BEG airport status
Novi paket avionike za Mi-17

Novi paket avionike za Mi-17

BEOGRAD – Kompanija ’’Ruski helikopteri’’ saopštila je juče da je zajedno sa firmom KRET (Koncern ’’Radioelektronska tehnologija’’) započela ispitivanja helikoptera Mi-171A2 opremljenog paketom avionike KBO-17.

 
 
unnamed
 
 
Testovi lebdenja biće sprovedeni u Moskvi, u Fabrici helikoptera Milj gde se nalazi i Nacionalni Centar za konstruisanje helikoptera. Prvi test model helikoptera Mi-171A2 sa avionikom KBO-17 prikazan je na aviosalonu MAKS avgusta 2013. godine.

Avioniku KBO-17 razvio je Kontrukcioni biro za proizvodnju instrumenata iz Uljanovska a koji je deo koncerna KRET. Ova avionika omogućuje bezbednu upotrebu vazduhoplova, danju i noću, u složenim meteo-uslovima. Za dodatnu bezbednost u letenju Mi-171A2 je opremljen i GPS/GLONASS satelitskim sistemom, mogućnošću mapiranja, navigacijskim sistemom VOR/ILS, tu su zatim meteorološke informacije i sistemi za automatsko uzbunjivanje na različite prepreke (dalekovodi, repetitori, drveće itd.).
 
1unnamed
 
Helikopter je takođe opremljen sa tzv. ’’staklenim kokpitom’’ koji čini pet višenamenskih LCD pokazivača koji prikazuju sve važne informacije u svim režimima leta i tako omogućuju posadi da u potpunosti ocene operativne i navigacijske mogućnosti helikoptera. Mi-171A2 ima ugrađen i sistem za održavanje što znači da može da leti i bez in-flight inženjera, smanjujući broj posade na dva ali to ne utiče na bezbednost vazduhoplova. KBO-17 sistem može biti i unapređen primenom sistema KOC-17 za dnevno-noćno letenje.

Trenutno se u programu Mi-171A2 ispituju dva helikoptera, jedan je leteća laboratorija na bazi serijski proizvedenog Mi-8/17 a drugi helikopter predstavlja prvi prototip Mi-171A2. Rad na drugom prototipu je u toku u fabrici helikoptera Milj, Moskva. Dodatno se konstruišu dva zmaja za statička i resursna testiranja. Kompanija ’’Ruski helikopteri’’ očekuje da će do kraja 2015. godine biti završeno sertifikovanje Mi-171A2.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Kad bi ovo ugradili na dva nova ruska helikoptera sto kupujemo to bi bio pun pogodak, ali cisto sumljam :(

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlada na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Pravi covek za ovu poziciju,strucan,iskusan,odmeren i pre svega odlican profesionalac...

17. Jan 2025.Pogledaj

Marko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Svaka cast . Konacno ozbiljan i dokazan expert na celu ovako vazne ustanove . Moram da kazem da sam kao neko ko je 20 god proveo u avijaciji odusevljen.

17. Jan 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srednje transportne helikoptere pravi svega par zemalja na svetu. Da je to tako lako pravile bi ga i mnogo jače i bogatije zemlje od nas. Prosto, inženjerski kadar je vrlo ograničen a razvoj nenormalno košta.

17. Jan 2025.Pogledaj

Zaljubljenik na: Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

Флајт летач H145 nikako nije zamena za Mi17, već pre dođe dopuna njemu (ili Mi17 dođe dopuna njima, zavisi kako postaviš šta je osnova vertikalnog transporta kod nas). Problem H215 leži u tome što nema rampu, pa nije potpuna zamena za Mi-17, koji kod nas praktičko predstavlja "teški" transportni helikopter prema trenutno stanju stvari (a…

17. Jan 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Dragan Imate vi stručnjake, ali niko od nas stručnjaka nije vodio projekat razvoja helikoptera u prošlosti, a nema nas baš puno da mogu svi projekti u zemlji da stanu, da bi mi razvili helikopter, potrebne mašine i alate za proizvodnju, dobili licence za razvoj, licence za testiranje i da sve to bude iole isplativo i…

17. Jan 2025.Pogledaj