BEG airport status
Rast pilotskog tržišta u Srbiji, DCV opslužuje rekordan broj polaganja teorije za ATPL

Rast pilotskog tržišta u Srbiji, DCV opslužuje rekordan broj polaganja teorije za ATPL

BEOGRAD – Transformacija Jata u Air Serbiju i dolazak novih igrača u biz jet arenu rezultirao je povećanju interesovanja za ATPL i dozvole kabinskog osoblja. Proširenjem kapaciteta našeg nacionalnog avioprevoznika došlo je do dugo čekanog pomeranja u lancu čekanja prvog letačkog posla. Pitali smo Direktorat kako se nose sa tom novom dinamikom i koliko brojčano iznosi naše tržište saobraćajnih pilota?

 
2013-12-24 11.27.17
 
Prvog dana tekuće nedelje polaganju teorijskih ispita u Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva pristupilo je ukupno 38 kandidata, od čega 23 za ATPL, 3 za dozvolu kabinskog osoblja, dok su preostali polagali za druge vrste dozvola i ovlašćenja.

Kako za Tango Six kažu u Direktoratu, pomenuta „gužva“ nije neuobičajena kada je reč o broju kandidata koji se pojavljuje na ispitima. Gospodin Trivo Jokanović, načelnik Odeljenja vazduhoplovnog osoblja, izneo nam je poređenje sa novembrom mesecom:

– U novembarskom roku ispitima je pristupilo ukupno 145 kandidata, od čega 50 za ATPL i 56 za dozvolu kabinskog osoblja. Dakle, prosečno – 36 kandidata po danu. Ono što je evidentno je da je u poslednje vreme povećan broj kandidata koji polažu teorijske ispite za ATPL i dozvolu kabinskog osoblja, što je svakako u vezi sa transformacijom Jat Airwaysa u Air Serbiju. Takođe ću naglasiti da ovaj ponedeljak treba posmatrati i iz sledećeg aspekta: Direktorat nije imao ispitni rok u mesecu decembru, pa se za ovaj rok „nakupilo“ kandidata, rekao nam je gospodin Jokanović i dodao:

– Evidentno je da se smanjuje broj kandidata za PPL i CPL, jer položena ATPL teorija se upisuje u dozvolu i važi za sticanje uslova za praktični ispit, pod uslovom da se dobije, ili je važeća dozvola CPL, ili ovlašćenje za instrumentalno letenje (IR). Normalno, kandidati vide svoju šansu i interes u saobraćajnoj avijaciji, a jedan od (pred)uslova je upravo položena ATPL teorija. Sa položenom ATPL teorijom „bilduje“ se nalet, potreban za praktični ispit i sticanje ATPL dozvole.

U Direktoratu kao interesantnu pojavu u kontekstu priče o zapošljavanju u Air Serbiji ističu izraženo povećanje interesovanja za dozvolu kabinskog osoblja.

Na naše pitanje koliki se broj izdatih dozvola očekuje ove godine u Direktoratu su nam odgovorili da je to teško predvideti:

Trenutni broj ATPL(A) dozvola u državnom registru je 471. Transformacija Jata u Air Serbiju i uvođenje novog tipa aviona u flotu kompanije uslovila je povećano interesovanje za sticanje pilotskih dozvola i ovlašćenja, posebno ATPL, što znači i povećan broj kandidata na obuci, ali i nametnula problem rasploživog instruktorskog kadra u centrima za obuku, o čemu će centri za obuku i Direktorat morati ozbiljno da prodiskutuju.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Najnoviji komentari

    Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

    Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

    13. Dec 2024.Pogledaj

    Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

    Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.

    13. Dec 2024.Pogledaj

    Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Branko Mnogo, mnogo je jeftinije. Brodovi se natovare sa desetinama hiljada tona tereta (najveći i sa stotinama hiljada tona) i tvojih 40 tona je ništa, kamičak. Kao da upoređujemo prenos bombone i velikog džaka brašna u rukama. Avion troši ogromnu količinu goriva + ostali troškovi a preveze samo tih 40t, svi troškovi otpadaju na taj…

    13. Dec 2024.Pogledaj