BEG airport status
LYBE 0910:00 Z 220°03KT 150V300 CAVOK 13/06 Q1011 NOSIG=
Premijera najvećeg Dassault Falcona do sada

Premijera najvećeg Dassault Falcona do sada

BEOGRAD – Francuska kompanija Dassault Aviation predstavila je 17. decembra ove godine svoj novi poslovni avion velikog doleta Dassault Falcon 8X. Kako je na svečanoj ceremoniji u Bordou rekao prvi čovek Dassaulta, Erik Trapie (Eric Trappier) sa novim 8X čeka ih svetla budućnost.

 
 
falcon1
 
 
Kada je pre 7 godina predstavljen Falcon 7X niko nije nije mogao da pretpostavi da će to biti najbrže prodavani Falcon ikada sa čak 250 prodatih jedinica za 7 godina koliko je na tržištu. Logičan potez kompanije usledio je 7 godina kasnije kada je ovaj odlično prodavani biz-jet dobio svog naslednika.
 
Falcon 8X
 
Falcon 8X
 
Falcon 8X je avion koji ima prilično impozantne karakteristike, kako u odnosu na svoju konkurenciju tako i na svog prethodnika. Ono što prvo zapadne za oko u njegovim specifikacijama je svakako dolet od 6.450 nautičkih milja, što je gotovo 12 hiljada kilometara. Kako je na ceremoniji predstavljanja ovog aviona u Bordou rekao Erik Trapije, čelnik kompanije, to vam omogućava da bez stajanja putujete od Pariza do Pekinga, od Pekinga do Njujorka, ili na primer od Sao Paola do Los Anđelesa. Imajući u vidu relativno zahtevnu ciljnu grupu kojoj je ovaj poslovni avion namenjen, kompanija je razvila čak 30 različitih konfiguracija enterijera u kojima je Falcon 8X dostupan.
 
?????????
 
?????????
 
?????????
 
?????????
 
Biće to najveći Falcon do sada, 3.5 stope duži od 7x, ali „lakši i agilniji“, kako je to definisao Trapije, pa zahvaljujući kombinaciji njegove relativno male težine i jačih motora može obavljati operacije na zahtevnim aerodromima kao što su Aspen, Sent Moric, Kan i sl.
 
?????????
 
?????????
 
Pokreću ga 3 Pratt & Whitney 3307D motora koja ne samo da proizvode veći potisak već i troše manje goriva u odnosu na svoje prethodnike sa oznakom A koji su ugrađivani u Falcon 7X. Takođe oni i manje zagađuju okolinu sa emisijom ugljen-dioksida koja je 30% niža od današnjih najrigoroznijih standarda. Dassault Falcon 8X je avion koji zbog kombinacije svoje male težine i efikasnih motora ima manje operativne troškove za 35% od svoje konkurencije, tvrde njegovi proizvođači.
 
?????????
 
?????????
 
?????????
 
Kokpit je u potpunosti redizajniran u odnosu na prethodnika a podrazumeva najnoviju generaciju „EASy flight deck“ koncepta koji je razvio Dassault. „EASy fliht deck“ je pametni, integrisani sistem avionike koji predstavlja značajan korak napred ka potpuno „paperless“ kokpitu. Sa dva displeja od preko 14 inča ispred svakog od pilota, koja prikazuju sve informacije vezane za sisteme, komunikaciju, navigaciju i upravljanje letom, „EASy fliht deck“ je na inteligentan način dizajniran da pilotima da funkcionišu kao tim, navode u kompaniji.
 
 
[youtube id=“nb4rCj_jcR0″ width=“620″ height=“360″]
 
 

    Komentari

    V

    Lep avion. Zaista lep.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Вирџил na: Kratka istorija upotrebe helikoptera Mi-24 u Severnoj Makedoniji

    "Instalacija nove i teške opreme značilo je da se na helikopterima mora smanjiti masa, zajedno sa svojim instalacijama uklonjena je mogućnost korišćenja protivoklopnih vođenih raketa 9K113 Šturm (NATO oznaka AT-6 Spiral) kao i retko upotrebljavanog sistema za automatsko bombardovanje. Ovo je u drugoj fazi ostavilo makedonske modernizovane helikoptere Mi-24 bez mogućnosti da ispale vođene protivtenskovske…

    09. Dec 2019.Pogledaj

    fishbed na: Vučić: Nećemo kupiti S-300/400, „usporavamo“ sa kupovinom novog naoružanja; Od Rusije „rekordni popusti“ za helikoptere

    Sem ako ovo nije dimna zavesa, a nadam se da jeste, raketaši će opet da "izvise" ni krivi (i te kako su krivi kao deo vojske koji je 99e naneo najveće gubitke neprijatelju i svojim postojanjem i prisustvom sprečio još teže posledice bombardovanja), ni dužni (nisu nikome dužni ni za šta, ali Srbija je dužna…

    09. Dec 2019.Pogledaj

    Hosenfefer na: Vučić: Nećemo kupiti S-300/400, „usporavamo“ sa kupovinom novog naoružanja; Od Rusije „rekordni popusti“ za helikoptere

    Ako je tako kako kazes,onda je slika od pre 5/10 itd godina bila jeziva da jezivija nije mogla biti!

    09. Dec 2019.Pogledaj

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

    Da Etihad se skoro pa povukao iz Air Serbie. Njihova pristutnost je gotovo simbolična.

    09. Dec 2019.Pogledaj

    alexanto na: [FOTO REPORTAŽA] Prikaz novih helikoptera Vojske Srbije, glavna zvezda ruski desantno-jurišni Mi-35M

    @Branko Svaka vojska koja iole drzi do sebe, ne bitrebalo bas sve da stavlja medijima na izvol'te, pogotovo broj ubojnih sredstava. Ako vec ne mozes sakriti broj helija, mozes koliko je i koje "dzebane" uzeto za njega. Za Prezident se slazem. Bez obzira sto nije svemoguc ako se ne moze naknadno ugdraditi - to je…

    09. Dec 2019.Pogledaj

    Send this to a friend