BEOGRAD – Francuska kompanija Dassault Aviation predstavila je 17. decembra ove godine svoj novi poslovni avion velikog doleta Dassault Falcon 8X. Kako je na svečanoj ceremoniji u Bordou rekao prvi čovek Dassaulta, Erik Trapie (Eric Trappier) sa novim 8X čeka ih svetla budućnost.
Kada je pre 7 godina predstavljen Falcon 7X niko nije nije mogao da pretpostavi da će to biti najbrže prodavani Falcon ikada sa čak 250 prodatih jedinica za 7 godina koliko je na tržištu. Logičan potez kompanije usledio je 7 godina kasnije kada je ovaj odlično prodavani biz-jet dobio svog naslednika.
Falcon 8X je avion koji ima prilično impozantne karakteristike, kako u odnosu na svoju konkurenciju tako i na svog prethodnika. Ono što prvo zapadne za oko u njegovim specifikacijama je svakako dolet od 6.450 nautičkih milja, što je gotovo 12 hiljada kilometara. Kako je na ceremoniji predstavljanja ovog aviona u Bordou rekao Erik Trapije, čelnik kompanije, to vam omogućava da bez stajanja putujete od Pariza do Pekinga, od Pekinga do Njujorka, ili na primer od Sao Paola do Los Anđelesa. Imajući u vidu relativno zahtevnu ciljnu grupu kojoj je ovaj poslovni avion namenjen, kompanija je razvila čak 30 različitih konfiguracija enterijera u kojima je Falcon 8X dostupan.
Biće to najveći Falcon do sada, 3.5 stope duži od 7x, ali „lakši i agilniji“, kako je to definisao Trapije, pa zahvaljujući kombinaciji njegove relativno male težine i jačih motora može obavljati operacije na zahtevnim aerodromima kao što su Aspen, Sent Moric, Kan i sl.
Pokreću ga 3 Pratt & Whitney 3307D motora koja ne samo da proizvode veći potisak već i troše manje goriva u odnosu na svoje prethodnike sa oznakom A koji su ugrađivani u Falcon 7X. Takođe oni i manje zagađuju okolinu sa emisijom ugljen-dioksida koja je 30% niža od današnjih najrigoroznijih standarda. Dassault Falcon 8X je avion koji zbog kombinacije svoje male težine i efikasnih motora ima manje operativne troškove za 35% od svoje konkurencije, tvrde njegovi proizvođači.
Kokpit je u potpunosti redizajniran u odnosu na prethodnika a podrazumeva najnoviju generaciju „EASy flight deck“ koncepta koji je razvio Dassault. „EASy fliht deck“ je pametni, integrisani sistem avionike koji predstavlja značajan korak napred ka potpuno „paperless“ kokpitu. Sa dva displeja od preko 14 inča ispred svakog od pilota, koja prikazuju sve informacije vezane za sisteme, komunikaciju, navigaciju i upravljanje letom, „EASy fliht deck“ je na inteligentan način dizajniran da pilotima da funkcionišu kao tim, navode u kompaniji.
[youtube id=“nb4rCj_jcR0″ width=“620″ height=“360″]
Vlada
Lep avion. Zaista lep.