BEG airport status
Partner 2015: „Skypickup“ – EDEPRO projekat lakog transportnog aviona Maketa projekta aviona "Skypickup". Foto: Dragan Trifunović

Partner 2015: „Skypickup“ – EDEPRO projekat lakog transportnog aviona

Kompanija „EDEPRO“ predstavila je na ovogodišnjem „Partneru“ tri svoja projekta iz domena razvoja novih letelica.

Kao višedecenijski stručnjaci za razvoj (između ostalog) i pogonskih grupa, iskoristili su mogućnosti skaliranja svojih kapaciteta i kandidovali tri zanimljive letelice koje, kako kažu, koriste neiskorišćen prostor unutar datih tržišta.

Za nišu u oblasti lakog transporta do sekundarnih neuređenih letelišta sa slabom infrastrukturom rezervisali su za „Skypickup“ – laki dvomotorni transportni turboprop nosivosti korisnog tereta od 700 kg i doleta 700 km.

"EDEPRO" smatra da bi ovakva letelica mogla biti proizvedena u Srbiji. Foto: Dragan Trifunović
„EDEPRO“ smatra da bi ovakva letelica mogla biti proizvedena u Srbiji. Foto: Dragan Trifunović

Kako je za naš portal ispričao inženjer „EDEPRO-a“ Goran Memon, kompanija je kompletirala projekat ove letelice i spremni su za sledeću fazu – potragu za zainteresovanim partnerima koji bi finansirali proizvodnju ili učestvovali u jednom njenom delu.

Tvrde da bi „Skypickup“ mogao da se proizvede u zemlji, kako kažu u „Utvi“, kao i da rade na razvoju pogonske grupe za ovu letelicu.

Saznajte više o ovom zanimljivom projektu u našoj video reportaži:

 
 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Teška posla . Avion podseća delimično na OV-10 a slična mu je i nosivost . Naravno , tip aviona je drugačiji ali parametri su slični . E sad OV-10 je imao 2 motora od po 1040 ks , a to kod nas nažalost nema ko da proizvodi . Uostalom, dovoljno je setiti se da se i mnogo manji motori za Lastu 95 uvoze . Da li bi Utva mogla da sklapa delove proizvedene negde drugde ostaje da se vidi .

Odgovori
Go

Mnogo koristan tip vazduhoplova.
Nadam se da ce ovaj projekat uspjeti i da ce se realizovati do kraja.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pilot320 na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Razlika je sto je EASA dozvola napravljena za Evropsko tržište, time ga štite, dok kod nas u Srbiji dobijes ICAO dozvolu koja je priznata u Aziji, Arici. ( Svuda osim u Evropi) Za konverziju polažeš 13 indentičnih predmeta. Samo uzimanje para.

02. Dec 2023.Pogledaj

Star_tr na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

@Feline Istina njihovi avioni nisu borbeno dokazani, ali zato ostatak njihove vojne industrije ime svega za ponuditi, od tenkova, oklopnjaka, artiljerije... A važno je i da bi se održavanje te tehnike moglo raditi preko Poljske koja polako postaje Europski centar južnokorejske vojne opreme.

02. Dec 2023.Pogledaj

Borna na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

ICAO je medjunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo, te sve zemlje koje su clanice ICAO-a, moraju imati dozvole uskladjene sa ICAO regulativom, a EASA je EU organizacija( nasljednica JAA, koje je Srbija bila clanica). Recimo da ICAO propisuje neki "minimum" kojih se sve zemlje clanice moraju pridrzavati. EASA ima jos nekih dodatnih uvjeta, slicno je i…

02. Dec 2023.Pogledaj

Marko na: Španci potpisali prvi ugovor za nabavku SIRTAP drona u čijem naoružavanju može učestvovati i Srbija

Čisto sumnjam da Srbija izvan NATO-a, a slizana s Rusima i Kinezima, može upasti u ovo. Ako se uspije - svaka čast!

02. Dec 2023.Pogledaj