BEG airport status
LYBE 2720:00 Z 170°08KT CAVOK 03/M01 Q1009 NOSIG=
Prvi let Embraerovog transportera

Prvi let Embraerovog transportera

BEOGRAD – Novi brazilski vojni transportni avion i tanker KC-390 poleteo je juče prvi put sa aerodroma Gavião Peixoto.

 
 
embraer_kc-390_rollout_2
 
 
Na istom aerodromu prototip je premijerno prikazan 21. oktobra 2014. a njegov prvi let prvobitno je bio planiran za kraj 2014 godine. Prvi let koji je trajao sat i 25 minuta sastojao se iz manevara u kojima su proverene letne karakteristike kao i sistemi aviona, uključujući i sistem fly-by-wire.

Razvoj aviona KC-390 započeo je 2006. u kompaniji Embraer uz asistenciju pre svega brazilskih vazduhoplovnih snaga i američke kompanije Boeing. U programu razvoja i proizvodnje učestvuju i druge inostrane kompanije kao što su ENAER iz Čilea, FAdeA iz Argentine, OGMA iz Portugala, Aero Vodochody iz Češke a takođe učestvuje i vlada Kolumbije.

Proizvođač je od početka reklamirao avion kao zamenu za svakako najpoznatiji transportni avion na svetu – američki C-130 ‘’Hercules’’. Aprila 2008. brazilska vlada dodelila je Embraeru 1,5 milijardi dolara kroz ugovor koji je predviđao kompletan razvoj aviona, konstruisanje dva prototipa i njihovo detaljno ispitivanje u letu. Jula 2010. brazilske vazduhoplovne snage objavile su da nameravaju da nabave 28 ovih aviona što je osigurano ugovorm potpisanim aprila 2014. Ipak, samostalni razvoj električnih komandi leta (fly-by-wire) zadao je velike probleme i doveo do zastoja u napretku razvoja aviona.
 
KC-390 Take Off_02
 
Osim brazilskog RV za avion su zainteresovani Kolumbija (12 aviona), Argentina (6 aviona), Čile (6 aviona), Portugal (6 aviona), Češka (2 aviona) a interes za avion je pokazao veliki broj drugih država. Treba reći i da je osim vojne planirana i civilna komercijalna verzija. Embraer veoma optimistično najavljuje prve isporuke serijskih aviona RV Brazila za kraj 2016. godine.
 
 
[colored_box color=“yellow“]KC-390 je dvomotorni visokokrilni srednji transportni avion i tanker pogonjen sa dva turboventilatorska motora International Aero Engines V2500-E5, sa maksimalnom masom od 81 tone i nosivosti 23 tone tereta. Poseduje zadnju rampu a dužina tovarnog prostora je 17,75 metara. Može obavljati i zadatke letećeg tankera a u tu svrhu može poneti 37,4 tone goriva.[/colored_box]
 
 

 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Narednik na: Azerbejdžan u pregovorima oko kupovine italijanskih školsko-borbenih aviona M-346

steta sto smo kratki za pare 12 346 pa posle 24 rafala ali to je za nas preskupo

27. Feb 2020.Pogledaj

Gunz na: Azerbejdžan u pregovorima oko kupovine italijanskih školsko-borbenih aviona M-346

Italijani i rusi su prvo zajedno razvijali avion onda valjda rusi nisu placali svoj deo kako treba pa se italijani izvukli i poceli svoju verziju da prave . Razlika je u elektronici ali i Kinezi imaju svoju verziju i izgleda da je dobar avion, kinezi sigrno nemaju problem sa rezervnim delovima. Njihov modernizovani J10B i…

27. Feb 2020.Pogledaj

Gunz na: Srbiji isporučen prvi deo artiljerijsko-raketnih sistema PVO Pancir-S1

Negde sam citao da smo kupili S1-M verziju nekada je oznaka S1-E ali to je malo modernizovana verzija za izvoz pre svega. Bolji radar i moze bolje rakete da ispali koje imaju duzi domet ,30km daljina i 18km visina .

27. Feb 2020.Pogledaj

Andrija na: Azerbejdžan u pregovorima oko kupovine italijanskih školsko-borbenih aviona M-346

Znao sam da će odmah ovo pitanje :) Pa očigledno postoji problem kod nabavke ruske opreme. Piše da su uglavnom nabavljali polovne avione od Ukrajine... Setimo se da postoji ozbiljan konflikt između Jermenije i Azerbejdžana, a da je Jermenija ruski saveznik, a ne Azerbejdžan.

27. Feb 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Mostar stagnira?

Ako je takva greška objavljena na službenoj stranici onda se još više treba postaviti pitanje vođenja ZL Mostar. Zračna luka Mostar daje popuste od 3 milijuna BAM? Nemoguće. Promet ZL Mostar nije tolik da bi mogla davati tolike popuste. Kao što sam rekao podaci su objavljeni, nisu demantirani i samim time oni su relevantni. Ako…

27. Feb 2020.Pogledaj

Send this to a friend