BEG airport status
Bajke sa Čeneja ne prestaju

Bajke sa Čeneja ne prestaju

BEOGRAD – Još jedna najava sa aerodroma Čenej. Prvi put se pominje „domaći privrednik sa namerom da koristi dve letelice sa po 40 mesta“.

 
 

6646709504fa53e3cdd825039983272_orig
Novi Sad Intl. prilikom jedne od prethodnih medijskih histerija

Večernje Novosti u svom jučerašnjem Internet izdanju  donose još jednu priču sa Čeneja. Naslovljena sa „Čenej ipak dobija ulagače, grade pistu dugu 1.600 metara“ vest sadrži ono što svaka ozbiljna i proverena vest treba da sadrži, odrednicu „možda mogao“:

„Sportski aerodrom Čenej bi, možda, ove godine mogao da postane vazdušna luka i za komercijalni saobraćaj. Tako bi, konačno, bila realizovana ideja, koja postoji već decenijama, ali do sada nije realizovana i pored brojnih, doduše, neutemeljenih najava.“

Iskusni pilot i najavljivač Čenejskog projekta Steva Popov je za Novosti ispričao zbog čega će sada stvarno:

– Blizu smo da se podudare dva osnovna preduslova: podrška gradskih struktura i spremnost privatnih investitora da ulože novac. –

„Za razliku od prethodnih najava, u kojima se licitiralo letelicima svih veličina, budući komercijalni aerodrom bi ovoga puta trebalo da bude dimenzioniran za avione sa maksimalno šezdesetak mesta. Takav je, primera radi, francuski dvomotorac ATR 2, dužine nešto preko 27 metara, sa otprilike isto tolikim rasponom krila.“, pišu Novosti.

Kako je najavio gospodin Popov, tri miliona evra nisu problem:

„Za sve to će, kako se procenjuje, biti potrebno uložiti oko tri miliona evra. Taj novac, sva je prilika, ne bi trebalo da bude problem. Mada se imena javno još ne saopštavaju, podizanje aerodromske zgrade biće prepušteno jednom domaćem privredniku, koji namerava da organizuje komercijalne letove u dva aviona sa po četrdesetak putnika, a finansiranje izgradnje nove piste jednom novosadskom poslovnom čoveku, koji već ima sopstvene letelice.“
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

n

Budimo iskreni, 3 miliona nije dovoljno ni za zastitnu ogradu oko piste, a kamoli bilo koje radove na samoj pisti (mozda na uredjenju terena…) da bi se uopste mislilo na komercijalne letove.
Sve pausalci, koji se ne razumeju u komercijalno poslovanje, vec i postojece sprovode na dodjem-ti-dodjes-mi principu, sto krajnji rezultat bude sve veci broj udesa.

Odgovori
S

Da li bi to "dozvolila" AS, obzirom na nicim izazvani i nigde pomenuti "monopol" na domaci vazdusni saobracaj?
Naravno da 3 miliona E nije problem, problem je (bio) AGX kojeg uskoro nece biti ni fizicki a onda su sva vrata svima otvorena

Odgovori
V

Nema veze ni AS, ni AG s ovom pričom. Prve Čenej ne interesuje uopšte, drugi su nebitan igrač u celoj priči. A još manje da je AG bio ikakav problem, ni onda, a ni sada.

Ko god poznaje Stevu Popova iole bliže, znaće da on sa vremena na vreme pušta ovakve balone u etar. Ne bih Ja pridavao nikakvog značaja ovim pričama. A o 3 miliona, mogu samo da kažem onu staru srpsku izreku:

"Kamioni, Avioni, Milioni!"

Odgovori
Z

Brzom prugom Novi Sad bi bio na aerodromu Nikola Tesla za 20-25 minuta. To je manje nego sto treba putnicima iz centra Londona, Njujorka ili Pariza do perifernih aerodroma. Bolje uloziti u prugu i stanicu na aerodromu Nikola Tesla nego u novi aerodrom!

Odgovori
h

Deluje da ako Cenej nije na vodi, ondak je Steva na kokainu :) Zna li Milance da Popov suruje sa Severinom iza njegovih ledja :)

Odgovori
V

Poznajem Stevu skoro 30 godina i mogu pouzdano da tvrdim da nije na kokainu. To kokain ne može da omogući. Steva je takav od rodjenja. Znači da je genetika u pitanju.

Po pitanju Severine, nema Milan brige. Nije Stevin tip.

m

Bilo bi lepo da Novi Sad ima taj aerodrom za male avione. Nije svejedno ici u Bgd pa leteti za Banja Luku, ili odavde. Do Tesle nam treba "neto" sat i po od NS, pa moras krenuti i biti tamo ranije, a sta tek da kazu Suboticani i ostali iz Vojvodjanskih gradova. Odavno je potreban taj aerodrom.

Odgovori
V

Naravno. Možda dva aerodroma? Da se iz Subotice ne muče sat i po do Novog Sada.

Ma šta dva aerodroma? Ja sam da svaka opština ima po dva aerodroma. Da se ljudi ne muče po drumovima.

N

Novom Sadu je odavno potreban aerodrom odgovrajućih karakteristika koji bi na najbolji način služio potrebama blizu 1.000.000 stanovnika koji gravitiraju ka Novom Sadu. Da nije jako tužno za Novi Sad i celu Srbiju, bilo bi smešno što se neko u Beogradu oseća ugroženo zbog gradnje jednog takvog objekta.

Odgovori
V

Nije u pitanju ugroženost Nenade, već bacanje para. Prema važećim ekonomskim pokazateljima, dvesta kilometara autoputa se uzima kao krajnja granica izmedju dva velika aerodroma, a da postoji ekonomska opravdanost.
Naravno da postoje i drugi slučajevi, ali Ja ne bih bio dovoljno hrabar da potcenjujem i poredim, recimo Novi Sad i Njujork ili Beograd i London.
Frankfurt ima jedan aerodorm, a prvi sledeći veći je na skoro 150km udaljenosti. u pitanju je aerodrom Hahn.
Madrid ima samo Barahas, a onda ništa stotinama kilometara. I tako mogu danima da navodim primere.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

frane na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Poslusao i patnja ga je slusati. Covjek doslovno nije u stanju sastavit suvislu recenicu.

17. Sep 2020.Pogledaj

дане na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Pero ili još bolje 24 koliko je imala krajem 90.tih godina. да имала 24 мига 21 то је неупоредиво са бројем модерних авиона, када погледаш било коју земљу видеће да имају мање авиона данас него крајем 90 тих. То је још било наслеђе хладног рата , а после ду сви кренули у кресање војни буџета.

17. Sep 2020.Pogledaj

дане na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Paqe човек ти је рекао када га натовариш са фул наоружањем полеће на резерви , вероватно није буклавално мислио така ,али и када ти се у колима упали резерва можеш да прећеш још стотињак километара.Ne treba oćutati na svaku glupost koju čujete ili oćutati na nepravde koje se dešavaju. Tako smo i došli dovde. Али…

17. Sep 2020.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

@Wolfgang Uvek ide gorivo pre naoruzanja, zaista je tako i u 21. veku. Moze se desiti da se misija zakomplikuje ili produzi iz nekih razloga(pogotovo te "strike" misije), a pored izvrsenja zadatka, avion se mora i vratiti bezbedno. Tankanje u vazduhu se obicno radi neposredno pred ulazak u rejon dejstva da bi na zadatak otisao…

17. Sep 2020.Pogledaj

duka na: Obuka pripadnika trupne PVO na sistemima Strela-2 i PASARS, uskoro bojeva gađanja

Nije lose ali treba tu jos dosta da se radi..Prvo sto mi upada u oci su te okacene strele ili mistrali sa strane, kao kad vojnik okaci pusku na rame..Stavite to u neke kontejnere a ne tako, deluje smesno a da ne pominjem ne zasticeno...

17. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend