BEG airport status
Etihad Airways na korak od preuzimanja Alitalije

Etihad Airways na korak od preuzimanja Alitalije

BEOGRAD – Alitalia i Etihad objavili su da je postignut dogovor o budućem strateškom partnerstvu prema kojem će kompanija iz Abu Dabija preuzeti 49% italijanskog prevoznika. Detalji buduće saradnje biće precizirani u narednim danima, posebno kada je reč o višku zaposlenih i o dugu koji iznosi 560 miliona evra. Dalji napredak saradnje zavisiće od odobrenja antimonopolskih vlasti.

 

Evropska komisija planira da sačeka u vezi konačnog izjašnjenja, zaposleni s druge strane više nemaju vremena.
Spremni za borbu sa italijanskim sindikatima?

Iako su dve kompanije objavile da je dogovor postignut, dva ključna zahteva Etihada i dva najveća problema italijanske strane nisu rešena: dogovor između Alitalije i sindikata o otpuštanju 2251 radnika i dogovor sa bankama o otpisu 560 miliona evra finansijskih dugova. U sopštenju Etihad Airwaysa navodi se da dalji koraci ka finalizaciji pregovora uključuju kompletiranje dokumetacije o transakciji, prijavljivanje za regulatorna odobrenja i završna odobrenja akcionara i upravnog odbora.

Budući da dve ključne stavke u pregovorima još uvek nisu rešene, postavlja se pitanje zašto su kompanije izašle u javnost sa saopštenjem da su došle do dogovora? Evo nekih hipoteza koje bi mogle da opravdaju takav korak:

Jasno je da Alitalia više nema alternativu. Loše poslovanje dovelo ju je na korak od kraha i saradnja sa Etihadom je jedina šansa za spas. Dakle, italijanska strana će biti prinuđena da se povinuje zahtevima iz Abu Dabija da bi spasila kompaniju. Takođe, ovo saopštenje može se protumačiti kao poruka putnicima i poveriocima Alitalije da njihovi interesi nisu ugroženi i da obavljanje letova nije dovedeno u pitanje. Ukoliko bi ulaganje kapitala izostalo, Alitalia bi do kraja letnjeg reda letenja mogla da prekine operacije.

Iako kompanija zvanično javnosti nije predstavila planove budućeg razvoja, italijanski zvaničnici su izašli u medije sa izjavama da će novo partnerstvo omogućiti povećanje interkontinentalnih letova Alitalije sa aerdroma u Rimu i Milanu kao i smanjenje flote za 11 aviona A320 u cilju njenog svođenja na optimalnu veličinu. Alitalia je tokom ove godine prizemljila značajan broj aviona tipa A321, što predstavlja jedan od koraka ka optimizaciji flote i smanjenju troškova.

Evropska komisija saopštila je da neće odmah otpočeti sa procenama validnosti saradnje između Alitalije i Etihada u pogledu vlasništva i kontrole nad kompanijom, ali očekuje od italijanskih vlasti da sprovedu sve potrebne mere i provere, a da će komisija intervenisati u kasnijim fazama ukoliko se za to ukaže potreba. Sa osvrtom na napredak saradnje između Alitalije i Etihada, Lufthansa se oglasila pozivajući vlasti EU i zemalja članica da stave tačku na nelojalnu konkurenciju i subvencionisanje prevoznika od strane države.

Imajući na stolu još uvek nerazrešene najveće zahteve i rok za realizaciju saradnje do polovine jula, sve upućuje na to da će jul za Alitaliju biti izuzetno vruć mesec.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Go

    Pa dali će i AL italiji ako je uzmu, promeiti ime, uniforme ,pozivni znak, logo kompanije ,oterati gomilu osoblja na biro ili u penziju bez jasnih kriterijuma, sakriti ugovor od javnosti i pri tome dobiti sva upravljačka prava.
    Svakako da nece moci postaviti menadžment kao što su Radulović , Bauer i Mišeljic,jer ako ima nesposobnijih od ovih u Etihadu , onda bi italijani trebali da budu zabrinuti.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    @Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    @Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

    17. Apr 2024.Pogledaj