BEG airport status
LYBE 0815:00 Z 160°03KT 1500 MIFG BR NSC 06/05 Q1018 BECMG 0600 FG BKN005=
2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

BEOGRAD – Statistika govori da je 2014. bila najbolja godina ikada sa aspekta bezbednosti civilnog aviosaobraćaja. Suprotan utisak javnosti stečen je uglavnom zbog specifičnog spleta okolnosti da je jedan putnički avion oboren ubojnim sredstvom odnevši 298 ljudskih života, dok avion istog tipa Malezija Erlajnsa sa brojem leta MH370 ni dan danas nije pronađen.

 
 
777-2
 
 
Konsultantska kuća Ascend Flightglobal Consultancy, objavila je rezultate globalnog istraživanja za prethodnu kalendarsku godinu i rezultat je jednostavan – 2014. je bila najbezbednija godina ikada kada je u pitanju redovni civilni aviosaobraćaj.

Ovaj rezultat se može u prvi mah učiniti nerealnim, pogotovo ako se uzme obzir globalna medijska slika kreirana tragičnim gubitkom dva Boinga 777 Malezija Erlajnsa, od kojih jedan ni dan danas nije pronađen, a drugi je prema onome što znamo za sada, oboren ubojnim sredstvom u ratnoj zoni. Tas na vagi koji je stajao na strani negativne percepcije bezbednosti civilnog aviosaobraćaja u 2014. godini je i pad Erbasa A320 Air Asie koji se dogodio samo par dana pre kraja kalendarske godine.

Međutim, brojke kažu da je protekla godina bila najbezbednija u redovnom civilnom aviosaobraćaju ikada, sa jednim fatalnim incidentom na svakih 2.38 miliona letova, navode iz konsultanske kuće Ascend. Sledeća najbezbednija kalendarska godina je 2012. sa jednim fatalnim incidentom na 2.37 miliona letova, pa zatim slede 2013. i 2011. koje su imale znatno učestalije incidente (na svakih 1.91 odnosno 1.4 miliona letova).  Ono što treba napomenuti jeste da u ovu statistiku nije uključen gubitak leta broj MH17 Malezija Erlajnsa koji je namerno oboren sa zemlje pa se podvodi pod „ratne gubitke“ a ne avionsku nesreću odnosno incident u redovnom saobraćaju.  U poslednjih pet godina prosek je jedan fatalni incident na oko 1.75 miliona letova. MH370 uprkos činjenici da još nije pronađen uvršten je u statistiku jer su putnici i posada zvanično proglašeni mrtvima.

U protekloj godini dogodilo se 3297 registrovanih incidenata (fatalnih i nefatalnih) u vazduhoplovstvu globalno, navodi se u statistici Aviation Safety Network, u koju se pored redovnog aviosaobraćaja ubrajaju svi letovi u vojne i civilne svrhe.
 
 

    Komentari

    1

    Ovo pitanje se samo postavlja: da li je svaka avionesreca koja je podvedena kao "ratni gubitak" automatski iskljucena iz bezbednosne statistike? Jeste da su takvi incidenti retki (najvise ih je bilo 80tih), ali iskljuciti ih iz statistike…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Burki na: [POSLEDNJA VEST] Danas u Srbiju sleću helikopteri Mi-35M namenjeni Vojsci Srbije

    Sve u svemu, dobar helikoper. Ništa specijalno, jednostavno dobar. https://www.youtube.com/watch?v=WuRuM9lbN1k Žalosno da dan danas 12 komada još uvijek stoje na Plesu i hrđaju.

    08. Dec 2019.Pogledaj

    peruni na: [POSLEDNJA VEST] Danas u Srbiju sleću helikopteri Mi-35M namenjeni Vojsci Srbije

    @Drina "Sta ce nam eskadrila Apaca ili Ka-52 kad niko u susedstvu nema vise od 100 tenkova a vecina pola od tog broja. Mi-35 su namenjeni iskljucivo za antiteroristicka dejstva." Ogromno nepoznavanje taktike i primene helikoptera, Mi-35 je antiteroristicki a Ka-52 nije????? A u susedstvu samo Bugarska ima 500kom T-72 za vas neupucene ili pak…

    08. Dec 2019.Pogledaj

    Radovanov Srboljub na: Prva javna razmena stavova Sindikata kontrolora i SMATSA-e; DCV pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor

    Drug Tito je bio "mala maca" za ove sadasnje, kao i za neke od predhodnih. Jedino uvek bitno je da SrbiSlave i brane vodju, ne bitno o cemu je rec, jel tako?!

    08. Dec 2019.Pogledaj

    Goksi Kiseli na: Sindikat Kontrole letenja: indicije da je bezbednost vazdušnog saobraćaja ugrožena; SMATSA: Sindikat uzbunjuje javnost pred pregovore o novom kolektivnom ugovoru

    Apsolutno se slazem. Normalno je da covek stremi ka visem i boljem, ali treba znati za granice. Gospodo? Nisu vam dobri uslovi rada? Niste zadovoljni primanjima? Imate licence i trazeno zanimanje, ovo je open market, put pod noge....

    08. Dec 2019.Pogledaj

    Markus1975 na: Ima li smisla modernizacija Orla?

    Hvala lepo Tangosix-u na stručnoj analizi, ali svi mi već znamo da je projekat Orao 2.0 je "seci uši krpi ..." znate već i to iznuđen zato što država nema para da kupi nešto gotovo u dovoljnim količinama. Ipak mislim da razviti ovu modernizaciju ima smisla, ne toliko za "Orla" koliko za neke buduće nabavke…

    08. Dec 2019.Pogledaj

    Send this to a friend