BEG airport status
Prvi let Embraerovog transportera

Prvi let Embraerovog transportera

BEOGRAD – Novi brazilski vojni transportni avion i tanker KC-390 poleteo je juče prvi put sa aerodroma Gavião Peixoto.

 
 
embraer_kc-390_rollout_2
 
 
Na istom aerodromu prototip je premijerno prikazan 21. oktobra 2014. a njegov prvi let prvobitno je bio planiran za kraj 2014 godine. Prvi let koji je trajao sat i 25 minuta sastojao se iz manevara u kojima su proverene letne karakteristike kao i sistemi aviona, uključujući i sistem fly-by-wire.

Razvoj aviona KC-390 započeo je 2006. u kompaniji Embraer uz asistenciju pre svega brazilskih vazduhoplovnih snaga i američke kompanije Boeing. U programu razvoja i proizvodnje učestvuju i druge inostrane kompanije kao što su ENAER iz Čilea, FAdeA iz Argentine, OGMA iz Portugala, Aero Vodochody iz Češke a takođe učestvuje i vlada Kolumbije.

Proizvođač je od početka reklamirao avion kao zamenu za svakako najpoznatiji transportni avion na svetu – američki C-130 ‘’Hercules’’. Aprila 2008. brazilska vlada dodelila je Embraeru 1,5 milijardi dolara kroz ugovor koji je predviđao kompletan razvoj aviona, konstruisanje dva prototipa i njihovo detaljno ispitivanje u letu. Jula 2010. brazilske vazduhoplovne snage objavile su da nameravaju da nabave 28 ovih aviona što je osigurano ugovorm potpisanim aprila 2014. Ipak, samostalni razvoj električnih komandi leta (fly-by-wire) zadao je velike probleme i doveo do zastoja u napretku razvoja aviona.
 
KC-390 Take Off_02
 
Osim brazilskog RV za avion su zainteresovani Kolumbija (12 aviona), Argentina (6 aviona), Čile (6 aviona), Portugal (6 aviona), Češka (2 aviona) a interes za avion je pokazao veliki broj drugih država. Treba reći i da je osim vojne planirana i civilna komercijalna verzija. Embraer veoma optimistično najavljuje prve isporuke serijskih aviona RV Brazila za kraj 2016. godine.
 
 
[colored_box color=“yellow“]KC-390 je dvomotorni visokokrilni srednji transportni avion i tanker pogonjen sa dva turboventilatorska motora International Aero Engines V2500-E5, sa maksimalnom masom od 81 tone i nosivosti 23 tone tereta. Poseduje zadnju rampu a dužina tovarnog prostora je 17,75 metara. Može obavljati i zadatke letećeg tankera a u tu svrhu može poneti 37,4 tone goriva.[/colored_box]
 
 

 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Grčka ima 3,5x veći BDP, 2,5x više stanovnika i 1,5x veću površinu od Hrvatske. Ima aktivno više od 250 borbenih aviona i još naručuju (znači više od 20x aviona od HR). Nigdje nisam pročitao komentar da je nova narudžba Rafala za Grčku ovekill dok eto Hrvatska neće moći ni gorivo natočiti u svojih 12 aviona.…

03. Dec 2021.Pogledaj

Edo na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

pa imaju trenutno 60 komada miraga 2000 pa je ovo vjerojatno zamjena za njih. A imaju i 80 komada f-16 Block 60

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Fino isplanirano. Modernizuju Miraże 2000 dok se prave Rafali F4 od kojih prvi komadi neće stići pre 2025-te a inicijalna borbena sposobnost tek par godina kasnije. Tada počinju da izbacuju najstarije Miraže 2000 i F-16 iz upotrebe zamenjujući ih sa F4, i pazare još pedesetak novih aviona verovatno drugog proizvođača.

03. Dec 2021.Pogledaj

Beduin na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Medo s mora, ne. Nije to bio problem s Kosher Burecima. Problem s Kosher Burecima je bio taj sto je Hrvatska htjela G2G (government to government) goranciju drzave proizvodjaca zrakoplova. Kako USoffA nije imala nikakav uvid sto se s Burecima dogadja od trenutka isporuke Izraelu, ako smo mi htjeli da USoffA garantira za njih, normalno…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend