BEG airport status
Rumunski Aerostar obeležava 10 godina baznog održavanja Boinga 737

Rumunski Aerostar obeležava 10 godina baznog održavanja Boinga 737

BEOGRAD – Vodeća rumunska vazduhoplovna kompanija Aerostar S.A. proslavila je 10 godina baznog održavanja Boinga (Boeing) 737.  Kako navode u kompaniji iz grada Bakau (Bacau) , do sada je izvršeno 270 pregleda klase C i D (C and D class checks) za poslednjih 10 godina koliko rade održavanje, popravku i remont ovog tipa aviona.

 
 
6285
 
 
Kompanija Aerostar S.A. iz rumunskog grada Bakau, dobila je  sertifikat za poslove održavanja komercijalnih vazduhoplova još 2003. godine (EASA Part 145 odobrenje), a prva dva aviona tipa Boing 737 stigla su na pregled u Rumuniju u decembru 2004. godine i time je obeležena prekretnica u radu kompanije i njen ulazak u svetsku MRO mrežu. Nedugo zatim stigla su odobrenja i za druge tipove vazduhoplova kao što su Erbas (Airbus) A320 i BAe 146/Avro RJ, a do sada je iz kroz hangare ove kompanije prošlo preko 300  aviona različitih tipova.

U proteklim godinama Aerostar je radio i instalaciju vingleta na Boing 737 NG za nekoliko korisnika kao jedna od prvih nezavisnih MRO kompanija koja je izvodila radove ovog tipa. Firma se takođe bavi MRO poslovima na različitim komponentama vazduhoplova kao što su baterije, točkovi, kočnice, boce sa kiseonikom, vrata, ručke, kontrolne površine, hidraulične komponente, strukturalne popravke uključujući popravke kompozita i sedišta, kao i obnavljanjem kompletnog enterijera aviona.

Aerostar, koji predstavlja veliki regionalni MRO centar, trenutno ima dva hangara površine preko 10.000 kvadratnih metara i 6-7 pozicija koje su na raspolaganju za popravku aviona.

Operatori Boinga 737 koji rade bazno održavanje svojih aviona u hangarima rumunske kompanije su belgijski JetAirFly i švedski TUIFly Nordic, članice TUI Grupe, kao i Swiftair i Alba Star iz Španije. Što se tiče vanevropskih korisnika MRO usluga Aerostara tu su Royal Air Maroc, turski Pegasus Airlines, kao i Tailwind AirlinesCorrendon Airlines, a mnoge od ovih kompanija su dugoročne mušterije.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Dj

    A sto to JAT Tehnika nije mogla da prigrabi za svoje klijente, kao daleko iskusnija kompanija?

    Odgovori
    ki

    Jat Tehnika ima 2 manja i jedan veliki hangar za odrzavanje vazduhoplova.Manji su kapaciteta po 2 proizvodne linije a veci je povrsine od 10.000 m2 i nivo iskoriscenosti istog je minoran.Od kada je napravljen,u velikom hangaru nikada nije resen problem grejanja tako da je prakticno neuipotrebljiv,cim spoljasnje temperature padnu ispod nule.Marketinska sluzba Jat Tehnike je prilicno losa tako da se ne moze ocekivati da bi atraktivnim ponudama mogla da privuce poznate operatere.Jat Tehnika se suocava sa gomilom problema.Osnovni je broj ljudi koji je duplo veci od potrebnog.Radionice su zastarele i inicijalno pravljenje da zadovolje potrebe flote DC-9 i B-727,tako da ne mogu da odgovore zahtevima koje imaju vazduhoplovi tipa B-737NG,a pogotovo ne flote A320.Za flotu A320 uzet je kredit od 5 miliona eura za nabavku opreme i skolovanje osoblja,ali to je,pa skoro bacena para jer ni posle skoro 3 godine,na floti A320 nije uradjen ni jedan ciklicnio pregled.Sta reci kada Air Srbija za 10 iznajmljenih A319 i 320 velike preglede radi u Svajcarskoj i Emiratima.I na kraju Menadzment Jat Tehnike je potpuni neadekvatan i nije u stanju da odgovori potrebama modernog MRO centra.Ipak je MRO biznis iznad kapaciteta SNS poslusnika.Jedina sansa za Jat Tehniku je privatizacija do proleca.U suprotnom ima da je nema.

    Odgovori
    De

    Bas me cudi sto je Pegasus Airlines dolazio u Beograd na pregovore a Correndon Airlines vec radi preglede u Jat Tehnici ; verovatno su jako zadovoljni sa Rumunima.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj