BEOGRAD – Vodeća rumunska vazduhoplovna kompanija Aerostar S.A. proslavila je 10 godina baznog održavanja Boinga (Boeing) 737. Kako navode u kompaniji iz grada Bakau (Bacau) , do sada je izvršeno 270 pregleda klase C i D (C and D class checks) za poslednjih 10 godina koliko rade održavanje, popravku i remont ovog tipa aviona.
Kompanija Aerostar S.A. iz rumunskog grada Bakau, dobila je sertifikat za poslove održavanja komercijalnih vazduhoplova još 2003. godine (EASA Part 145 odobrenje), a prva dva aviona tipa Boing 737 stigla su na pregled u Rumuniju u decembru 2004. godine i time je obeležena prekretnica u radu kompanije i njen ulazak u svetsku MRO mrežu. Nedugo zatim stigla su odobrenja i za druge tipove vazduhoplova kao što su Erbas (Airbus) A320 i BAe 146/Avro RJ, a do sada je iz kroz hangare ove kompanije prošlo preko 300 aviona različitih tipova.
U proteklim godinama Aerostar je radio i instalaciju vingleta na Boing 737 NG za nekoliko korisnika kao jedna od prvih nezavisnih MRO kompanija koja je izvodila radove ovog tipa. Firma se takođe bavi MRO poslovima na različitim komponentama vazduhoplova kao što su baterije, točkovi, kočnice, boce sa kiseonikom, vrata, ručke, kontrolne površine, hidraulične komponente, strukturalne popravke uključujući popravke kompozita i sedišta, kao i obnavljanjem kompletnog enterijera aviona.
Aerostar, koji predstavlja veliki regionalni MRO centar, trenutno ima dva hangara površine preko 10.000 kvadratnih metara i 6-7 pozicija koje su na raspolaganju za popravku aviona.
Operatori Boinga 737 koji rade bazno održavanje svojih aviona u hangarima rumunske kompanije su belgijski JetAirFly i švedski TUIFly Nordic, članice TUI Grupe, kao i Swiftair i Alba Star iz Španije. Što se tiče vanevropskih korisnika MRO usluga Aerostara tu su Royal Air Maroc, turski Pegasus Airlines, kao i Tailwind Airlines i Correndon Airlines, a mnoge od ovih kompanija su dugoročne mušterije.
Djura
A sto to JAT Tehnika nije mogla da prigrabi za svoje klijente, kao daleko iskusnija kompanija?
kiseli
Jat Tehnika ima 2 manja i jedan veliki hangar za odrzavanje vazduhoplova.Manji su kapaciteta po 2 proizvodne linije a veci je povrsine od 10.000 m2 i nivo iskoriscenosti istog je minoran.Od kada je napravljen,u velikom hangaru nikada nije resen problem grejanja tako da je prakticno neuipotrebljiv,cim spoljasnje temperature padnu ispod nule.Marketinska sluzba Jat Tehnike je prilicno losa tako da se ne moze ocekivati da bi atraktivnim ponudama mogla da privuce poznate operatere.Jat Tehnika se suocava sa gomilom problema.Osnovni je broj ljudi koji je duplo veci od potrebnog.Radionice su zastarele i inicijalno pravljenje da zadovolje potrebe flote DC-9 i B-727,tako da ne mogu da odgovore zahtevima koje imaju vazduhoplovi tipa B-737NG,a pogotovo ne flote A320.Za flotu A320 uzet je kredit od 5 miliona eura za nabavku opreme i skolovanje osoblja,ali to je,pa skoro bacena para jer ni posle skoro 3 godine,na floti A320 nije uradjen ni jedan ciklicnio pregled.Sta reci kada Air Srbija za 10 iznajmljenih A319 i 320 velike preglede radi u Svajcarskoj i Emiratima.I na kraju Menadzment Jat Tehnike je potpuni neadekvatan i nije u stanju da odgovori potrebama modernog MRO centra.Ipak je MRO biznis iznad kapaciteta SNS poslusnika.Jedina sansa za Jat Tehniku je privatizacija do proleca.U suprotnom ima da je nema.
Deki
Bas me cudi sto je Pegasus Airlines dolazio u Beograd na pregovore a Correndon Airlines vec radi preglede u Jat Tehnici ; verovatno su jako zadovoljni sa Rumunima.