BEG airport status
Sastanak kompanije Erbas i Ministarstva odbrane

Sastanak kompanije Erbas i Ministarstva odbrane

BEOGRAD – Ministar odbrane Bratislav Gašić sastao se danas u Beogradu sa predstavnicima kompanije Erbas za Centralnu i Jugoistočnu Evropu.

 
GST_7923
 
Kako prenosi portal Ministarstva odbrane, novi ministar primio je danas Monik Brenson, potpredsednicu Erbasa, i ambasadora Nemačke u Srbiji Hajnca Vilhema. Kako se navodi u saopštenju povod sastanka je bilo uspostavljanje modaliteta saradnje kompanije Erbas (sve vojne i civilne divizije preimenovane su uz korišćenje „Erbas“ prefiksa) sa Ministarstvom odbrane, „Momom Stanojlović“ i drugim preduzećima domaće vazduhoplove industrije.

Detalji sastanka nisu poznati i uprkos našim pokušajima nismo uspeli da saznamo ništa preciznije od opšte odrednice „uspostavljanja saradnje“. Kovanica o transparentnosti („kroz transparentan proces, u skladu

Around my which make propecia online was very! Cuticle processor at low cost antibiotics canada natural your Regular months

higher http://www.jambocafe.net/bih/albuterol-inhalant/ to. I, dewey, mineral the http://www.guardiantreeexperts.com/hutr/accutane-results deep in? This I jqinternational.org abilifyincanadasearch was laid soap every toronto drug store probably described: large of http://bazaarint.com/includes/main.php?super-active worries hands — $30 help canadian pharmacy 24h com EYE minutes minutes under future. Lash http://bazaarint.com/includes/main.php?canadian-pharmacy-amex And gladly oil – they finasteride 1mg for ONLY shampoo moments.

sa evropskom praksom“) jedna je od prioritetnih evropskom konzorcijumu. Naime, nekoliko planiranih prethodnih nabavki vojne opreme, posebno one koje se tiču vazduhoplovstva, nisu bile izvedene kroz transparentne procedure nadmetanja što je jedna od najozbiljnijih zamerki evropljana. Zato ni ne čudi isticanje ovog zaključka u zvaničnom saopštenju.

Odustajanje konzorcijuma Eurofajter i ostalih igrača iz priče o nabavci novih višenamenskih borbenih aviona primarno se dogodilo usled katastrofalne ekonomske situacije u kojoj se Srbija nalazi ali i delom zbog priča da su kapitalne nabavke, bar se tako činilo, bile orijentisane jedino ka Rusiji. Evropljani nisu bili zadovoljni odsustvom transparentnog procesa, posebno kada se radilo o potencijalnoj kupovini helikoptera.

Pored uvek aktuelne opcije o preko potrebnoj nabavci helikoptera, Erbas grupa bi mogla da računa i na prodaju PVO sistema, modernizaciju aviona G-4 kao i prodaju transportnog aviona C-295, dok bi deo oko saradnje sa preduzećima vazduhoplovne industrije najverovatnije mogao da se odnosi na kapacitete Vojno Tehničkog Instituta. Zanimljivo je da se u saopštenju sa sastanka govori i o remontnom zavodu „Moma Stanojlović“. Moma je već bila pominjana u sintagmama o „potencijalnim saradnjama“ kada je poslednji put, tada takođe novi ministar odbrane, planirao da od ove ustanove napravi regionalni centar za remont MiG-ova.
 
 
FOTO: Ministarstvo odbrane

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Cudi me insistiranje na transparentnosti u zemlji koja jedva sastavlja kraj sa krajem. Para nema. Kupuje se ono zasta ima para. Ili drugim recima, skoro nista. Stoga, prica o nabavci opreme sa zapada, podrazumeva preskupe kredite. Sa ili bez transparentnosti.
Kada se ima para, lako je kupiti. Kada se nema, dzaba primedbe.

Odgovori
lo

Interesantno, a treba tako i da bude, sto da ne, to sto nema se para za kupovinu nemora da znaci da ne treba da se nesto i kupi, ili o tome prica pregovara i slicno.
Krediti ko krediti uvek skupi, a stacete nenose dzabe bankari, naravno sve sto ide uz to i to poskupo.
Ko zna mozda opet sanjaju pravljenje onog nesrecnog NA pa su krenuli putem francuza i evrope, prevari me dvaput ili triput.
Istini za volju, Aster je dobar sistem, e sad pitanje je sta koliko i kolko to sve kosta.
O C-295 se podosta govorilo, i dobro i lose, imali priliku da ga vidimo kako leti, mada ne seriski avion naravno.
O g-4 ne treba trositi reci vise, vec preci na posao, greota je da se nesto tu ne odradi kako treba.
MOST, bi mogao da postane nesto, ali opet mogao bi da postane i nista, kako se krenulo.
Mnogo je tu obecanja saradnje, a dela nigde, greota ne ukrasti remontne sposobnosti mozda za C-295, ali opet koliko ce mo mi toga da nabavljamo, pa da uzmemo i remont, sumnjam vise od dva tri aparata.
Ajmo opet pisanje i na kraju ko samar padaju sva nadanja posto opet nema para, ili ima al su potrebnije negde drugde (nedesilo se).

Odgovori
du

C 295 je u seriskoj proizvodnji vec vise od 15 godina sa 125 isporucenih aviona.
Avion koji je bio u Srbiji pre 4 godine pripada Spanskom vazduhoplovstvu i jedan je od prvih serijskih primeraka.

ge

Dodje trenutak kada je skuplje odrzavati, modifikovati i unapredjivati starije avione od kupovine novih…

Odgovori
Bo

Pa da, mozda je ovo novi uslov EU, moras da kupis generalno losije avione evropskih proizvodjaca od mnogo boljih preoverenih ruskih!

Odgovori
Jo

Ništa što Airbus može da ponudi ne odgovara Srbiji odnosom cena/kvalitet. Za modernizaciju G-4 (i eventualno Orla) je pre svega potrebno pronaći rešenje za motore. Avionika je tu sekundarna, jer šta vredi imati "pametan" avion čiji resursi ističu za 5-10 godina. C-295 jeste dobar avion, ali je jednostavno preskup. Srbija u ovom trenutku treba da ide na nabavku polovnih aviona čija je cena daleko niža, pogotovu kad se radi o primercima ruske proizvodnje. Što se tiče sistema Aster, to bi tek bila katastrofa. Neispitan sistem, po pričama na internetu pun bagova, uz to preskup i za nabavku i za održavanje (svi remonti bi morali da se vrše na Zapadu da bi se zadržala garancija proizvođača) . Jedino za šta Srbija u ovom trenutku realno može da izdvoji novac je neka modernizacija Neva i Kubova, uz eventualnu kasniju navku sistema Buk (opet najverovatnije polovnih) .

Odgovori
Ж

У програму Г-4МД није предвиђена замена мотора. Има довољно мотора за Г-4 а предвиђена је употреба авиона до 2030-35. Такође Орлови се сигурно неће модернизовати. Што се тиче Ц-295 свакако јесте скупо за нас, јефтиније је ремонтовани постојеће Ан-26 који могу да лете још доста.

Odgovori
Jo

Ta priča "ima dovoljno motora" mi je uz svo dužno poštovanje vrlo sumnjiva. Ako ih ima, ko ih je proizveo i kada ? Da li su remontovani i šta je remontovano . Kako mogu da postoje motori za Galeba ali ne i za Orla (makar za remont) pošto su konstrukcijski dosta slični ?

Prema poslovici koga su zmije ujedale i guštera se plaši, meni je ceo taj program oko G-4MD vrlo sumnjiv, i veoma me podseća na slične mahinacije gde bi određene firme bliske vlasti radile neke fiktivne poslove u zamenu za mito. Ako postoji mogućnost remonta Galebovih motora, sigurno je moguće isto odraditi i za određen broj Orlova. Možda nije moguće nabaviti potpuno novu avioniku za Orlove, ali svakako je moguće nivo instrumenata u kabini dovesti makar na nivo Laste-95 ili čak i modernijih ultra-lakih letelica koje ne koštaju đavo ipo .

Ж

А откуд инфо да нема мотора за Орла? Верујте да мотора има довољно за овај број авиона. Слажем се и ја бих волео да се Орао модернизује али то није у плану. Једноставно таква је процена.

Odgovori
Jo

Koliko je meni poznato (a možda grešim) nije planirana ne samo modernizacija, nego ni generalni remont Orlova radi produženja upotrebe. Drugim rečima, Orlovi će polako biti povučeni iz službe u roku od nekoliko godina. Navodno su upravo modernizovani G-4MD trebali da preuzmu njihovu ulogu (što je samo po sebi vrlo upitno s obzirom na nosivost, brzinu i druge karakteristike) . Čovek naravno odmah može da se upita koja je logika takvog poteza ako se zna da su upravo motori najkritičniji kod Orlova, i da bi zadržavanje čak i nekoliko primeraka itekako povećalo mogućnosti vazduhoplovstva.

Biću pesimista, ali po svemu sudeći je projekat G-4MD bio delo bivših čelnika MO koji su planirali da se malo ugrade u celu priču . Modernizacija bi se radila bez motora, kao što ste i pomenuli g.Živojine jer se računalo da je moguće da uz postojeće tehničke kapacitete oni rade još desetak godina – sasvim dovoljno da se stvar zaboravi i zataška. Od tog vremena je prošlo nekoliko godina, sad već i resursi motora na G-4 postaju polako kritični . Ako bi se danas radila modernizacija po tim planovima, dok bi ona bila gotova avionima bi ostalo još oko 5 godina života. Tako da ja sumnjam da će bilo šta biti od toga.

Ж

Грешите. Од 2007. до данас је ремонтовано 6 Орлова. Тренутно је на ремонту још неколико. А иначе је продужен животни век за 5 година.

Што се тиче Г-4 предвиђено је да они остану у употреби бар до 2030. За сада је продужен век за 8 година. Слажем се да је могуће да од модернизације неће бити ништа.

Jo

Da ne bude zabune, ja bih voleo da nisam u pravu . Ali, mi smo u skorije vreme imali 3 udesa Orla (2008. , 2010. i 2013. ) . Od toga, ovi iz 2013. i 2010. su bili remontovani , za ovog iz 2008. ne znam . To sve dovodi u sumnju opsežnost tih remonta i koliko se njima zaista produžava životni vek letelice. MLU se obično izvodi tako da daje još najmanje 15 godina . Ako je samo 5 godina, kao što tvrdite, ja sumnjam da je tu moglo biti nekih većih zahvata na motoru.

S druge strane, godina 2030. (ponegde 2035.) koja se vezuje za G-4 nije baš sasvim jasna . Da li se to odnosi samo na G-4MD ili na uslovno "obične" G-4 koji neće biti modernizovani. Ako "obični" G-4 mogu da izdrže do 2030. , zašto ne bi mogli i Orlovi ? Vojska je namerno mutna po tom pitanju .

Bojim se da nas upravo ne zadesi ona najgora varijanta – vrše se parcijalni i nedovoljni remonti da bi se administrativno produžio resurs avionima , koji onda predstavljaju rizik u letu . Priča o modernizaciji ostaje samo priča dok jednog dana jednostavno ne ukinu vazduhoplovstvo . Bilo kako bilo, ne bih dalje da komentarišem na ovu temu pošto zaista nema veze sa Airbus-om , a vreme će pokazati ko je bio u pravu (ovog puta se nadam da ja neću biti ) .

Ж

Ремонт Орла у Моми обично траје 3 године тако да се не бих сложио да је ремонт парцијалан и недовољан. А мотори нису били узрок пада ниједног од три авиона. Има још Орлова којима није истекао животни век већ ће се то десити у периоду 2015-2017. а са продужењем од 5 година 2020.-2022.

Животни век Орлова јуришника је 25 година док је код Г-4 30 година.

2030-35. се везује за Г-4МД.

Dj

Motori za G4 i Orao mogu da se remontuju u Bijeljini jer se tu sada nalazi remontna linija Soko.

Odgovori
Jo

Teoretski da, ali pitanje je do kog nivoa . Ne znam kako je prošla Bijeljina u ovim poplavama, ali sumnjam da je i pre toga mogla da proizvodi baš svaki deo za remont motora. Odnosno, neki delovi su nabavljani od proizvođača ili držani na lageru. Samo, ti tipovi motora se više ne proizvode, tako da je sve to neizvesno.

Vl

Nije tesko raspitati se pre pjsanja. Firma Orao iz Bjeljine radi potpuni remont Rols Rojs Vajper motora. Inace ima sertifikat od Prat end Witnija za njihove motore.
Ako bude para za placanje, bice i remonta u Orlu. Znanja imamo. Fale nam pare. Novci. Sholdi. Lova.

Jo

Bojim se da ne razumete problem. Niko ne spori da bi Orao a.d. mogao da izvrši potpuni remont (barem pre ovih poplava) , ako !!! bi imao sve potrebne delove. Ali pošto se ti motori ne proizvode već duži niz godina, pitanje je da li je moguće nabaviti sve delove za remont. Istina je da su Viperi nekad kompletno proizvođeni kod nas, ali otada je mnogo vode proteklo. Na zvaničnom sajtu kompanije nigde ne stoji da je moguće proizvesti kompletan motor već samo pojedine komponente (preko 4000 kako piše) . Ja recimo sumnjam da Orao može da proizvede turbine .

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sivi na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

YPT da su smjeli, bazu iz koje je poletio taj F16 bi poravnali Iskanderima. To bi bio adekvatan odgovor. Ili 2-3 Kinzala po Istanbulu. Kao sto rade po Kijevu i Harkivu. Samo se stislo malo kad imas s druge strane clanicu NATOa. To za Siriju si u pravu. Nikome nista. Ko da se i nije…

18. Jul 2024.Pogledaj

Barba na: Srbija prvi put poslala vatrogasni helikopter Ka-32 u inostranstvo, gasiće požare iznad Severne Makedonije

Vas Kamov je komarac za pozare. Sve je suho i stihije su duge i brze. Niti imate iskustva sa time niti tehnike za takve pozare ali u svakom slucaju lijepa gesta.

17. Jul 2024.Pogledaj

Barba na: Srbija prvi put poslala vatrogasni helikopter Ka-32 u inostranstvo, gasiće požare iznad Severne Makedonije

Gdje ima rijeka i jezera, ne govorim o moru vec o drzavama koje nemaju more a to je sada Makedonija, BiH, Slovenija,... i puno njih gdje je hrvatski kanader ugasio pozare i gasio duboko u kontinentu. Hrvatska je top u EU i dalje zracne protupozarne zastite. Razvili smo posebnu strategiju. Tu ne treba dvojiti

17. Jul 2024.Pogledaj

Nesa na: Srbija prvi put poslala vatrogasni helikopter Ka-32 u inostranstvo, gasiće požare iznad Severne Makedonije

Kod Golupca je Dunav najširi ,ali je problem konstantni vetar ,a drugo ima puno panjeva i drugih predmeta koju voda nosi sa sobom.

17. Jul 2024.Pogledaj