BEG airport status
Bugarska u maju može ostati sa samo dva operativna MiG-a 29?

Bugarska u maju može ostati sa samo dva operativna MiG-a 29?

BEOGRAD – Komandant bugarskih vazduhoplovnih snaga general-major Rumen Radev izjavio je da se Bugarska suočava sa realnim problemom da početkom maja ove godine lovačka avijacija ostane sa samo dva operativna lovačka aviona MiG-29.

 
 
bugarski 16 polece
 
 
Prema rečima Radeva, remont i preventivno održavanje avionskih motora nisu sprovedeni dugi niz godina. Radev takođe u izjavi za bugarski informacioni portal Novosti navodi da zbog uvođenja sankcija Rusiji nema kupovine rezervnih delova i remonta ruskih aviona. U ovoj situaciji, Bugarska će možda biti primorana da u zaštiti svog vazdušnog prostora potraži pomoć od Turske i Grčke kao najbližih partnera u NATO-u, rekao je general. Međutim, po njegovim rečima, ako bi Bugarska tražila takvu pomoć, morala bi da je plati a pošto se država nalazi u teškoj ekonomskoj situaciji, ona to ne može priuštiti. Po rečima komandanta, druga opcija bi bila čuvanje vazdušnog prostora Bugarske u okviru NATO-a, po modelu čuvanja neba baltičkih država članica NATO-a.
 
bugarski 12 UB
 
Bugarska danas poseduje flotu od 12 aviona MiG-29A i tri dvoseda MiG-29UB koji se nalaze u inventaru lovačke eskadrile 2/3 u sastavu 3. lovačke vazduhoplovne baze Graf Ignjatijevo Korpusa PVO. U periodu 1989-90. nabavljena su ukupno 22 aviona, 18 jednoseda i 4 dvoseda. Do danas su se srušila dva aviona, po jedan jednosed i dvosed. Prošle godine, zbog relativno male operativnosti MiG-ova 29 u proteklih nekoliko godina (obično letelo 4-8 aviona) Bugarska je bila primorana da remontuje avione MiG-21, u domaćem zavodu u letno stawe su vraćena četiri aviona MiG-21bis kao i jedan dvosed MiG-21UM. Lete u sastavu lovačke eskadrile 1/3 takođe u bazi Graf Ignjatijevo.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

dj

Uvode sankcije sebi, pa ne nabavljaju delove iz Rusije!! Sto ne kupe od Poljaka ono sto im je potrebno da odrze u operativnom stanju bar sest aviona?! A verovatno dosta toga sto im treba imaju i Slovaci u magacinima?!
Vidi se balkanski mentalitet! Srbi i Bugari, kada je lovacka avijacija u pitanju, mogu zajedno da se uhvate pod ruku i da jadikuju!?
Verovatno i kod njih keramicar vodi resor odbrane!?

Odgovori
Me

Samo jedna mala napomena, kod njih general ima dovoljno savesti i obraza pa izadje i javno iznese problem.
Nema frazetina tipa: tesko je ali je sve redovno i sl.

fu

Zar oni nisu skoro remontovali 16 aviona?

Odgovori
Ж

Јесу али то је било 2006 и 2007.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj