BEOGRAD – SMATSA Vazduhoplovna akademija, Vršac (SAA) saopštila je danas da je uspešno završeno školovanje pilota Vojske Srbije za upravljanje dvomotornim avionom Piper Seneca V.
Kako stoji u saopštenju, obuka je realizovana na osnovu molbe Vojske Srbije u cilju angažovanja tog tipa vazduhoplova za potrebe fotografisanja iz vazduha i snimanja (AFS) područja ugroženog poplavama. Praktičnu, kao i nastavu na simulatoru FNPT II uspešno su završili oficiri ViPVO : Davor Marković, Branislav Ćirković, Stevan Vuković i Zoran Marković. Program obuke obuhvatao je i vežbe normalnih i vanrednih postupaka u avionu za klasu višemotornih aviona – MEP(land).
Sa predstavnicima Vojske Srbije u toku su razgovori u vezi sa pružanjem pomoći za vođenje kontinualne plovidbenosti aviona (održavanja) Piper SenecaV u servisnom centru SMATSA Vazduhoplovne akademije.
– Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA doo) odgovoriće pozitivno na sve molbe Vojske Srbije za buduću obuku pilota i ostalog vazduhoplovnog osoblja u cilju sanacije posledica poplava kao i unapređenja svih segmenata srpskog vazduhoplovstva – navodi se u saopštenju.
vidosav kovacevic
dobra vest, svaka cast i jednima i drugima
Mirjana
Logicno, to je jedina relevantna pilotska akademija u Srbiji. Bilo bi lepo kada bi svako od nas dao svoj maksimum da se saniraju posledice poplava !!!!!!!!!!!!!!!!
Jovanovic dr Mica
Pohvaljujem autora teksta (najbolji student)
P.S. Jovanovic dr Mica
MrX
Auuu…kakav blam za ViPVO !!! Mada, kad malo bolje razmislim i treba tako! To nije moglo da se završi dok je 204.vbr upravljao gen.Vranić, a sada kada upravlja Vazduhoplovnom akademijom SMATSa , sada može!?Baš simpatično!Kakvi grobari vazduhoplovstva!
Hehe…welcome to Serbia!!!
Jovanovic dr Mica
Pozdrav za autora teksta (djak generacije)
P.S. Jovanovic dr. Mica
levi haklberi
suva istina!
gost
Mislim da ce se saznati istina.Cuo sam da je samo jedan pilot potpuno osposobljen i da samo on leti taj avion. Bilo bi dobro da ga pronadju i da da izjavu povodom ovog dogadjaja. ViPVO bi mogla da u potpunosti izgubi UGLED ukoliko ne istinito budu davali informacije i prikazivali pilote koji nikad nisu leteli taj avion u vojsci srbije.
Djuka
Draga Mirjana , postoje jos dve vrlo relevantne pilotske akademije i to Pelikan sada sa novim imenom Linx Aviation i Prince. Obe imaju veliki broj djaka i dobru obuku tako da Smatsa nema monopol na trzistu.
Gost
Kad smo kod skola.. bilo bi lepo da Tango six napravi uporedni "test" PPL kurseva u Srbiji i prednosti i mane svake skole… Mislim da bi to bila jedinstvena tema, koju niko nikada na teritoriji ex-yu nije objavio :)
Vlada
Odlicna ideja. Zaista!
Gost
Jat akademija (SMATSA) trazi nesto ispod 7000, leti se u Vrscu na pravom aerodromu u novijim Cesnama 172.
Prince 8500, leti se na travi i kasnije na Nikola Tesla, gde je taksa oko 30 eura za jedno koriscenje aerodroma i to kandidat placa sam.
Linx (Pelikan), isto kao JAT, nesto ispod 7000, ali, leti se na Diamondu Piper PA-38 Tomahawk za te pare. Cesna je nesto skuplja, 20 eura po satu leta. Leti se u lisicijem jarku, na travi.
To je ukratko ono sto sam saznao iz razgovora sa predstavnicima skola.