BEG airport status
2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

2014. najbezbednija godina za komercijalni vazdušni saobraćaj ikada

BEOGRAD – Statistika govori da je 2014. bila najbolja godina ikada sa aspekta bezbednosti civilnog aviosaobraćaja. Suprotan utisak javnosti stečen je uglavnom zbog specifičnog spleta okolnosti da je jedan putnički avion oboren ubojnim sredstvom odnevši 298 ljudskih života, dok avion istog tipa Malezija Erlajnsa sa brojem leta MH370 ni dan danas nije pronađen.

 
 
777-2
 
 
Konsultantska kuća Ascend Flightglobal Consultancy, objavila je rezultate globalnog istraživanja za prethodnu kalendarsku godinu i rezultat je jednostavan – 2014. je bila najbezbednija godina ikada kada je u pitanju redovni civilni aviosaobraćaj.

Ovaj rezultat se može u prvi mah učiniti nerealnim, pogotovo ako se uzme obzir globalna medijska slika kreirana tragičnim gubitkom dva Boinga 777 Malezija Erlajnsa, od kojih jedan ni dan danas nije pronađen, a drugi je prema onome što znamo za sada, oboren ubojnim sredstvom u ratnoj zoni. Tas na vagi koji je stajao na strani negativne percepcije bezbednosti civilnog aviosaobraćaja u 2014. godini je i pad Erbasa A320 Air Asie koji se dogodio samo par dana pre kraja kalendarske godine.

Međutim, brojke kažu da je protekla godina bila najbezbednija u redovnom civilnom aviosaobraćaju ikada, sa jednim fatalnim incidentom na svakih 2.38 miliona letova, navode iz konsultanske kuće Ascend. Sledeća najbezbednija kalendarska godina je 2012. sa jednim fatalnim incidentom na 2.37 miliona letova, pa zatim slede 2013. i 2011. koje su imale znatno učestalije incidente (na svakih 1.91 odnosno 1.4 miliona letova).  Ono što treba napomenuti jeste da u ovu statistiku nije uključen gubitak leta broj MH17 Malezija Erlajnsa koji je namerno oboren sa zemlje pa se podvodi pod „ratne gubitke“ a ne avionsku nesreću odnosno incident u redovnom saobraćaju.  U poslednjih pet godina prosek je jedan fatalni incident na oko 1.75 miliona letova. MH370 uprkos činjenici da još nije pronađen uvršten je u statistiku jer su putnici i posada zvanično proglašeni mrtvima.

U protekloj godini dogodilo se 3297 registrovanih incidenata (fatalnih i nefatalnih) u vazduhoplovstvu globalno, navodi se u statistici Aviation Safety Network, u koju se pored redovnog aviosaobraćaja ubrajaju svi letovi u vojne i civilne svrhe.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    12

    Ovo pitanje se samo postavlja: da li je svaka avionesreca koja je podvedena kao "ratni gubitak" automatski iskljucena iz bezbednosne statistike? Jeste da su takvi incidenti retki (najvise ih je bilo 80tih), ali iskljuciti ih iz statistike…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

    12. Dec 2024.Pogledaj