BEG airport status
Partner 2015: „Rapier“ – projekat bespilotnog helikoptera kompanije „EDEPRO“ "Rapier" može biti razvijen i u naoružanoj opciji kako je prikazano na "Partneru". Foto: Dragan Trifunović

Partner 2015: „Rapier“ – projekat bespilotnog helikoptera kompanije „EDEPRO“

„EDEPRO“ je na ovogodišnjem „Partneru“ predstavio maketu prototipa bespilotnog helikoptera koji su nazvali „Rapier“.

U pitanju je potpuno kompozitna letelica ukupne težine 350 kg sa projektovanom autonomijom leta od četiri sata. Za ispunjavanje misija izviđanja, patroliranja i borbenih zadataka koristi pogon „EDEPRO“ razvijenog turbovratilnog motora TBM-200 (snage 200KW).

U „EDEPRO-u“ kažu da je dizajn letelice završen, da se čeka prva mušterija za koju bi se uradilo konkretnije projektno rešenje koje u naoružanoj opciji može upotrebljavati i njihove nevođene rakete „S-8“ kalibra 80mm.

Kompanija je zaključila da bi mogla ravnopravno da se uključi u rastući trend BPL rešenja poznavajući proizvodnju ključnih modula ovakvih letelica: integrisali su INS sa GPS-om za projekat ALAS a poseduju i iskustvo u umrežavanju radi komunikacije.

Više detalja o ovom projektu pogledajte u našoj reportaži:

 

Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj