BEG airport status
Premijera najvećeg Dassault Falcona do sada

Premijera najvećeg Dassault Falcona do sada

BEOGRAD – Francuska kompanija Dassault Aviation predstavila je 17. decembra ove godine svoj novi poslovni avion velikog doleta Dassault Falcon 8X. Kako je na svečanoj ceremoniji u Bordou rekao prvi čovek Dassaulta, Erik Trapie (Eric Trappier) sa novim 8X čeka ih svetla budućnost.

 
 
falcon1
 
 
Kada je pre 7 godina predstavljen Falcon 7X niko nije nije mogao da pretpostavi da će to biti najbrže prodavani Falcon ikada sa čak 250 prodatih jedinica za 7 godina koliko je na tržištu. Logičan potez kompanije usledio je 7 godina kasnije kada je ovaj odlično prodavani biz-jet dobio svog naslednika.
 
Falcon 8X
 
Falcon 8X
 
Falcon 8X je avion koji ima prilično impozantne karakteristike, kako u odnosu na svoju konkurenciju tako i na svog prethodnika. Ono što prvo zapadne za oko u njegovim specifikacijama je svakako dolet od 6.450 nautičkih milja, što je gotovo 12 hiljada kilometara. Kako je na ceremoniji predstavljanja ovog aviona u Bordou rekao Erik Trapije, čelnik kompanije, to vam omogućava da bez stajanja putujete od Pariza do Pekinga, od Pekinga do Njujorka, ili na primer od Sao Paola do Los Anđelesa. Imajući u vidu relativno zahtevnu ciljnu grupu kojoj je ovaj poslovni avion namenjen, kompanija je razvila čak 30 različitih konfiguracija enterijera u kojima je Falcon 8X dostupan.
 
?????????
 
?????????
 
?????????
 
?????????
 
Biće to najveći Falcon do sada, 3.5 stope duži od 7x, ali „lakši i agilniji“, kako je to definisao Trapije, pa zahvaljujući kombinaciji njegove relativno male težine i jačih motora može obavljati operacije na zahtevnim aerodromima kao što su Aspen, Sent Moric, Kan i sl.
 
?????????
 
?????????
 
Pokreću ga 3 Pratt & Whitney 3307D motora koja ne samo da proizvode veći potisak već i troše manje goriva u odnosu na svoje prethodnike sa oznakom A koji su ugrađivani u Falcon 7X. Takođe oni i manje zagađuju okolinu sa emisijom ugljen-dioksida koja je 30% niža od današnjih najrigoroznijih standarda. Dassault Falcon 8X je avion koji zbog kombinacije svoje male težine i efikasnih motora ima manje operativne troškove za 35% od svoje konkurencije, tvrde njegovi proizvođači.
 
?????????
 
?????????
 
?????????
 
Kokpit je u potpunosti redizajniran u odnosu na prethodnika a podrazumeva najnoviju generaciju „EASy flight deck“ koncepta koji je razvio Dassault. „EASy fliht deck“ je pametni, integrisani sistem avionike koji predstavlja značajan korak napred ka potpuno „paperless“ kokpitu. Sa dva displeja od preko 14 inča ispred svakog od pilota, koja prikazuju sve informacije vezane za sisteme, komunikaciju, navigaciju i upravljanje letom, „EASy fliht deck“ je na inteligentan način dizajniran da pilotima da funkcionišu kao tim, navode u kompaniji.
 
 
[youtube id=“nb4rCj_jcR0″ width=“620″ height=“360″]
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Lep avion. Zaista lep.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj