BEG airport status
Prvi let Embraerovog transportera

Prvi let Embraerovog transportera

BEOGRAD – Novi brazilski vojni transportni avion i tanker KC-390 poleteo je juče prvi put sa aerodroma Gavião Peixoto.

 
 
embraer_kc-390_rollout_2
 
 
Na istom aerodromu prototip je premijerno prikazan 21. oktobra 2014. a njegov prvi let prvobitno je bio planiran za kraj 2014 godine. Prvi let koji je trajao sat i 25 minuta sastojao se iz manevara u kojima su proverene letne karakteristike kao i sistemi aviona, uključujući i sistem fly-by-wire.

Razvoj aviona KC-390 započeo je 2006. u kompaniji Embraer uz asistenciju pre svega brazilskih vazduhoplovnih snaga i američke kompanije Boeing. U programu razvoja i proizvodnje učestvuju i druge inostrane kompanije kao što su ENAER iz Čilea, FAdeA iz Argentine, OGMA iz Portugala, Aero Vodochody iz Češke a takođe učestvuje i vlada Kolumbije.

Proizvođač je od početka reklamirao avion kao zamenu za svakako najpoznatiji transportni avion na svetu – američki C-130 ‘’Hercules’’. Aprila 2008. brazilska vlada dodelila je Embraeru 1,5 milijardi dolara kroz ugovor koji je predviđao kompletan razvoj aviona, konstruisanje dva prototipa i njihovo detaljno ispitivanje u letu. Jula 2010. brazilske vazduhoplovne snage objavile su da nameravaju da nabave 28 ovih aviona što je osigurano ugovorm potpisanim aprila 2014. Ipak, samostalni razvoj električnih komandi leta (fly-by-wire) zadao je velike probleme i doveo do zastoja u napretku razvoja aviona.
 
KC-390 Take Off_02
 
Osim brazilskog RV za avion su zainteresovani Kolumbija (12 aviona), Argentina (6 aviona), Čile (6 aviona), Portugal (6 aviona), Češka (2 aviona) a interes za avion je pokazao veliki broj drugih država. Treba reći i da je osim vojne planirana i civilna komercijalna verzija. Embraer veoma optimistično najavljuje prve isporuke serijskih aviona RV Brazila za kraj 2016. godine.
 
 
[colored_box color=“yellow“]KC-390 je dvomotorni visokokrilni srednji transportni avion i tanker pogonjen sa dva turboventilatorska motora International Aero Engines V2500-E5, sa maksimalnom masom od 81 tone i nosivosti 23 tone tereta. Poseduje zadnju rampu a dužina tovarnog prostora je 17,75 metara. Može obavljati i zadatke letećeg tankera a u tu svrhu može poneti 37,4 tone goriva.[/colored_box]
 
 

 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nix na: Hajde da pričamo o SEX-u

Droga i nemoral su lose stvari. A sto se tice registracije, ima pravo na to, dobro je sto je trajno...

09. Jul 2020.Pogledaj

Tata na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Paqe Ne moze se posmatrati eskadrila u tom kontekstu, posto je eskadrila manji sastav od "jedinice". Po definiciji "jedinice" su ekvivalent brigada/puk ili visi nivo. Medjutim, da objasni kako kod njih funkcionise baza. Npr. imaju bazu sa ukupnim brojem oko1.200 ljudi. Recimo da imaju dve eskadrile aviona, prva sa oko 70 pilota i to su…

09. Jul 2020.Pogledaj

PakleniVuk na: Hajde da pričamo o SEX-u

Vlasnik dobije tačno ono što i traži. I to je naj bolja stvar kod registracije.

09. Jul 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

@Branko Takve proizvoljna poređenja nemaju veze sa realnošću. Avion je proizvod razvoja novih tenhologija sa jedne strane i definisane doktrine upotrebe tog aviona, tj. sistema. Bez uzimanja u obzir doktrine, bilo kakvo poređenje nema veze sa realnošću.

09. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend