BEOGRAD – Air Serbia sutra počinje sa operacijama svoje izdvojene čarter operacije pod imenom Aviolet. Aviolet flotu činiće rebrendirani avioni 737-300, prvi let se očekuje sutra na liniji za Antaliju.
Avioni i posada Avioleta dobiće nov branding koji za svrhu ima odvajanje proizvoda od baznog koji pripada matičnoj kompaniji Air Serbia. Letovi na čarter linijima počinju sutra i trajaće do kraja letnje sezone. Aviolet 733 imaće konfiguraciju od 144 sedišta u jednoj klasi.
Aviolet će na Aerodromu Nikola Tesla imati 3 posebna check-in šaltera u Terminalu 1 odakle će putnici leteti ka pet zemalja: Turskoj, Grčkoj, Italiji, Španiji i Egiptu. Destinacije će biti: Almeria, Antalija, Cefalonia, Kanija, Krf, Dalaman, Girona, Heraklion, Kos, Bodrum, Mikonos, Palermo, Palma de Majorka, Rodos, Santorini, Šarm el-Šeik, Skiatos i Zakintos.
Aviolet je planiran isključivo kao čarter operacija i kao takva na svim letovima će biti služen ketering u vidu sendviča i svih vrsta osvežavajućih i alkoholnih napitaka koji će se kupovati u avionu.
Fulcrum
Jel ubacen nov enterijer?
Srdjan
ko je smislio naziv svaka mu cast , siguran sam da postoji razumljivo znacenje istog
Vlad
Mnogo je glup naziv… aviolet će stranci da čitaju kao "a violet".
Vlada
Samo polupismeni i nepismeni, kao Ti naprimer, ce tako citati Aviolet. Ostali pismen svet ce citati kako se inace cita.
Nisam primetio u svim decenijama zivota da kad neko pogresno procita, a bude ispravljen, ne nauci pravilan izgovor.
Uostalom, tako cela ljudska rasa uci, odvajkada. Jedino, posebni, kao Ti naprimer, se rode sveznajuci i njima skola nije potrebna.
Zaista je ljudska glupost bezgranicna. A za njom odmah na drugom mestu je zloba.
Vlad
Obožavam ove kojima je glavni argument vređanje. U čemu je tvoj problem, čoveče?
Meni se ime "aviolet" ne sviđa i šta je tu glupo i zlobno ??! Ta kompanija će leteti po inostranstvu i normalno je da će stranci po "difoltu" da čitaju "a violet" (ljubičica) jer njima je to sigurno logičnije… Mada, i na srpskom je nekako rogobatno… Svejedno, mogli su sigurno bolje ime da smisle, a i da se više potrude oko logotipa, jer su ovaj "pozamili" od kompanije "Nouvelair Tunisie"… http://www.illicotravel.com/img/airlines/615xXXX/…
Drug Leka
"Samo polupismeni i nepismeni, kao Ti naprimer…."
Em vredjate Vlado, em ne znate da pisete ni sami…
Jako ruzno.
Vlada
Ma jel te?
A gomila trabunjanja o A Violet?
Rec Avio postoji u engleskom jeziku. Postoji za one manje obrazovane da provere. Za obrazovane i tako ovo nisam namenio.
Na glupost uvek reagujem i reagovacu. Ma ko god bio u pitanju.
Bas me interesuje da li ce, recimo Nemci, Spanci, Grci, Egipcani, Norvezani ovu rec citati A Violet?!
cobanin
letovanje avionom = aviolet ……….i zato more i sunce na rep….. a stranci nema sta da citaju ovo je mala kompanija samo za nase turiste da idu u tunis,egipat, tursku sa usranim 733
Srdjan
ljudima koji srecom idu avionom na letovanje sminka zvana AirSerbia A319 uopste nije neophodna i sasvim ce lepo i bezbedno stici gde su posli i sa 733 koji nisu nista gori od pomenutih A319 i sto je najvaznije stici ce na vreme jer 733 nece dolaziti sa redovnih linija i stoga mofuce je kasniti,kao prethodnih godina
a da je naziv glup to jeste
cobanin
A319 je tisi, sto cini putovanje prijatnjije i za gradjane beograda ispod f/p
moze da leti oko 2000m iznad 733 , ima bolje sanse da izbegde najgore vremenske uslove
moze da sleti na CAT IIIb pistama, 733 su stalno divertovali dok su strane kompanije sletale na bg
trosi manje goriva , bolji motori, kompjuterska kontrola snage itd
ima vise mesta izmedju sedista (koja su udobnija)
733 Daleko su gori u SVEMU, SVEMU….. osim Nostalgije…
Bokani
Stvarno si nastupio u skladu sa svojim nick-om!
"…bolji motori…" – po cemu su V2500 bolji od CFM56? Ako ti kazem da im se krivi vratilo motora, zato sto se lezaj broj 4 nalazi u komori za sagorevanje i ima poseban sistem za hladjenje istog, da li ce ti nesto znaciti? Jedine kompanije koje koriste V2500 a mogu se videti kod nas su Etihad, Qatar, WizzAir i AirSerbia! Znaci li to da je cela Evropa luda sto koristi CFM56?
"…kompjuterska snaga motora…" – da li znas uopste kako se zove taj sistem? Ako ti kazem da je to FADEC i da postoji i na CFM56 motoru, da li ce ti to nesto znaciti?
A ono sto 737 moze da podnese A319 ne moze ni u FlightSim-u kad iskljucis opciju crash!
AVIOLET – nemam komentar…mogli su bolje da se potrude!
cobanin
KAO PUTNIK koji je vise puta leteo starim jatom i novim avionima, znatno je prijatnije u kabini , .Kao beogradjanin kad mi iznad prozoro proleti beli 733 ili noviji a319, oseti se razlika, znatno.
Jatovi 733 imaju starije generacije motora CFM-56 3 serije, ako ne laze internet, bez FADEC-a i CFM-56 motori koji ti spomenjujes da svi koriste su 5ta generacije pa dalje tako da V2524-A5 > CMF-56-3
meni je od starijih aviona najdrazi bio 727 ali realno je da se obnavlja flota…..
Bokani
Kao strucno lice ti odgovaram, dakle NE KAO PUTNIK, ne postoji stara ili nova generacija motora CFM56-3, postoji samo razlika u godistu ili u verzijama -3B1, -3B2 i -3C1 a razlika je u snazi, By pass ratio ("odnos zaobilazne struje") i Pressure ratio ("odnos pritiska") i u masi!
Znas li uopste bez upotrebe interneta zna znaci naprimer upravo to sto si napisao
kod motora V2500, te slovno-brojcane oznake V2524-A5?
A sto se tice dozivljaja putovanja avionom to je subjektivno individualna stvar. Sve zavisi od proizvodjaca i konfiguracije enterijera!
Kao neko ko ne "guta" clanke iz dnevnih novina i hvalospeve o Airbus-u tvrdim da je Boeing keva!
Da, B-727-200 je takodje i meni najdrazi avion pogotovo jer sam imao priliku da ga "malo provozam"!
Jeste realno da se obnavlja flota, ali pametno a ne histericno po principu "izbrisati sve sto podseca na Jat"!
Pozdrav!
cobanin
da znam sta znace slova, i nikad nisam rekao stara inova verzija CFM-56 trojke vec je poenta bila da je trojka koji jat ima starija verzija novijih generacija motora sa brojem 5+
niko nije rekao ovo poslednje o brisanju jata….. a to da si strucno lice sumnjam (sigurno nisi inzenjer ili pilot mozda si kontrolor ili punis avione prtljagom) jer bi znao da nema FADEC-a u CFM-56- 3
laku noc
Jovan
Koliko ce starih jatovih aviona ce ciniti flotu?
Mislim da ce ako im cene budu pristupacne,imati vise posla od A.Serbia.
Vlada
Smislio je Vlada Nikolic. Kolega pilot, bivsi aviogeneksovac.
Srdjan
pomenutog kolegu poznajem i sigurno je mogao bolje tako da uz sve duzno postovanje i dalje mislim,mada je to naravno nebitno ,da je naziv bezvezan, za razliku od citavog koncepta koji ima naravno ekonomsku i svaku drugu logiku,sa stanovista AS, da ne spominjem sad neke druge ,koji su naravno ne krivicom AS sada sa jako malo sansi.
Razumnim putnicima je sasvim prihvatljiv i 733 dok onim drugim ne bi valjao ni spejs satl
Srdjan
Doduse, da li ce 733 nastaviti da odrzavaju u Tehnici i da li ce isto placati sasvim je drugo pitanje
Vlada
Jel to bilo najvaznije pri izboru imena Aviolet?
Osttoja
Ne placaju nikom nista,ni tehnici ni aerodromu…NISTA !!!
ostoja
Kog bre kolegu poznajes sad i ti,u zadnjih 25god,ne postoji pilot sa tim imenom u Aviogenex-u,sta samo izmisljate.
Vlada
O`Stoja, ako si u okolini Prestvika, nemoj da se zestis, klaso! Ako nisi taj O`Stoja, onda zaboravi prvu recenicu.
Bio je Vlada Nikolic u Aviogeneksu. Momak iz Uzica. Preko Slovacke, gde je letio i radio, stigao je u AS.
Postoji covek. Video sam ga. Znam ga. Ziv i zdrav. Nema lazi, nema prevare.
srdjan
Ne moze svako da poznaje svakog geneksovca of 1968 do 2014 pa makar bio I Sam bivsi geneksovac'mozda'ako gresim izvinjavam se Ostoji
ostoja
Naravno da gresis,moj otac je prvo radio,pa ja, i to ime nikad nije postojalo,pa vi sad vidite sta izmisljate,neznam samo zasto?
ostoja
Kakav bre vlada nikolic,to je bane lazovic,dosao iz air explorera iz slovacke.Taj ti vlada nikolic ne postoje,decko nesto si mnogo pomesao
Vlada
Klaso, da te ja odvedem kod Vlade, pa da se vas dvojica siti ispricate?
Ili ima neki drugi razlog za zaborav?
ostoja
Kad je radio taj vlada nikolic u aviogenex-u,i zasto bi bas on smisljao ime?
Srdjan
Zasto bas on ( ako je on ) pitaj Vladu ( ali ne Nikolica )a doticni se ovde pominje ni kriv ni duzan a da postoji glavom i bradom postoji e sad sto ga ne zna onaj koji zna sve aviogeneksovce u poslednjih 25 godina tu ne mogu bas pomoci
Vlada
Nije Vlada Nikolic niti kriv, niti duzan. Vlada je Sef Pilota B 737 u AS iliti od malopre u Avioletu. Takodje je menadzer za carter u AS. Samim time je zaduzen i odgovoran za sve oko Avioleta.
A moj klasic O`Srbija je izgleda poceo da zaboravlja. Da nije u pitanju komsija Mr Alchajmer ili Mr Parkinson?? Ne daj Boze. Daleko bilo. Da mj pozivi klasic jos mnogaja ljeta.
Srdjan
Ugovorac ,bar do kraja sezone,ili godisnjeg odmora,kao i svi ostali zaposleni u AS,u svakom slucaju zelim mu uspeha i ostaloga sto treba,a AS zelim da se malo uzme u pamet i koristi vise ono sto ima od kadrova kod nas
Suki
I ja jos uvek radim u AGX i tvrdim da taj vlada nikolic ne postoji,pa neces ti valjda bolje znati od mene koji radim tamo…svasta,ne volim kad ljudi izmisljaju.
Vlada
Suki, idi i procitaj ponovo. Vlada Nikolic je bivsi, ex, nekadasnji Geneksovac. Zadnjih godina je leteo u Air Slovakia i Air Explore.
Dzaba se ljutis. Bolje procitaj ono sto je napisano.
Drnozg
I da pogađam, i dalje nema u planu ikakvih letova iz Niša, jer od Jagodine do Dimitrovgrada , Preševa, Prijepolja i tako dalje nema ljudi koji bi mogli da idu avionom? Možda im je jeftinije da idu do Beograda, pa do Surčina, da plaćaju skuplje aerodromske takse i gube vreme…Niko odavde ne bi išao za Tursku, Grčku Italiju, Egipat?
paja
srećom pročitah ovo pre nego što se ukrcah u neki od ovih krševa
Miroslav
Da li će se Aviolet karte moći kupiti i direktno od Air Serbia za ljude koji sami sebi prave turističke aranžmane?
Nadam se da će na jesen i zimu Aviolet dovoziti i strane turiste u našu zemlju.
Osttoja
Ovo je samo igra da zeznu Aviogenex,jer drzavi nece trebati dve carter kompanije
Srdjan
Nece AS da zezne Aviogeneks vec je istoga na zalost zeznula Drzava,najvise pretprosla,sa M Cvetkovicem ( koji li bese taj?) pa onda prosla a ni ova sadasnja se bas ne upire da pomogne,no videcemo
AS samo radi razumnu po njih stvar,koristi ono sto ima ,i glavni posao je forma,tj sminka a sustinom se bave na vrlo diskutabilan nacin.
Da rade sta hoce rade, da ih niko ne kontrolise tacno je, da ne fermaju niloga,takodje, da ne ispunjavaju svoje obaveze prema raznima,tacno je, da su organizovani i da funkcionisu na vrlo strucno i logicki sumnjiv nacin i to je tacno ,da imaju neke kriterijume nepoznate u dodadasnjoj vazduhoplovnoj praksi,iza toga stojim
No i ovo je bolje od nekadasnjeg Jata,obzirom kakav je bio pa sad kako ce biti u buducnosti,ne bi smeo da tvrdim da ce biti kako svi mi ocekujemo i nadamo se
Aviogeneks,na zalost,dise na skrge i ako se Drzava NE UZME U PAMET i ne pomogne, ostadosmo bez domace kompanije a UOPSTE TAKO NE MORA DA BUDE
ostoja
Najzad se slazem 100%,sve je tacno i provereno sto si napisao !!!!
sascha410
hajde molim vas kazite par valjnih razloga zasto bi drzava trebala da trosi novac poreskih obveznika I da pomaze nerentabilne firme, firme koje nisu u stanju da posluju profitabilno te da se staraju sami o sebi. Hvala
krle
Pa zavisi decko da li je drzava ucestvovala u rusenju tih firmi ili ne ,seti se samo say je bilo sa GENEX-om,drzava ga unistila za Miskovica,pa nek sad gosp.miskovic to plati
sascha410
hvala na ovom "decko".
U osnovnoj skoli bi rekli da ne mozete mijesati kruske I jabuke, sto Vi ovde ocigledno radite. Ako mozete doci sa nekim kvalitetnijim odgovorom mislim da bi ga bilo interesantno ako takav uopste postoji.
Muki
Ovo im uopste ne treba,to su uradili samo da zatvore Aviogenex ,drzava im je obecala sve,i mogu sve da rade.Eno mesetare po JAt tehnici i ponasaju se bahato,kao da je sve njihovo.Na sastanku sa novim pomocnikom ministra za vazdusni saobracaj Z.Ilicem ,gde su svi koji imaju veze sa avijacijom bili pozvanii,samo se oni nisu pojavili…moze im se. Zaposlene placaju toliko mizerno,da to nema nigde u svetu.
krle
E moj muki,sila boga ne moli,a sila je bahata i gazi sve pred sobom
Rodney Marinkovic
Za sada AVIOLET je prava stvar za od uvek siromasne turiste Srbije u odnosu na pristojnije placene ljude van zemlje. Samostalna "cerka" kompanija ce sigurno dobro poslovati. Svakako "koliko para toliko muzike". Na ovakim letovima standard je prema placanju. Ko zeli vise, treba ce mu mnogo vise novca, Slobodan je. Izbor postoji. Medju tim vrlo je vazno da se u terminalima ispred saltera ljudi drze u redu, pod zakonom u potpunoj pristojnosti. Nepristojnost pojedinaca i mannjih grupa bezkorpuloznih na carter letovima su u proslosti su stvarali problem reda I odnosa kod cartera. Verovatno da AVIOLET i Aerodrom Beograd u terminal 1 ce upravljati pristojnoscu pojedinaca na carter letovima letovima u vrelim letnjim danima. AVIOLET, srecan pocetak, mino nebo i zadovoljne putnike zelim. Prijatan let i veselo leto, iz jsenje Australije, uvek zeli vas,
Rodney Marinkovic, Aircraft Mechanical Engineer. Sydney /// Kraljevo.
Srdjan
kakav ste Vi entuzijasta Rodney zaista svaka vam cast,ali na zalost daleko je (Air)Serbia od vasih zelja i nadanja, a ni srpsko vazduhoplovstvo ukupno nista bolje nije
Vlada
Prema svecu i tropar.
126LAE – Delta
Vec imamo carter kompaniju, a AS joj stvara nepotrebnu konkurenciju. Izgleda da je na pomolu potpuno brisanje svega sto smo stvorili…
Miroslav
Koju mi to čarter kompaniju imamo? Nekoga ko ima 1 x B737-200 proizveden još za Titovog života? I šta kad se u sred letnje sezone i taj jedan jedini oldtajmer pokvati? Gde su zamenski avioni?
Srdjan
Proizveden je posle a na zalost Mi NEMAMO carter ,a ni bilo kakvu kompaniju,ustvari bas se i ne zna ko je ima a ko ne.
A sad salu na stranu sam avion je nebitan,nego dozvola i sve ostalo e sto DRZAVA NE ZELI DRUGU KOMPANIJU OSIM AS KOD NAS PITANJE JE ZA NJU,ali na zalost ne postoje bas logicki i razumni odgovori.
NIJE tacno da bi druga kompanija sa vise od 1 aviona ,u drzavnom ili mesovitom ikli privatnom vlasnistvu BILA konkurencija AS a i sta ako bi bila
Nemam nista profesionalno protiv AS,( licno nisam bas odusevljen ali nema veze) ali IMAM protiv odnosa ka Aviogeneksu od svih relevantnih koji bi morali da delaju drugacije u interesu svih nas( vazduhoplovaca pre svega a Bot-ove ne racunam oni su ovde zalutali)
ostoja
Veze nemas,tito je umro 80.e,a avion je 87 godiste,
Vlada
Bez konkurencije nema uspeha. Pogledaj po svetu. Monopol vodi nikuda i nigde.
126LAE – Delta
Da odgovorim obojici kroz jedan komentar.
Miroslave, jeste situacija nezahvalna, ali da li je ovaj potez AS (koji deluje nerazumno) bio potreban? Zar nije bilo bolje za AS da preuzme Aviogenex i po potrebi ga ugasi?
Vlado, za konkurenciju se slazem, ali moram da postavim jedno pitanje. Da li je potrebno stvarati takvu konkurenciju na zanemarljivom trzistu kao sto je nase? Da je u pitanju regionalno trziste, pa da razumem.
Jednostavno ovo vidim kao jos jedan nepromisljen potez, ali mozda nemam sve potrebne informacije…
Srdjan
Koriste do maksimuma ono sto imaju, dokle bude trajalo ( 733) a da li ce platiti hipoteku i potom ih iseci ili ce ostaviti to nekom drugom da placa videcemo
Vlada
Za konkurenciju ne postoji zanemarljivo trziste. Vec samo trziste. Konkurencija postoji gde god postoji trziste. Bez nje postoji monopol. A kako monopol izgleda znamo jako dobro.
Srdjan
Plasim se da ce ovde monopol tek da usledi a potom sledi i masovna seoba vazduhoplovaca u toplije krajeve
126LAE – Delta
Oprosti, Vlado, ali sad vec pricas kao da je sve crno i belo, sto je odlika laika, a znam da to nisi ti.
Kad sam rekao "zanemarljivo trziste", mislio sam na velicinu trzista o kom govorimo. A kolika je velicina trzista Srbije, mislim da sam upotrebio pravi izraz. Jeste da je poznat monopol, ali da li ga sad imamo? Sve aviokompanije sa redovnim saobracajem pruzaju uslugu cartera, tako da tu na neki nacin vec imamo trziste (na neki nacin). E sad, ako gledas crno-belo kao laik, onda jeste da imamo monopol u smislu broja carter kompanija registrovanih u Srbiji, ali za veoma sitno trziste kao sto je nase je to mozda i dobro, iako bi danas trebalo imati izbor.
A evo i drugo pitanje. Ako se ovim potezom AS ugasi Aviogenex, jel ce opet nastati monopol, ovoga puta Aviolet-a?
Vlada
Ako pricamo o monopolu i konkurenciji, onda moramo da se drzimo osnovnog pravila, a to je da niti monopol, niti konkurencija zavise od velicine trzista.
Ako se slozimo oko toga, sve ostale kockice ce same od sebe doci na mesto.
126LAE – Delta
Za monopol se slazem da ne zavisi od velicine trzista, ali za konkurenciju nisam bas siguran.
Vlada
Gde ima mesta za monopol, ima i za konkurenciju. Oni su ti kao leva i desna ruka. Ne mogu zajedno, a ne mogu ni jedno bez drugoga.
126LAE – Delta
Tu se slazem sa tobom, mada imam jednu rezervu.
Problem je taj sto je kod nas konkurencija liberalna, sto nije "zdravo". Evo da napravim jednu prostiju analogiju, "mala bara, nema mnogo krokodila, al da dodamo jos jednog". Znaci, pravljenjem Avioleta (koji li idiot smislja ove nazive) Aviogeneks dobija konkurenciju koja nece imati cilj da se pozicionira na trzistu, vec da stvori novi monopol. To je zasad najrealniji scenario, zbog poznatih dogadjaja koji su prethodili.
E sad, neko ce reci da je ovo skepticizam kome nema mesta na T6 blogu, zato se nadam da se gorepomenuti scenario nece desiti. Ali ako se desi, reci cu samo jedno – nasa komercijalna avijacija ce prestati da postoji, a da to mozda nije zasluzila svojim delima.
Petar Vojinovic
Na Tango Sixu, u komentarima, je dozvoljeno sve ukoliko nije trolovanje, očigledno glupo i zasnovano na improvizovanim mišljenjima dece entuzijasta sa viškom vremena na internetu. Ti spadaš u sve opisano, retko komentarišem komentatorima ali zaista, smanji malo doživljaj.
126LAE – Delta
Gospodine Petre Vojinovicu, ja nisam dete entuzijasta sa viskom vremena na internetu pa ste me nepravedno svrstali u tu kategoriju. Takodje nisam ni toliko upoznat sa internet socioloskim izrazima, pa Vas molim da pojasnite izraz trolovanje, i da mi argumentovano kazete zasto je CEO moj komentar dobio od VAs opomenu jer ne vidim da sam prekrsio bilo sta od uslova koriscenja T6 bloga, osim sto vodim civilizovanu raspravu sa dobrim prijateljem.
Odgovor mozete licno da mi posaljete na mejl, koji kao administrator mozete da vidite u BP ovog bloga (ako postoji).
Petar Vojinovic
Samo smanji doživljaj i biće sve u redu. Poslednje upozorenje.
Pozdrav.
ostoja
Kako ne shvatate,hoce etihad da unisti sve sto leti na ovim prostorima,i da zavlada sam,zato to i radi.Traze ceo terminal samo za njih na apt beg,a ne misle da placaju,duguju svima ,ali moze im se…
Misko
Bojim se da ce zbog svoje bahatosti narod da zamrzi Air Serbiu,a trebali bi upravo suprotno.Ali imaju svu podrsku vlade i tako je to.Kad bi ste samo znali kako se dane kondic ponasa u tehnici…kao da je njegova privatna.i nikom nista.
Bokani
BRAVO! Mrznja je vec pocela, samo nema gde da se ispolji, jer sve lose price (a ima ih) se strogo kontrolisu, pogotovo medju zaposlenima!
Ja naprimer uopste nemam osecaj kad pogledam avione AirSerbia-e (a gledam ih cesto) da je to "nasa" aviokompanija!
Војин
Не разумем због чега? Компанија је нова, још увек се позиционирана тржишту, а за нас, као путнике, увек постоји избор летети или не летети са њима. Мислим да је у условима какви су наши, AS више него задовољавајући национални авиопревозник.
Мене више брине АНТ, који ће на лето постати аеродром за избегавање, пошто никако не може да испрати раст путничког саобраћаја. Београд заслужује много бољи и модернији аеродром од оне надоградње и очајног земаљсог особља.
Bokani
Ponavljam: sve to je moglo biti uradjeno sa Jat-om, bez Arapa, uz naravno odredjene poteze, za odredjenu grupu ljudi veoma bolne!
Zoran
da, naravno, kad na vrbi rodi cvece.
Dejan D.
Koliko mi je poznato u AS-u je operativno 5 komada B733 YU AND i YU ANK (originalno kupljeni za JAT I to su im prve i jedine registracije) potom YU ANI koji je bio registrovan kao Z3 AAM kod MATa, te YU ANV bivši TC MIO Bosphorus Airlinesa te ovaj lizovani "bugarin" YU AOV. Verovatno je da je procena AS da su ti avioni u dobrom stanju i da su isplativi za putnički saobraćaj.
Logika je prosta ako imaš upotrebljiv resurs upotrebi ga da ti donese pare! Za čarter su dva tri aviona odlični, a jedan i kao moguća eventualna rezerva-zamena u slučaju nekih kvarova na Airbusevima ili ATRovima u linijskom saobraćaju.
Što se tiče imena i izgelda znaka-brenda, po meni sklepano na brzinu i prilično neukusno.
Sam znak je bezobrazno prekopirani 1 na 1 Nouvelair-a iz Tunisa.
Takvih sam se prilično nagledao po zemljama bivšeg SSSRa, čak i vrlo sličnog imena
Vlada
Svi Jatovi B737-300 su prvo i originalno registrovani u YU registru.
Dakle nije YU-ANV bivsi TC-MIO. Ispravno je sledece: TC-MIO je bila privremena registracija za vreme sankcija. Originalna registracija je bila i ostala YU-ANV.
Isto vazi i za YU-ANI. Sve su to JAT-ovi originalni avioni. Svi sem YU- AOV.
Sto se ukusa tice, o njimu se ne raspravlja. Nema svrhe.
Dejan D.
Vlado, hvala na korekciji za registracije. Nisam znao da su imali privremene registracije.
O ukusima se slažem da ne vredi raspravljati, Nejasno mi je da nemamo dizajnera u državi Srbiji koji može da osmisli nešto originalno, nego kopiramo znak tunižanske aviokompanije!
Srdačan pozdrav
igor centar BG
Ljudi,smesni ste svi,nemate poima o vazduhoplovima..avion nije 733 nego Boeing 737 ….svi kucate 733..to je greska gore tako je greskom napisao,ali vidi se da letite svi puno avionima..ako vam je jeftina i losa airserbia,imate jeftine quantas,lufthansu,emirates,virgin itd pa letite tim kompanijama..ali tu necete moci da platite "jeftin stan,jeftin auto,jeftinu kartu"..cicevac,fiat stilo i ta ekipa..malo se edukujte
126LAE – Delta
Igore, 733 je IATA kod za avion Boeing 737-300, tako da nema greske, osim u tvojoj "edukaciji".
Dejan D.
Igore pod serijom aviona 737-300 postje različite SPECIFIKACIJE aviona, te specifikacije nose početnu oznaku 733 pa je recimo za onoliko koliko ja znam serija 737-300 imala sledeće specifikacije: 733-306, 733-31S, 733-329, 733-32Q, 733-330, 733-33A, 733-36 E(F, Q), 733-375F, 733-377, 733-3H9 (JAT-Air Serbia), 733-3L9 (Q,C), 733-3M8, 733-3Q8 (Q,C), U ovim specifikacijama postojale su serije aviona koje su uz ime specifikacije imale i dodatak Adv (Advantage – prednost, tačnije unapređena ili napredna specifikacija). Specifikacije nastaju kao zahtev aviokompanija prema proizvođaču (u ovom slučaju BOEING-u) da avion prilagodi zahtevima-standardima aviokompanije koja ih naručuje kako u smislu kvaliteta pružanja usluge putniku, tako i u tehničkom smislu vezano za dolet, kapacitet i održavanje letelice. Tako kod serije 500 sve specifikacije nose početnu oznaku 735, serija 700 specifikacije nose početnu oznaku 737, a serija 800 specifikacije nose početnu oznaku 738. Tako i mi koji se malo razumemo u ovu "poljoprivredu" bilo amaterski bilo profesionalno koristimo tu oznaku 733. Eto nešto si i ti danas naučio!
Srdjan
Samo da dopunim, AGX Yu-Anp je 737-2k3, DA SE NE ZABORAVI dok jos postoji
Vlada
Nije advantage vec advanced.
Vlada
Igore, nemas pojma. B737 je generalna oznaka familije aviona. B737-300 je odredjena varijanta iz te familije. Ko napise B733 je covek iz struke. Tako se tip aviona prijavljuje u flight planu. Da pojednostavim:
B737-200 skraceno se oznacava B732.
B737-300 je B733.
B737-400 je B734.
I tako dalje do B737-900 koji je skraceno B739.
Kada u flight planu pise B737, to ne znaci bilo koji B737, vec iskljucivo B737-700.