Prvi test bezbednosti letenja bespilotne letelice (BPL) u civilnom vazdušnom prostoru, u okviru tzv. MIDCAS programa, realizovan je prvim opitnim letom BPL tipa Sky-Y italijanske firme Finmeccanica-Alenia Aermacchi.
Letelica je poletela iz vojne vazduhoplovne baze italijanskog RV Grazzanise a let je praćen od strane italijanske kontrole letenja (ENAV – Ente Nazionale Assistenza al Volo).
Ovaj opitni let je bio samo deo aktivnosti koje su posvećene većem projektu tzv. MedALE (Mediterranean ATM Live Exercise) koji je samo deo od devet tzv IRPAS (Integrated Remotely Piloted Aircraft System) demonstracija koji su finansirani od strane projekta SESAR Joint Undertaking.
MedALE je konzorcijum koji se sastoji od kompanija Finmeccanica-Alenia Aermacchi (koja je vođa programa), Thales Alenia Space Italia, ENAV, Finmeccanica-Selex ES i Nimbus. To je samo jedan od devet demonstrativnih projekata koji uključuje integralne preoperativne testove u letu koje kofinansira organizacija SESAR Joint Undertaking (SJU).
SJU predstavlja evropsko javno-privatno partnerstvo koje ima zadatak da upravlja razvojem SESAR (Single European Sky ATGM Research) programa koje će Evropi obezbediti značajno poboljšanje upravljanja vazdušnim saobraćajem a sve u cilju obezbeđivanja sigurnijeg vazdušnog transporta kao i manjeg zagađenja atmosfere.
Kako bi se dokazali izvodljivost integracije bespilotnih letelica (po definiciji Remotely Piloted Vehicles) u civilni vazdušni prostor, pripadnici ENAV, koji su se nalazili u zemaljskoj vojnoj radarskoj stanici u bazi Grazzanise (nedaleko od Napulja), kao i na civilnom aerodrmu Naples-Capodichino, realizovali su zajedno sa kontrolom letenja demonstraciju normalnih procedura u civilnom vazdušnom prostoru za bespilotnu letelicu Sky-Y RPAS. Instrukcijama za promenu ruta i visina letenja simulirana je tipična interakcija sa standardnim vazdušnim saobraćajem, sprečavajući konfliktne situacije. Dodatno su testirane i procedure u vanrednim događajima, kao što su gubitak komandnog i kontrolnog linka kao i gubitak snage motora.
Za potrebe programa MedALE, bespilotna letelica Sky-Y je modifikovana kako bi se podržala interakcija između pilota u zemaljskoj stanici i civilne kontrole letenja a sve u svrhu demonstracije mogućnosti upravljanja letelice u normalnim i vanrednim situacijama.
Glavna modifikacija zemaljske stanice BPL Sky-Y bila je dodavanje pokazivača koji prikazuje informacije tzv. realnog okruženja saobraćaja a preko sistema Automatic Dependent Surveillance – Broadcast IN (ADS-B IN) koju je obezbedila kompanija Finmeccanica-Selex ES a koji predstavlja partnera konzorcijuma MedALE u obezbeđivanju hardvera i softvera radi integracije novih mogućnosti. Sve modifikacije su serfitikovale italijanske civilne vazduhoplovne vlasti (ENAC) koje su garantovale neophodnu Dozvolu za letenje kako bi se realizovala ova vazduhoplovna vežba.