BEG airport status
Etihad Airways na korak od preuzimanja Alitalije

Etihad Airways na korak od preuzimanja Alitalije

BEOGRAD – Alitalia i Etihad objavili su da je postignut dogovor o budućem strateškom partnerstvu prema kojem će kompanija iz Abu Dabija preuzeti 49% italijanskog prevoznika. Detalji buduće saradnje biće precizirani u narednim danima, posebno kada je reč o višku zaposlenih i o dugu koji iznosi 560 miliona evra. Dalji napredak saradnje zavisiće od odobrenja antimonopolskih vlasti.

 

Evropska komisija planira da sačeka u vezi konačnog izjašnjenja, zaposleni s druge strane više nemaju vremena.
Spremni za borbu sa italijanskim sindikatima?

Iako su dve kompanije objavile da je dogovor postignut, dva ključna zahteva Etihada i dva najveća problema italijanske strane nisu rešena: dogovor između Alitalije i sindikata o otpuštanju 2251 radnika i dogovor sa bankama o otpisu 560 miliona evra finansijskih dugova. U sopštenju Etihad Airwaysa navodi se da dalji koraci ka finalizaciji pregovora uključuju kompletiranje dokumetacije o transakciji, prijavljivanje za regulatorna odobrenja i završna odobrenja akcionara i upravnog odbora.

Budući da dve ključne stavke u pregovorima još uvek nisu rešene, postavlja se pitanje zašto su kompanije izašle u javnost sa saopštenjem da su došle do dogovora? Evo nekih hipoteza koje bi mogle da opravdaju takav korak:

Jasno je da Alitalia više nema alternativu. Loše poslovanje dovelo ju je na korak od kraha i saradnja sa Etihadom je jedina šansa za spas. Dakle, italijanska strana će biti prinuđena da se povinuje zahtevima iz Abu Dabija da bi spasila kompaniju. Takođe, ovo saopštenje može se protumačiti kao poruka putnicima i poveriocima Alitalije da njihovi interesi nisu ugroženi i da obavljanje letova nije dovedeno u pitanje. Ukoliko bi ulaganje kapitala izostalo, Alitalia bi do kraja letnjeg reda letenja mogla da prekine operacije.

Iako kompanija zvanično javnosti nije predstavila planove budućeg razvoja, italijanski zvaničnici su izašli u medije sa izjavama da će novo partnerstvo omogućiti povećanje interkontinentalnih letova Alitalije sa aerdroma u Rimu i Milanu kao i smanjenje flote za 11 aviona A320 u cilju njenog svođenja na optimalnu veličinu. Alitalia je tokom ove godine prizemljila značajan broj aviona tipa A321, što predstavlja jedan od koraka ka optimizaciji flote i smanjenju troškova.

Evropska komisija saopštila je da neće odmah otpočeti sa procenama validnosti saradnje između Alitalije i Etihada u pogledu vlasništva i kontrole nad kompanijom, ali očekuje od italijanskih vlasti da sprovedu sve potrebne mere i provere, a da će komisija intervenisati u kasnijim fazama ukoliko se za to ukaže potreba. Sa osvrtom na napredak saradnje između Alitalije i Etihada, Lufthansa se oglasila pozivajući vlasti EU i zemalja članica da stave tačku na nelojalnu konkurenciju i subvencionisanje prevoznika od strane države.

Imajući na stolu još uvek nerazrešene najveće zahteve i rok za realizaciju saradnje do polovine jula, sve upućuje na to da će jul za Alitaliju biti izuzetno vruć mesec.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Go

    Pa dali će i AL italiji ako je uzmu, promeiti ime, uniforme ,pozivni znak, logo kompanije ,oterati gomilu osoblja na biro ili u penziju bez jasnih kriterijuma, sakriti ugovor od javnosti i pri tome dobiti sva upravljačka prava.
    Svakako da nece moci postaviti menadžment kao što su Radulović , Bauer i Mišeljic,jer ako ima nesposobnijih od ovih u Etihadu , onda bi italijani trebali da budu zabrinuti.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    MedoMed na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

    50 godina. Zar nije vrijeme za mirovinu ? 50 godina za avione je maksimalno uz dobro održavanje ( nešto što Srbija zapravo nije radila ). Zašto riskirati živote pilota ?

    06. Nov 2024.Pogledaj

    Petar Vojinovic na: Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

    Hehe, ja sam tako ćaletu uništio dve makete kao mali. Kad sam se domogao boja i četkice. Sad bih sebe prebio zbog toga...

    06. Nov 2024.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

    @Perko Slažem se sa Vama, Kina jeste dostigla nevidjeni u njihovoj istoriji tehnički napredak. Ovde je reč o avionima koje bi, možda, Kina prodala Srbiji, to svakako ne bi bio ni J-20 ni novi J-35 već letelice mnogo slabije od "Raffale". Uprkos napretku Kine, Dassault je kompanija sa dugom tradicijom i iskustvom u svakom smislu,…

    06. Nov 2024.Pogledaj

    resurs na: Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

    Svaki put se nasmejem na ovu maskirnu šemu i setim se detinjstva kada sam makete isto farbao sa onim bojama što se zateklo u fioci u tom trenutku.

    06. Nov 2024.Pogledaj

    Paqe na: Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

    @Neko Leteo je naš vojni helikopter do Grčke pri poseti Kajmakčalanu preko Makedonske teritorije.

    06. Nov 2024.Pogledaj