BEG airport status
2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

BEOGRAD – Statistika govori da je 2014. bila najbolja godina ikada sa aspekta bezbednosti civilnog aviosaobraćaja. Suprotan utisak javnosti stečen je uglavnom zbog specifičnog spleta okolnosti da je jedan putnički avion oboren ubojnim sredstvom odnevši 298 ljudskih života, dok avion istog tipa Malezija Erlajnsa sa brojem leta MH370 ni dan danas nije pronađen.

 
 
777-2
 
 
Konsultantska kuća Ascend Flightglobal Consultancy, objavila je rezultate globalnog istraživanja za prethodnu kalendarsku godinu i rezultat je jednostavan – 2014. je bila najbezbednija godina ikada kada je u pitanju redovni civilni aviosaobraćaj.

Ovaj rezultat se može u prvi mah učiniti nerealnim, pogotovo ako se uzme obzir globalna medijska slika kreirana tragičnim gubitkom dva Boinga 777 Malezija Erlajnsa, od kojih jedan ni dan danas nije pronađen, a drugi je prema onome što znamo za sada, oboren ubojnim sredstvom u ratnoj zoni. Tas na vagi koji je stajao na strani negativne percepcije bezbednosti civilnog aviosaobraćaja u 2014. godini je i pad Erbasa A320 Air Asie koji se dogodio samo par dana pre kraja kalendarske godine.

Međutim, brojke kažu da je protekla godina bila najbezbednija u redovnom civilnom aviosaobraćaju ikada, sa jednim fatalnim incidentom na svakih 2.38 miliona letova, navode iz konsultanske kuće Ascend. Sledeća najbezbednija kalendarska godina je 2012. sa jednim fatalnim incidentom na 2.37 miliona letova, pa zatim slede 2013. i 2011. koje su imale znatno učestalije incidente (na svakih 1.91 odnosno 1.4 miliona letova).  Ono što treba napomenuti jeste da u ovu statistiku nije uključen gubitak leta broj MH17 Malezija Erlajnsa koji je namerno oboren sa zemlje pa se podvodi pod „ratne gubitke“ a ne avionsku nesreću odnosno incident u redovnom saobraćaju.  U poslednjih pet godina prosek je jedan fatalni incident na oko 1.75 miliona letova. MH370 uprkos činjenici da još nije pronađen uvršten je u statistiku jer su putnici i posada zvanično proglašeni mrtvima.

U protekloj godini dogodilo se 3297 registrovanih incidenata (fatalnih i nefatalnih) u vazduhoplovstvu globalno, navodi se u statistici Aviation Safety Network, u koju se pored redovnog aviosaobraćaja ubrajaju svi letovi u vojne i civilne svrhe.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Ovo pitanje se samo postavlja: da li je svaka avionesreca koja je podvedena kao "ratni gubitak" automatski iskljucena iz bezbednosne statistike? Jeste da su takvi incidenti retki (najvise ih je bilo 80tih), ali iskljuciti ih iz statistike…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miloš77 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

    Bice veoma interesantno pratiti ukrajinsko dejstvovanje i citavu pozadinsku logistiku sa F-16! Tako kako ce ga oni koristiti taj avion nikad nije koriscen do sada. Takodje nikad nije isao protiv ni blizu sposobnog neprijatelja da ga pogodi na vise nacina. Rusima ce najveci problem biti naci ga. Imam osecaj da ce F-16 postati najnevidljiviji STALTH…

    22. May 2024.Pogledaj

    Djuka na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

    >> што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота E moj Aleksa, kakvo ogranicavanje covece, tamo se vodi ozbiljan rat i oni se osposobljavaju adekvatno, vec sada ukrajinski piloti veoma, veoma osposobljeni, svakodnevno…

    22. May 2024.Pogledaj

    branislav na: Da li je Ministarstvo odbrane prikazalo drugu aktivnu FK-3 bateriju u naoružanju Vojske Srbije?

    Umesto drugog diviziona bolje bi bilo napraviti 100 PA topova od 100mm koji bi tukli do 10km uvis jer za uništenje bilo kog preskupog PVO ima bezbroj jeftinih načina!!

    22. May 2024.Pogledaj

    Алекса na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

    @Djuka Па кад јесте поређење баба и жаба. Зна се колико комплетна обука за пилота траје и зна се да оно што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота за поједине задатке. То…

    22. May 2024.Pogledaj