BEG airport status
Air Panonija iz Osijeka nabavila novu sanitetsku opremu za svoj King Air

Air Panonija iz Osijeka nabavila novu sanitetsku opremu za svoj King Air

BEOGRAD – Osposobljavanjem svog King Aira C90 Lifeport sistemom za prevoz pacijenata kompanija Air Panonija iz Osijeka obogatila je regionalnu vazduhoplovnu Medavac ponudu.

 
 

King Air C90 sada opremljen i za Medavac ulogu.
Air Panonijin King Air C90 sada opremljen i za Medavac ulogu.

Kompanija Air Panonija iz Osijeka primila je prošle nedelje Lifeport Medavac kit koji se sastoji iz poluautomatskog sistema i nosila za prevoz pacijenata koji će biti instaliran u King Airu C90. Po njihovim rečima, kupovina Lifeport portabl kita kojim su svoj King Air pretvorili u novog Medavac igrača u regionu deo je plana iskorišćavanja potencijala za ovu vrstu ponude:

– Plan kompanije sa novim avionom je pokrivanje velike geografske praznine u sanitetskom prevozu pacijenata avionom od Rumunske do Austrijske granice. Ukoliko pogledate, lokacija matične baze Osijek je idealna za brz odaziv u slučaju poziva za urgentni let i prevoz organa ili bolesnika. U razmacima od pola sata do 45 minuta naš avion može biti u Dubrovniku, Budimpešti, Beogradu, Sarajevu, Zagrebu, Zadru ili Ljubljani. Populacijski ovo okruženje broji preko 4 miliona stanovnika te je uloga ovakvog aviona u ovom segmentu neophodna. Uzmemo li u obzir i veliki broj gastarbajtera osiguranih putem svojih matičnih osiguranja u Švajcarskoj, Francuskoj, Nemačkoj i Austriji koji gravitiraju svojim putovanjima putem autoputa prema Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Turskoj, te broj nesreća koje se događaju svakodnevno, smatramo kako je zaista bilo neophodno ponuditi opremu i avion za potrebe prevoza bolesnika do svojih matičnih osiguravajućih bolnica i države. – rekli su za Tango Six u Air Panoniji.
 
slika 10 
 
slika 13
 
slika 19
 

Porodična operacija

 
Vlasnik Air Panonije je porodica Vlašić. Oni su svoju prvu vazduhoplovnu operaciju Air Tractor d.o.o. (koja je i danas operater 11 aviona) osnovali 1993. godine.

Ova kompanija je maintenance i CAMO (Continuing Airworthiness Maintenance Organization) organizacija. Servisiranje aviona se obavlja u celoj bivšoj Jugoslaviji i zemljama Evropske unije. Trenutno ovlašćenje svoje maintenance organizacije proširili su i za sve aneks II avione pa su i svoj EASA 145 certifikat proširili za sve jednomotorne i dvomotorne avione svih konstrukcija do 5.700 kg, uključujući i overhaul creva. Pored toga održavaju i turboprop avione King Air C90 i Cheyenne I, II i III.

Dugogodišnji rad porodice rezultirao je i kupovinom aviona Beechcraft King Air C90 za potrebe poslovnog čartera a od nedavno i opcije za prevoz bolesnika. Pored matične kompanije ova porodica je 2009. godine osnovala i pilotsku akademiju „Pannonia Pilot school“ sa sedištem u Sloveniji i Hrvatskoj. Matični aerodrom za obuku je aerodrom Osijek u Hrvatskoj. Poseduju EASA ATO (Approved Training Organization) sertifikat uz koji imaju i sertifikat za jezičku sposobnost pilota na engleskom jeziku i važeći sertifikat simulatora letanja FSTD.

U semptembru očekuju dobijanje EASA AOC-a (Air Operations Certificate). Pored ovog projekta porodica Vlašić investira i u otvaranje EASA part 147 organizacije na aerodromu Cerklje u Sloveniji. Tu se planira izvođenje obuke mehaničara za B2 ,B1.1, B 1.2, B1.3, B 1.4 i type ratinga za King Air seriju, Cessne Ciation i DHC-4 Twin Otter letelice.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ne

Ma ovaj region vapi za helikopterskom air ambulance uslugom. To je mnogo adekvatnije za ovaj deo evrope.

Odgovori
za

Vojinovicu sta ti glumis?Sta ima lose u komentarima koji su istiniti ali nisu po tvojoj volji i s kojim pravom vrsis cenzuru ?Predstavljas se kao nezavisan a koketiras sa svima!Jel istina da Pannonia nema djaka-jeste!Jel istina da je Pegaz jedini svoj avion za skolovanje poslao u lisice-jeste!I sta je sporno!?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj