BEG airport status
2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

BEOGRAD – Statistika govori da je 2014. bila najbolja godina ikada sa aspekta bezbednosti civilnog aviosaobraćaja. Suprotan utisak javnosti stečen je uglavnom zbog specifičnog spleta okolnosti da je jedan putnički avion oboren ubojnim sredstvom odnevši 298 ljudskih života, dok avion istog tipa Malezija Erlajnsa sa brojem leta MH370 ni dan danas nije pronađen.

 
 
777-2
 
 
Konsultantska kuća Ascend Flightglobal Consultancy, objavila je rezultate globalnog istraživanja za prethodnu kalendarsku godinu i rezultat je jednostavan – 2014. je bila najbezbednija godina ikada kada je u pitanju redovni civilni aviosaobraćaj.

Ovaj rezultat se može u prvi mah učiniti nerealnim, pogotovo ako se uzme obzir globalna medijska slika kreirana tragičnim gubitkom dva Boinga 777 Malezija Erlajnsa, od kojih jedan ni dan danas nije pronađen, a drugi je prema onome što znamo za sada, oboren ubojnim sredstvom u ratnoj zoni. Tas na vagi koji je stajao na strani negativne percepcije bezbednosti civilnog aviosaobraćaja u 2014. godini je i pad Erbasa A320 Air Asie koji se dogodio samo par dana pre kraja kalendarske godine.

Međutim, brojke kažu da je protekla godina bila najbezbednija u redovnom civilnom aviosaobraćaju ikada, sa jednim fatalnim incidentom na svakih 2.38 miliona letova, navode iz konsultanske kuće Ascend. Sledeća najbezbednija kalendarska godina je 2012. sa jednim fatalnim incidentom na 2.37 miliona letova, pa zatim slede 2013. i 2011. koje su imale znatno učestalije incidente (na svakih 1.91 odnosno 1.4 miliona letova).  Ono što treba napomenuti jeste da u ovu statistiku nije uključen gubitak leta broj MH17 Malezija Erlajnsa koji je namerno oboren sa zemlje pa se podvodi pod „ratne gubitke“ a ne avionsku nesreću odnosno incident u redovnom saobraćaju.  U poslednjih pet godina prosek je jedan fatalni incident na oko 1.75 miliona letova. MH370 uprkos činjenici da još nije pronađen uvršten je u statistiku jer su putnici i posada zvanično proglašeni mrtvima.

U protekloj godini dogodilo se 3297 registrovanih incidenata (fatalnih i nefatalnih) u vazduhoplovstvu globalno, navodi se u statistici Aviation Safety Network, u koju se pored redovnog aviosaobraćaja ubrajaju svi letovi u vojne i civilne svrhe.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Ovo pitanje se samo postavlja: da li je svaka avionesreca koja je podvedena kao "ratni gubitak" automatski iskljucena iz bezbednosne statistike? Jeste da su takvi incidenti retki (najvise ih je bilo 80tih), ali iskljuciti ih iz statistike…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Željko Tucaković na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Leopardi 2a8 su promašaj za Hrvatsku, tenk je težak preko 73 tone, skoro 90% više od m84, a košta 29 miliona evra. Dali su svoje odlične tenkove a platili nove tenkove koliko dobre borbene helikoptere. Sad me baš interesuje da li ima mostova koji mogu da ih istrpe, ili će morati i mostove da menjaju...…

    10. Apr 2025.Pogledaj

    Leopold na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Svi o tenkovima, na AERO portalu.... C c c c Ja bih dao levu ruku za "maketu" tih dimenzija u dnevnoj sobi. I ne mora biti Rafale, iskreno, neki Su-27 ili derivat ili F-15X ili matori Harijer bi bili podjednako OK :D

    10. Apr 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Srbofil Mislim da je ogromna vecina modernih tenkova i borbenih oklopnih vozila u zadnje 1-2 godine unistenia ne zato sto je probijen oklop bilo gde, nego zato sto je FPV dron #1 nasao tenk, i #2 paralizovao ga tako sto mu je razvalio gusenjice, ili neki spoljni sistem.. Onda se okno otvara, i posada izvlaci…

    10. Apr 2025.Pogledaj

    NixPix na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Miloše. FPV dronovi su prvih dana upotrebe u Ukrajini letjeli do 15km daleko, a sada jedva 1km. Danas su operateri na prvoj crti zajedno sa pješacima, prije godinu dana upravljali su 2-3 km daleko iza leđa svojih pješaka. Dominacija fpv dronova je prošlo svršeno vrijeme, uz razvoj aktivne hardkill i softkill obrane sve će imati…

    10. Apr 2025.Pogledaj

    Marko na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Miloš777 Zato postoji aktivna zaštita na Leo2 A8, i Rusi nedavno predstavili sličnu zaštitu od projektila i dronova za svoje tenkove. Dronovi su trenutno efektivni, ali isto su bili i dvokrilci u 1.s.r., pitanje vremena dok se masovno ne uvede zastita od njih.

    10. Apr 2025.Pogledaj