BEG airport status
Poleteo prvi F-35 sklopljen u Evropi Stajanka aviona F-35 u bazi Edvards / Foto: Lockheed Martin

Poleteo prvi F-35 sklopljen u Evropi

Prvi borbeni avion F-35 koji je sklopljen u Italiji, u pogonima firme Alenia Aermacchi, poleteo je juče iz vojne vazduhoplovne baze Cameri, saopštila je italijanska industrijska grupa Finmeccanica.

Avion F-35 predstavlja višenamenski borbeni avion 5. generacije sa smanjenim radarskim odrazom koji je nastao u međunarodnom programu Joint Strike Fighter koji vodi američka kompanija Lockheed Martin.

Industrijska grupa Finmeccanica koja preko kompanije Alenia Aermacchi, trenutno vodi preko 25 italijanskih firmi koji su uključeni u ovaj program, učestvovala je aktivno u fazama konstruisanja aviona F-35 i to preko timova koji su bili integrisani u rad kompanije Lockheed Martin. Trenutno Finmeccanica je odgovorna za sklapanje aviona namenjenih RV Italije kao i za deo posla sklapanja aviona za RV Holandije. Pogon u italijanskom gradu Cameri ujedno predstavlja i drugu liniju za proizvodnju komponenti krila aviona F-35 dok se glavna linija nalazi u Lokid Martinu. Istovremeno italijanski pogon izabran je za logistički centar ovog tipa aviona u Evropi. Preko kompanije Selex ES, Finmeccanica takođe učestvuje i u proizvodnji dela elektronskih komponenti opreme aviona.

Uspeh prvog leta aviona dokazuje sposobnost grupe Finmeccanica da u industrijskom i tehnološkom smislu ispoštuje svoje proizvodne obaveze u ovom veoma izazovnom programu koji će italijanskim kompanijama doneti veliku korist što se tiče transfera tehnologije i zapošljavanja ljudi.

Istovremeno i američka kompanija Lockheed Martin obavestila je javnost da je poleteo prvi F-35 koji je sklopljen van SAD tj. izvan Lokid Martinovog pogona u Fort Worth-u. Avion u varijanti sa konvencionalnim poletanjem i sletanjem (CTOL) sa oznakom AL-1 (u pitanju je F-35A) imao je let koji je trajao sat i 22 minuta za čijim je komandama bio probni pilot Bill Gigliotti koji je izjavio da se avion ponašao izuzetno dobro i da nije bilo nikakvih iznenađenja. AL-1 je sa proizvodne linije sišao u martu mesecu ove godine a predviđeno je da bude predat RV Italije krajem godine, saopštio je Lokid Martin.

Italija planira nabavku ukupno 75-90 aviona F-35 od toga 60 u varijanti F-35A za RV Italije i 15-30 F-35B sa kratkim poletanjem i vertikalnim sletanjem (STOVL) za Ratnu Mornaricu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

go

Alenia Ermaki je sila! Svaka im cast.

Odgovori
Di

У чему је разлика између Ф-22 и Ф-35?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Grob je težak "overkill". Pričamo o avionu za selektivnu i početnu obuku pilota pre nego što se pređe na Lastu. Dovoljno je da avion ima krila i duple komande.... Dakle, imperativ je da bude pouzdan, bezbedan i jeftin. Ne mnogo više od toga.

30. Apr 2025.Pogledaj

Markus1463 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@ KK tako će biti tj ići dok ne krenu u nekom sukobu da padaju ili da ih uništavaju na pisti kao bilo koji drugi avion. Jeste odličan Rafal, ali je ranjiv kao i svaki drugi avion, posebno od napada dronovima dok je na stajanci. A u takvim napadima ne pomažu ni kamponiri, ni antidron…

30. Apr 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Tehnologija koja se koristi u lovcima 4+ generacije, ili nekih specijalizovanih aviona za el ometanje je toliko ispred znanja bilo koga od nas da ima malo smisla nesto udarati na tu temu. Da ne spominjem da je to sve neka tehnologija iz 70-ih i 80-ih. Ovo sto sada rade tipa Tempesta itd, pokazuje takav tehnoloski…

30. Apr 2025.Pogledaj

IvicaM na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Da, samo mu ime nekako simbolise gde smo dospeli i šta trebamo raditi... ima logike.. ;)

30. Apr 2025.Pogledaj