Na jučerašnji dan, pre 25 godina je zvanično registrovan i sa radom počeo Prince Aviation (tada Prince Air) – prva srpska privatna avio-kompanija.
Uz pomoć Princa koji uvek vodi računa kako o svojoj, tako i o tuđoj tradiciji (mada to ne vole javno da pričaju) kratko ćemo se osvrnuti na istoriju najprofitabilnije (pored obuke pilota) aktivnosti u domaćoj generalnoj avijaciji.
Kompanija je svoj prvi AOC (Air Operators Certificate – Uverenje o osposobljenosti za obavljanje javnog avio-prevoza) dobila 1991. godine kada je putnike prevozila vazduhoplovom Piper PA-32-260 Cherokee Six. Već naredne godine, nakon dobijanja odgovarajućih uverenja, počinju i sa obukom prvih sportskih pilota u svom školskom centru na avionu Cessna 172N.
Prvog dana 1993. godine, u flotu kompanije ulazi Cessna 421C Golden Eagle – prvi „ozbiljni“ avion namenjen avio-taksiju. Cessna 421, Registarske oznake YU-BRM, kojoj su piloti tepali „Stara Betsi“ bila je okosnica flote do 1997. kada Prince Aviation ulazi u mlazno doba sa isporukom prvog mlaznog poslovnog aviona – Cessna 550 Citation II.
Iste godine, centar za obuku pilota otpočinje sa školovanjem saobraćajnih pilota.
U prvoj polovini prve decenije 21. veka flota kompanije se uvećavala, i osavramenjivala uvođenjem modernizovanih varijanti aviona iz familije Cessna 500/550, koji su činili okosnicu flote sve do početka 2008. godine kada je isporučen i prvi poslovni avion srednje klase – Cessna 560XL Citation XLS. Vazduhoplov registarske oznake YU-SPA, koji je Prince Aviation preuzeo 14. februara 2008. godine u Cesninoj fabrici u Vičiti (Kanzas, SAD) bio je prvi novi mlazni avion u domaćem registru posle gotovo 20 godina i prvi od tri aviona istog tipa koji su isporučeni te godine.

U pripremama za isporuku prvih novih letelica kompanija je počela i sa razvojem sopstvenih kapaciteta za održavanje vazduhoplova i komponenti. Prvo uverenje o osposobljenosti za održavanje, u skladu sa odredbama Part 145 Princ je dobio 2007. godine od DCV-a. Danas su osposobljeni za linijsko i bazno održavanje vazduhoplova familije Cessna Citation i to celokupne serije 500, kao i modela 650, a od 2012. godine i dozvole i sertifikate EASA-e.
Uporedno sa razvojem centra za održavanje, školski centar kompanije je pored obuke pilota proširio svoje aktivnosti i na obuku vazduhoplovno-tehničkog osoblja prema Part 147 zahtevima. Tako, počev od 2008. Princ školuje avio-mehaničare za rad na vazduhoplovima iz familije Cessna Citation u skladu sa Uverenjem izdatim od strane Direktorata. Dijapazon tipova vazduhoplova za koje se školuju avio-mehaničari znatno je proširen 2014. godine, kada kompanija dobija sertifikat EASA-e koji danas pored Cessna Citationa obuhvata i tipove iz familija Boeing 737 (Classic i NG) i Embraer 170/190 i Embraer Phenom.
Uprkos godinama svetske ekonomske i cikličnom tržištu luksuza koje je njihova glavna odrednica u Princu kažu da stabilno posluju uz povećanje broja zaposlenih i zanavljanjem flote. Tako je u maju 2013. isporučen prvi Cessna 560XL Citation XLS+, kao i Piper PA44-180 Seminole, koji je bio prvi vazduhoplov tog tipa sa paketom Garmin 1000 koji je isporučen bilo kom centru za obuku pilota u Evropi.
Povodom 25 godina postojanja i uspešnog poslovanja, Prince Aviation je početkom ove godine izdao i zanimljiv kalendar. Prva srpska privatna biz jet operacija trenutno ima oko 70 zaposlenih.