BEG airport status
Prvi let Embraerovog transportera

Prvi let Embraerovog transportera

BEOGRAD – Novi brazilski vojni transportni avion i tanker KC-390 poleteo je juče prvi put sa aerodroma Gavião Peixoto.

 
 
embraer_kc-390_rollout_2
 
 
Na istom aerodromu prototip je premijerno prikazan 21. oktobra 2014. a njegov prvi let prvobitno je bio planiran za kraj 2014 godine. Prvi let koji je trajao sat i 25 minuta sastojao se iz manevara u kojima su proverene letne karakteristike kao i sistemi aviona, uključujući i sistem fly-by-wire.

Razvoj aviona KC-390 započeo je 2006. u kompaniji Embraer uz asistenciju pre svega brazilskih vazduhoplovnih snaga i američke kompanije Boeing. U programu razvoja i proizvodnje učestvuju i druge inostrane kompanije kao što su ENAER iz Čilea, FAdeA iz Argentine, OGMA iz Portugala, Aero Vodochody iz Češke a takođe učestvuje i vlada Kolumbije.

Proizvođač je od početka reklamirao avion kao zamenu za svakako najpoznatiji transportni avion na svetu – američki C-130 ‘’Hercules’’. Aprila 2008. brazilska vlada dodelila je Embraeru 1,5 milijardi dolara kroz ugovor koji je predviđao kompletan razvoj aviona, konstruisanje dva prototipa i njihovo detaljno ispitivanje u letu. Jula 2010. brazilske vazduhoplovne snage objavile su da nameravaju da nabave 28 ovih aviona što je osigurano ugovorm potpisanim aprila 2014. Ipak, samostalni razvoj električnih komandi leta (fly-by-wire) zadao je velike probleme i doveo do zastoja u napretku razvoja aviona.
 
KC-390 Take Off_02
 
Osim brazilskog RV za avion su zainteresovani Kolumbija (12 aviona), Argentina (6 aviona), Čile (6 aviona), Portugal (6 aviona), Češka (2 aviona) a interes za avion je pokazao veliki broj drugih država. Treba reći i da je osim vojne planirana i civilna komercijalna verzija. Embraer veoma optimistično najavljuje prve isporuke serijskih aviona RV Brazila za kraj 2016. godine.
 
 
[colored_box color=“yellow“]KC-390 je dvomotorni visokokrilni srednji transportni avion i tanker pogonjen sa dva turboventilatorska motora International Aero Engines V2500-E5, sa maksimalnom masom od 81 tone i nosivosti 23 tone tereta. Poseduje zadnju rampu a dužina tovarnog prostora je 17,75 metara. Može obavljati i zadatke letećeg tankera a u tu svrhu može poneti 37,4 tone goriva.[/colored_box]
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj