BEG airport status
Ruska vojna industrija prestigla SAD po broju proizvedenih aviona

Ruska vojna industrija prestigla SAD po broju proizvedenih aviona

BEOGRAD – U intervjuu radio stanici ‘’Eho Moskve’’ 15. decembra, zamenik direktora direkcije programa vojne avijacije ruske korporacije ‘’OAK’’ (Объединённая авиастроительная корпорация) Vladislav Gončarenko, izneo je zanimljivu informaciju da je ruska vojna vazduhoplovna industrija ove godine proizvela više aviona nego američka.

 
 
7_04_09_784
 
 
Vladislav Gončarenko, zamenik direktora direkcije programa vojne avijacije ruske korporacije ‘’OAK’’, je saopštio 15. decembra da je u Rusiji 2014. proizvedeno 100 vojnih aviona svih kategorija i namena, od toga čak 95 borbenih i školsko-borbenih aviona. ’’OAK’’ je tako 100 posto ispunio ugovorne obaveze a negde čak i preko toga. Poređenja radi 2013. godine je proizvedeno 68 vojnih aviona. Istovremeno vojna industrija Sjedinjenih Američkih Država proizvela je 95 vojnih aviona i naglašeno je da je ovo verovatno prvi put da je Rusija za godinu dana proizvela više vojnih aviona od SAD.

Ruska korporacija ’’OAK’’ formirana je februara 2006. ukazom predsednika Rusije Vladimira Putina a novembra iste godine vlada Rusije donosi odluku o njenom osnivanju i imenuje generalnog direktora. Od značajnijih firmi koje imaju vojne programe a u kojima ’’OAK’’ ima deo ili 100 posto akcija, predstavljaju akcionarska društva i preduzeća OKB Suhoj, KnAAPO, NAPO, RSK MiG, OAK Antonov, OAO Iljušin, OAO Tupoljev, OAO Kazanj, ZAO Aviastar, OAO OKB Jakovljev, OAO TANTK Berijev, OAO NAZ Sokol itd. Zajedno sa još nekoliko firmi imaju ukupno oko 100.000 radnika i ukupan prihod oko 8 milijardi dolara. Pored toga što je ove godine proizvedeno 100 vojnih aviona, u fabrikama se nalaze još desetine aviona u različitim fazama izrade.

Većina izrađenih aviona je namenjeno za ruske vazduhoplovne snage (VVS, VMF) pa je tako ove godine za VVS/VMF isporučeno ili će uskoro biti predato 8 aviona Su-30M2, 21 Su-30SM, 18 Su-34, 12 Su-35S, 10 aviona MiG-29KR/KUBR, 12 Jak-130, tri Il-76MD-90A, dva An-140 i 4 An-148, dok je za inostrane naručioce isporučeno 6 MiG-29K/KUB (Indija) i 4 Su-30MK2V (Vijetnam). Pored novih aviona ruska vazduhoplovna industrija modernizuje i avione postojeće flote tipa Su-24, Su-25, Su-27, MiG-31, Il-20/22, Il-38, Il-76/78, A-50 a takođe i radi na razvoju novih tipova među kojima su svakako najznačajniji višenamenski borbeni avion 5. generacije PAK-FA, strategijski bombarder PAK-DA, izviđačke i izviđačko-borbene bespilotne letelice, laki transporter Il-112V, školski avion Jak-152.

Danas američku vojnu vazduhoplovnu industriju, kada govorimo o vojnim aviona, u najvećoj meri predstavljaju kompanije Lockheed Martin i Boeing. Lokid Martin i dalje proizvodi poznati višenamenski borbeni avion F-16 ’’Fighting Falcon’’ a trenutno su u izradi avioni za Irak i Oman. Istovremeno ova firma sa različitim mnogobrojnim kooperantima proizvodi i borbeni avion 5. generacije F-35 ’’Lightning II’’. Ove godine je proizvedeno 36 aviona a ukupno je do danas isporučeno 109 aviona za SAD kao i za inostrane naručioce, pre svega Ujedinjeno Kraljevstvo, Holandiju i Australiju. Na tržištu transportnih aviona Lokid Martin nudi srednji transporter C-130J ’’Super Hercules’’ a ove godine avioni su isporučivani SAD, Tunisu, Kuvajtu, Južnoj Koreji i Izraelu. Lockeheed Martin Aeronautics zapošljava oko 25000 ljudi a prihod za 2013. je bio oko 33,3 milijarde dolara.

Druga najznačajnija američka kompanija iz oblasti vojne vazduhoplovne tehnike je svakako Boeing koji danas proizvodi palubni višenamenski borbeni aviona F/A-18E/F ’’Super Hornet’’ za američku mornaricu (USN) kao i avione za elektronsko ratovanje EA-18G ’’Growler’’ za USN i australijske vazduhoplovne snage. Takođe, još jedan važan proizvod je taktički lovac-bombarder F-15E ’’Strike Eagle’’ koji je ove godine isporučivan Singapuru u varijanti F-15SG a u toku je proizvodnja aviona verzije F-15SA za Saudijsku Arabiju. U 2014. Boeing je Turskoj isporučivao i leteće radarske sisteme na bazi aviona B737-700 (AEW&CO) a takođe i mornarički patrolni avion P-8 ’’Poseidon’’ američkoj i indijskoj ratnoj mornarici. Teški transporter C-17A ’’Globemaster III’’ isporučivan je vazduhoplovnim snagama SAD, Indije i Kuvajta. Boing zapošljava oko 56000 ljudi a prihod za 2013. iznosio je preko 33 milijarde dolara. Trenutno Boeing razvija novi avio-tanker KC-46A ’’Pegasus’’ (na bazi putničkog aviona Boeing 767) čiji prototip treba da poleti za nekoliko meseci.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Brojke sve govore:
"Lockeheed Martin Aeronautics zapošljava oko 25000 ljudi a prihod za 2013. je bio oko 33,3 milijarde dolara"
"Zajedno sa još nekoliko firmi imaju ukupno oko 100.000 radnika i ukupan prihod oko 8 milijardi dolara"

Odgovori
Lj

Ukupan prihod je neupotrebljiv podatak kad je rec o nekoj kompaniji. Apsovutno nikakvu informaciju ne daje (prosta statistika) o toj kompaniji – NISTA.

Pi

Neozbiljan tekst i suplje poredjenje baba i zaba…

Odgovori
De

Hteo bi da pitam kako se uvedene sankcije od zapada odrazavaju na rusku vazduhoplovnu industriju na izvoznim varijantana su30 je strana avionika francuska,izraelska.Da li Rusi imaju odgovarajuce domace zamene?

Odgovori
Ж

За сада санкције не утичу на производњу. Су-30СМ има само део опреме која је француска а набавили су раније одређену количину те авионике. Наравно Руси развијају домаће замене.

Odgovori
Ni

Koliko rusi imaju zastarjelih aviona u svom letecem parku nije ni cudo sto proizvode nove u vecem broju. Da amerima treba proizvelibi 10 puta vise ne boj se….

Odgovori
Ru

Rusi su prvi u svetu:
Proizvodnja hrane – poljoprivreda
– Proizvodnja nafte i gasa
– Prizvodnja atomskih elektrana (najbolja tehnologija)
– Proizvodnja raketnik motora (najbolja tehnologija)
– Proizvodnja ledolomaca na atomski pogon

Rusi imaju svoj hardware i sofrware za najbolju vojnu tehniku:
– Najbolje nuklearne podmornice na svetu tipa Borey i nove Belgorod i Habarovsk
– Najbolju i najubitacniju balisiticku raketu Vojvoda (Satan 1) i novu Sarmat (Satan 2)
– Najbolje rakete srednjeg i kratkog dometa Cirkon (ubica nosaca aviona) i Iskander
– Najbolji lovac 5th generation Sukhoy T-50 PAK FA ili Sukhoy 57, a uskoro stizu novi seste genneracije avioni PAK DA (bombarder) i PAK TA (transporter).
– Najbolji i najveci avion bombarder TU-160
– Najubitacniji super torpedo Status-6 koji treba da ide do 1000 m dubine, brzinom do 200 km/h i u radiusu od 10.000 km. Sest takvih torpeda lansiranih sa podmornica tipa Habarovsk sa Pacifika i sest sa Atlantika mogu da razore SAD. Punjenje od 100 MT sa kobaltom ima radijaciju u trajanju od jedne godine i snaga cunamija koji u epicentru razvija talase do 400 metara. Znaci, to moze da bude i kraj sveta, ali taj torpedo treba da kontrolise postupke Zapada i Yankee (NATO), te da odrzava mir u svetu.
Rusi su takodje prvi u sledecem:
– First in Space
– First Spaceman
– First Spacewalk
– First Spacestation
– First Space 360 and
– Will be first on the Moon
Glavni razlog sto Yankee nisu bili na Mesecu je sto niko ni dan danas nema tako snazne raketne motore da ponese i vrati kapsulu sa ljudskom posadom i sto covek za sada ne moze da prezivi zracenje triju Van Alenovih prstenova.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj