BEG airport status
„Balkan Helicopters“ dobio AWC, „Helimaster“ poziva zainteresovane da postanu piloti helikoptera Nove opcije komercijalnih usluga i početak obuke za pilote helikoptera / Foto: Petar Vojinović

„Balkan Helicopters“ dobio AWC, „Helimaster“ poziva zainteresovane da postanu piloti helikoptera

Ako su ultralake letelice u Srbiji mejnstrim, ako jedriličarstvo poslednjih nekoliko godina doživljava svoju tihu renesansu i ako je padobranstvo i dalje popularno onda je letenje civilnim helikopterima ona prava egzotika.

Egzotika koja počiva na nekolicini privatnih vlasnika (broje se prstima jedne ruke) i najvećem civilnom helikopterskom centru u Srbiji koji je lociran u Dobanovcima. Medijski prepoznatljivo kao „Kusturičino vlasništvo“ zapravo je skup entuzijasta i profesionalaca pod vođstvom onog što je onomad radio lupinge sa Gazelom – Gorana Krnete.

„Balkan Helicopters“ i „Helimaster“ zapravo su dva odvojena entiteta koje vode isti ljudi. Njihovi klipni i mlazni Robinsoni podeljeni su na komercijalno-uslužnu operaciju („Balkan Helicopters“) i komercijalno-edukativnu (školu letenja „Helimaster).

Kako za Tango Six kaže pilot helikoptera Aleksandar Savić, „Balkan helicopters“ je prvi privatni čisto helikopterski operater za pružanje usluga iz vazduha na prostoru Balkana:

– Gotovo jednu deceniju trajao je put stvaranja i izgradnje ove po mnogim stvarima specifične organizacije. Godine su se nizale, naše aktivnosti su se razvijale i što je najvažnije okupila se grupa ljudi oko jedinstvene ideje razvoja helikopterske avijacije.

Jedna od razvojnih faza upravo je i dobijanje Sertifikata za pružanje usluga iz vazduha (Aerial Work Certificate – AWC). Proces odobravanja i izdavanja sertifikata trajao je oko godinu dana u nimalo jednostavnoj proceduri Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva Srbije. Ali ko čeka taj i dočeka. Mi smo dočekali naš sertifikat koji je potpisan od strane direktorke DCV-a gospođe Mire Čizmarov 10. avgusta ove godine. Sertifikat omogućava pristup operatera tržištu specifičnih poslova u Srbiji i regionu. To su na primer, snimanje iz vazduha (snimanje skupova, koncerata, direktni prenosi iz vazduha i sl.), fotografsko snimanje, snimanje vodova i komunikacija kao i reklamiranje iz vazduha.

Jesenje nepovoljno vreme za letenje trenutno koristimo za obavljanje razgovora i ugovaranje poslova kao i za donošenje i izradu planova za naredni period. Jedan od ciljeva za prvu polovinu naredne godine je dobijanje još jednog sertifikata a to je AOC, sertifikat operatera za prevoz putnika. Time bi zaokružili i potpuno otvorili put za punu komercijalnu upotrebu helikoptera na prostoru Srbije. – zaokružuje Savić.

Upis nove klase budućih pilota helikoptera

Savić takođe poziva zainteresovane da se prijave na novi kurs pilota helikoptera i aviona u „Helimaster“ ATO-u:

– Akcija je u toku. Sedmogodišnje iskustvo u školovanju pilota rezultiralo je desetinama obučenih kolega kako aviona tako i helikoptera od čega je gotovo polovina van naše zamlje. Naši nekadašnji đaci sada lete po Španiji, Bugarskoj i Crnoj Gori. Više detalja možete naći na našoj Internet prezentaciji na adresi www.helimasterserbia.com ili na broju telefona 062/154-65-60. –

Helimaster je pored nedavnog organizovanja jednodnevnog seminara posvećenog bezbednosti helikopterskih operacija započeo i akciju pomoći beogradskim gimnazija pri osnivanju vazduhoplovnih sekcija, o čemu će uskoro biti više reči, poručuju iz ove škole letenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj