečnim i izuzetno napornim pregovorima došao je kraj. Etihad Airways i Alitalia potpisali su Sporazum o strateškom partnerstvu. Na konferenciji za novinare prošlog petka predsednik grupacije i generalni direktor Etihada, Džejms Hogan, predstavio je potencijal i značaj budućeg partnerstva dve kompanije.

Potpisivanje strateškog partnerstva sa Etihadom bilo je poslednja i jedina karta na koju je Alitalia mogla da igra. Nakon intervencije Silvija Berluskonija 2008. godine, u želji da kompanija ostane u italijanskim rukama, grupacija Air France-KLM odustala je od ulaganja. Od osnivanja do 2013, Alitalia CAI zabeležila je vrtoglave gubitke koji prelaze 1,5 milijardu evra. Na mesečnom nivou ta cifra iznosila je više od 25 miliona evra. Bez intervencije Pošta Italije u decembru prošle godine i dokapitalizacije od 300 miliona evra, Alitalia bi danas bila prizemljena.
 

Struktura partnerstva

 
Novo partnerstvo podrazumeva investiciju u iznosu od 1.758 miliona evra u cilju reizgradnje Alitalije kao održivog, kunkurentnog i profitabilnog avioprevoznika. Etihad će investirati 560 miliona evra dok će 300 miliona biti uplaćeno od strane akcionara. Postignut je dogovor o otpisu 598 miliona evra duga dok će italijanske finansijske institucije učestvovati u podizanju kompanije na noge sa dodatnih 300 miliona evra.

Od ukupnog iznosa koji će Etihad investirati 387,5 miliona evra namenjeno je kupovini 49% udela u kapitalu kompanije, 60 miliona biće uloženo u kupovinu pet para slotova na londonskom aerodromu Hitrou dok će 112,5 miliona biti utrošeno za sticanje 75% udela u frequent flyer programu Mille Miglia. Predviđena ulaganja akcionara od 300 miliona evra biće podeljena na sledeći način: Intesa San Paolo uložiće 88 miliona, Poste Italiane 75 miliona, Uni Credit 63,5 miliona, Atlantia 51 milion, Immsi i Pirelli po 10 miliona dok će Gavio uložiti 2,5 miliona evra.

Promena strukture kapitala kompanije omogućiće očuvanje velikog broja radnih mesta ali i istovremeno ulaganje Alitalije u nove dugolinijske rute i revitalizaciju Alitalia brenda (nije precizirano da li će brend biti menjan). Takođe, ističe se mogućnost velikih beneficija od integracije mreže linija dveju kompanija i sinergije troškova kako sa Etihadom tako i sa partnerima iz equity alijanse.

Pored činjenice da je Italija šesta najposećenija zemlja sveta, četvrto tržište po broju putnika a treće cargo tržiše u Evropi, Etihad može da ostvari značajne benefite imajući u vidu poziciju i potencijal Alitalije u Evropi, na tržištu gde se beleži znatno sporiji rast. Sa druge strane, otvara se šansa za Alitaliju za ostvarivanje rasta na brzorastućim tržištima poput Indije, Kine, Afrike i Latinske Amerike.

Zajedničkim snagama kroz habove u Italiji i Abu Dabiju dve kompanije opsluživaće 211 destinacija širom sveta sa flotom od 232 aviona i prevoziće preko 35 miliona putnika godišnje. Sa Alitalijom u okviru svoje equity alijanse „moćna devetorka“ leteće do 400 gradova sa flotom od 700 aviona, a preko 70.000 zaposlenih brinuće da više od 110 miliona putnika doživi najbolje iskustvo letenja avionom.
 

Izgradnja jače Alitalije

 
Trogodišnjim investicionim planom predviđeno je da Alitalia postane profitabilna do 2017. godine, uz adekvatnu veličinu i reoragnizovanje mreže linija, flote i zaposlenih. Biće uložena značajna sredstva u brend i proizvod kao i u razvoj habova na aerodromima Rim Fiumićino, Milano Malpensa i Milano Linate.

Najznačajniji prvi korak ka uspostavljanju jače kompanije je konsolidacija. To, između ostalog, podrazumeva napuštanje short-haul point to point linija sa slabim performansama i smanjenje flote za srednji dolet za 13% odnosno za oko 15 aviona iz porodice A320. Ključan potez biće i reorganizacija Alitalijine mreže linija i njeno povezivanje sa mrežom letova Etihad Airwaysa i partnera iz equity alijanse. Prema predstavljenim preliminarnim planovima, akcenat će biti stavljen na jačanje interkontinentalne mreže letova sa aerodroma Fiumićino u Rimu i Malpensa u Milanu, što će dodatno učvrstiti ove aerodrome kao velika evropska čvorišta. To će zahtevati povećanje broja vazduhoplova za dugi dolet za oko 32%. Alitalia će moći da očekuje podršku od Etihada i veću fleksibilnost u procesu usklađivanja flote.

Novo partnerstvo omogućiće uvođenje novih dugolinijiskih ruta, dok je u planu da nedeljni broj interkontinentalnih frekvencija sa aerodroma Malpensa poraste na 25 do 2018. Za narednu godinu planirano je uvođenje direktnih letova od Milana Malpensa do Šangaja, dok bi od 2016. Rim mogao biti direktno povezan sa Meksiko Sitijem, Santijagom u Čileu i Pekingom. Takođe, u planu je pokretanje direktnih letova iz Rima ka San Francisku.

Oživljavanje i razvoj dugolinijskog saobraćaja od ključnog je značaja za Alitaliju budući da je evro-mediteranska mreža linija ozbiljno pogođena vrtoglavim rastom low cost kompanija. Otvaranjem novih dugolinijskih letova, Alitalia će biti u mogućnosti da poveća prihode po putniku sa 151 na 170 evra i da istovremeno stabilizuje operativne troškove na oko 140 evra po putniku.

U skladu sa strategijom bolje povezanosti, veći italijanski gradovi poput Venecije, Bolonje i Katanije, biće povezani direktnim letovima sa Abu Dabijem od narednog letnjeg reda letenja. Već od ove zime, Alitalia će povećati broj svojih letova iz Rima ka Abu Dabiju sa pet na sedam a biće uvedeni i svakodnevni letovi sa aerodroma Malpensa u Milanu što će uz letove Etihad Airwaysa omogućiti niz novih mogućnosti za putnike obe kompanije.

U međuvremenu, da bi nova Alitalia poletela potrebno je da kompaniju napusti 2.171 radnik – 1.590 radnika zemaljskog osoblja, 126 pilota, 420 kabinskog osoblja i 35 radnika zemaljskog osoblja ogranka Air One. Onima koji se budu prijavili za dobrovoljni odlazak biće ponuđena otpremnina u iznosu od 10.000 evra. Na nadležnim organima je da oko 1.250 zaposlenih bude „preseljeno“ na nova radna mesta, dok bi njih dve stotine bilo prebačeno u tehničko održavanje. Kabinsko i letačko osoblje koje bude moralo da napusti kompaniju, imaće mogućnost zaposlenja u Etihad Airwaysu u Abu Dabiju.

Članovi frequent flyer programa Mille Miglia moći će da sakupljaju i troše svoje milje na letovima Etihad Airwaysa i partnerskih kompanija čija je integracija sa benefit programima Etihad Guest, topbonus i JetPrivilege takođe planirana. Integracija i optimizacija mreže linija doprineće ostvarivanju značajnog rasta u pogledu prihoda za Alitaliju, dok će troškovne sinergije omogućiti veću operativnu efikasnost habova, zajdničku nabavku aviona, motora, keteringa, usluga održavanja, goriva, zemaljskog opsluživanja, školovanja posada i zaposlenih.

Imajući u vidu da je italijansko cargo tržište treće najveće u Evropi, predviđa se oživljavanje aerodroma Malpensa u Milanu kao glavnog cargo čvoršta. To podrazumeva direktno i indirektno povezivanje sa SAD, Meksikom, Brazilom, Ekvadorom, Argentinom, brojnim afričkim zemljama, Indijom, Pakistanom, Bangladešom. Deo aktivnosti oživljavanja cargo saobraćaja činiće ulaganja u handling opremu na najvećim italijanskim aerodromima.

Predstavljajući planove za novu kompaniju, Džejms Hogan je izjavio:

– Za nas u Etihad Airwaysu, ovo je strateško ulaganje na dugi rok. Zajedno sa ostalim akcionarima bićemo maksimalno posvećeni jačanju Alitalije, što će doprineti da kompanija postane   konkurentna, održiva sa stanovišta prihoda i da bude u stanju da uspešno učestvuje u svetskoj tržišnoj utakmici. Mi verujemo u Alitaliju. To je jak brend sa izuzetnim potencijalom. Uz adekvatan nivo kapitalizacije i adekvatan strateški plan, mi smo uvereni da ćemo napraviti veliki preokret koji će omogućiti Alitaliji da se ponovo afirmiše kao prestižni prevoznik. Alitalia je savršen ambasador Italije i svega što je predstavlja. Sa jačanjem brenda aviokompanija će na najbolji mogući način predstavljati ono što je suština Italije – njenu istoriju, kulturu, hranu i modu. Mađutim, da bi se to postiglo, potrebno je da kompanija ponovo počne da živi, sa ciljem da do 2017. godine postane profitabilna.-

Gabrijel del Torkio, izvršni direktor Alitalije, izjavio je da potpisivanje sporazuma sa Etihadom ogroman uspeh za tu kompaniju:

– Morali smo da donesemo izuzetno teške odluke tokom iscrpnih pregovora, ali smo uspeli u tome kako bismo Alitaliji obezbedili budućnost. Zahvaljujući ovoj investiciji moći ćemo da povratimo finansijsku stabilnost i omogućimo rast na duži rok za Alitaliju ali i za turistički sektor naše zemlje. – rekao je Del Torkio.

Nova Alitalia, pre svog prvog leta ka svetlijoj budućnosti, moraće da položi ispit u Briselu. Evropska regulativa predviđa da kontrola kompanija sa sedištem u EU mora biti ne samo pravno već i efektivno u rukama subjekata iz EU. British Airways i Lufthansa, kao najveći protivnici rasta i širenja kompanija iz Persijskog zaliva u Evropi, nastojaće da svim raspoloživim pravnim mehanizmima ospore i ovo strateško partnerstvo.
 
 
Šta je nudio Air France 2008. godine?
[colored_box color=“yellow“]
– Otpuštanje 2.100 radnika
– Transformaciju čvorišta u Rimu i napuštanje aerodroma Malpensa u Miranu
– Otvaranje trinaest novih dugolinijskih ruta
– Preuzimanje 1,4 milijardi evra duga stare Alitalije, što je gotovo polovina ukupnih gubitaka
– Investicije u iznosu od milijardu evra (gotovo 700 miliona evra više od Etihada)[/colored_box]
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Boban na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

    Znaci, mozemo da zakljucimo da je daleko veca kolicina naoruzanja isporucena Ukrajini, nego sto se zna i sto se priznaje. A opet ni to nije dovojno.

    09. Dec 2022.Pogledaj

    Miki na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

    Uz sve duzno postovanje, smateam da se u tekstu potkralo nekoliko, verovatno nenamernih gresaka -Crvena tecnost koja se vidi na fotografijama nije krv, vec rashladna tecnost, verovatno iz startera, pogibija pripadnika vojske RF se ne dovodi u pitanje . Izvor- zapadni analiticari -Na fotografiji aviona ispod kojeg se nalazi pena obelezeni su scorch marks. Ovo…

    09. Dec 2022.Pogledaj
    09. Dec 2022.Pogledaj