BEG airport status
2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

BEOGRAD – Statistika govori da je 2014. bila najbolja godina ikada sa aspekta bezbednosti civilnog aviosaobraćaja. Suprotan utisak javnosti stečen je uglavnom zbog specifičnog spleta okolnosti da je jedan putnički avion oboren ubojnim sredstvom odnevši 298 ljudskih života, dok avion istog tipa Malezija Erlajnsa sa brojem leta MH370 ni dan danas nije pronađen.

 
 
777-2
 
 
Konsultantska kuća Ascend Flightglobal Consultancy, objavila je rezultate globalnog istraživanja za prethodnu kalendarsku godinu i rezultat je jednostavan – 2014. je bila najbezbednija godina ikada kada je u pitanju redovni civilni aviosaobraćaj.

Ovaj rezultat se može u prvi mah učiniti nerealnim, pogotovo ako se uzme obzir globalna medijska slika kreirana tragičnim gubitkom dva Boinga 777 Malezija Erlajnsa, od kojih jedan ni dan danas nije pronađen, a drugi je prema onome što znamo za sada, oboren ubojnim sredstvom u ratnoj zoni. Tas na vagi koji je stajao na strani negativne percepcije bezbednosti civilnog aviosaobraćaja u 2014. godini je i pad Erbasa A320 Air Asie koji se dogodio samo par dana pre kraja kalendarske godine.

Međutim, brojke kažu da je protekla godina bila najbezbednija u redovnom civilnom aviosaobraćaju ikada, sa jednim fatalnim incidentom na svakih 2.38 miliona letova, navode iz konsultanske kuće Ascend. Sledeća najbezbednija kalendarska godina je 2012. sa jednim fatalnim incidentom na 2.37 miliona letova, pa zatim slede 2013. i 2011. koje su imale znatno učestalije incidente (na svakih 1.91 odnosno 1.4 miliona letova).  Ono što treba napomenuti jeste da u ovu statistiku nije uključen gubitak leta broj MH17 Malezija Erlajnsa koji je namerno oboren sa zemlje pa se podvodi pod „ratne gubitke“ a ne avionsku nesreću odnosno incident u redovnom saobraćaju.  U poslednjih pet godina prosek je jedan fatalni incident na oko 1.75 miliona letova. MH370 uprkos činjenici da još nije pronađen uvršten je u statistiku jer su putnici i posada zvanično proglašeni mrtvima.

U protekloj godini dogodilo se 3297 registrovanih incidenata (fatalnih i nefatalnih) u vazduhoplovstvu globalno, navodi se u statistici Aviation Safety Network, u koju se pored redovnog aviosaobraćaja ubrajaju svi letovi u vojne i civilne svrhe.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Ovo pitanje se samo postavlja: da li je svaka avionesreca koja je podvedena kao "ratni gubitak" automatski iskljucena iz bezbednosne statistike? Jeste da su takvi incidenti retki (najvise ih je bilo 80tih), ali iskljuciti ih iz statistike…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj