BEG airport status
Partner 2015: „Rapier“ – projekat bespilotnog helikoptera kompanije „EDEPRO“ "Rapier" može biti razvijen i u naoružanoj opciji kako je prikazano na "Partneru". Foto: Dragan Trifunović

Partner 2015: „Rapier“ – projekat bespilotnog helikoptera kompanije „EDEPRO“

„EDEPRO“ je na ovogodišnjem „Partneru“ predstavio maketu prototipa bespilotnog helikoptera koji su nazvali „Rapier“.

U pitanju je potpuno kompozitna letelica ukupne težine 350 kg sa projektovanom autonomijom leta od četiri sata. Za ispunjavanje misija izviđanja, patroliranja i borbenih zadataka koristi pogon „EDEPRO“ razvijenog turbovratilnog motora TBM-200 (snage 200KW).

U „EDEPRO-u“ kažu da je dizajn letelice završen, da se čeka prva mušterija za koju bi se uradilo konkretnije projektno rešenje koje u naoružanoj opciji može upotrebljavati i njihove nevođene rakete „S-8“ kalibra 80mm.

Kompanija je zaključila da bi mogla ravnopravno da se uključi u rastući trend BPL rešenja poznavajući proizvodnju ključnih modula ovakvih letelica: integrisali su INS sa GPS-om za projekat ALAS a poseduju i iskustvo u umrežavanju radi komunikacije.

Više detalja o ovom projektu pogledajte u našoj reportaži:

 

Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yoda na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Da je marketinški navikan jer je opasan i po sopstveno vazduhoplovstvo, ali tu karakteristiku dele i drugi pvo sistemi u manjoj/većoj meri. Ne mogu da tražim snimak pokušaja automatskog dejstva 30-ak raketa na Kinžala koji napada položaj Patriota - ali mi se čini, koliko se sećam, da se jedan deo raketa okrenuo i prema zemlji…

12. Sep 2024.Pogledaj
12. Sep 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

@Millennium Slazem se da nije u redu nipodastavati nikoga koje rizikovao zivot u nemogucim uslovima rata 1999. Nad SRJ je izvedeno 38500 NATO letova, od cega su srusena 2 aviona. Vazno je da li 21 drzava NATO moze da priusti sebi ovaj broj gubitaka, sa njihovim ekonomskim i ljudski resursima? Ako bi SRJ srusila 900%…

12. Sep 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

@ExГастос Nikada nije postojala procena da RV Ukrajine ima 727 aviona. Velika Britanija ili Francuska imaju vise stotina manje. Procene su da je Ukrajina na pocetku ruskog napada imala izmedju 100-120 aviona. Sa svim donacijama i osposobljavanjem starih aviona, taj broj nikada nije isao preko 150 aviona, a dosta i jeste izgubljeno. Rusko ministarstvo odbrane…

12. Sep 2024.Pogledaj

Djuka na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Ako mu resursi nisu istekli i sve je uradjeno po proizvodjackoj specifikaciji i pravilima upotrebe, avion se ponasa i bezbedan je isto kao da je star 1 dan!

12. Sep 2024.Pogledaj