BEG airport status
Incident Robinsona R44 kod Dobanovaca: Overspeed i oštećenje repnog konusa pri sletanju YU-HFK u prvom planu / Foto: Petar Vojinović

Incident Robinsona R44 kod Dobanovaca: Overspeed i oštećenje repnog konusa pri sletanju

Glavni istražitelj Centra za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda u vazduhoplovstu, Nebojša Petrović, sačinio je 15. jula preliminarnu informaciju o incidentu helikoptera Robinson R44 YU-HFK prilikom sletanja nedaleko o Dobanovaca.

Prema informaciji o incidentu privatni let bio je najavljen 09. jula u zoni Dobanovci – Surčin na visini do 800 fita u povoljnim meteo uslovima. Let je po svemu sudeći trebalo da bude vežba autorotacije ali je u jednom trenutku došlo do prekoračenja maksimalno dozvoljenih broja obrtaja rotora i motora.

Pilot je odlučio da izvrši sletanje iz predostrožnosti na najbliži teren i tom prilikom je, prema preliminarnoj informaciji Glavnog istražitelja, došlo do veće brzine propadanja helikoptera, udara o tlo uz udar rotora u gornju stranu repnog konusa helikoptera koji je tom prilikom oštećen.

 

Informacija o incidentu YU-HFK

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Pilot ziv i zdrav = odlican pilot ! Autorotacija nije naivna stvar ! Svaka cast pilotu !

Odgovori
Za

Koliko je zaista tesko izvesti autorotaciju, i da li su ovakvi udesi nesto sto se smatra ocekivanim rizikom

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj