BEG airport status
Sirija: Aktivnosti u vojnoj vazduhoplovnoj bazi Hama Sirijski MiG-21bis 679. eskadrile sa četiri bombe OFAB-250-270

Sirija: Aktivnosti u vojnoj vazduhoplovnoj bazi Hama

Od kako je Rusija započela sa vazdušnim udarima po Siriji 30. septembra velika pažnja posvećena je aktivnostima ruske vojne avijacije kao i bazi Basel Al Asad u kojoj su stacionirani njihovi avioni i helikopteri. Paralelno sa borbenim dejstvima ruskih ali i zapadnih borbenih vazduhoplova aktivno je i sirijsko Ratno Vazduhoplovstvo.

Sirijska vojska je oduvek bila obavijena velom tajne, zvanične informacije su bile veoma šture i površne ali od kako su 2011. počeli sukobi u toj zemlji mnoge informacije kao i fotografije omogućile su bolji uvid u stanje RV Sirije. I pored velikih gubitaka u tehnici, infrastrukturi zatim isrpljenosti svojih pripadnika, sirijske vazduhoplovne snage i dalje raspolažu sa određenim efektivima koji im omogućuju borbena dejstva iz vazduha.

sirijski MiG-23MF sa OFAB-250-270
MiG-23MF 678. eskadrile naoružan sa četiri bombe OFAB-250-270.

Trenutno je borbena avijacija navodno sposobna da izvršava maksimalno oko 30-35 misija dnevno ali se taj broj obično kreće do nekoliko borbenih avio-poletanja u toku jednog dana. Vatrena dejstva se vrše sa malih visina i sa malih daljina zbog čega su u protekle 4 godine pretrpljeni veliki gubici. Tačan broj izgubljenih vazduhoplva je teško utvrditi ali pojedine informacije govore o oko 45 oborenih aviona i helikoptera a još oko 30 ih je stradalo na aerodromima koje su zauzele opozicione snage kao i oružane formacije Islamske države. Od oko 22 aktivne vazduhoplovne baze 9 je palo u ruke neprijatelja od čega je čak 6 pod kontrolom tzv. Islamske države. Na ovim okupiranim aerodromima se i pre početka rata nalazio veliki broj neoperativnih i otpisanih vazduhoplova.

Nekoliko sirijskih ali ruskih televizija imalo je retku priliku da posete jednu sirijsku vojnu vazduhoplovnu bazu. Reč je o bazi Hama koja se nalazi jugozapadno od istoimenog grada, istoimene provincije u zapadnom delu Sirije.

Na ovom aerodromu stacionirana je 14. vazduhoplovna brigada koju čine dve eskadrile i to 678. sa avionima MiG-23 i 679. eskadrila sa lovcima MiG-21. Tu je zatim i 63. helikopterska brigada sa 255. helikopterskom eskadrilom opremljenom transportnim helikopterima Mi-8/17. U bazi se nalazi i remontni zavod za avione MiG-21 i MiG-23. Trenutno se smatra da je najbrojniji, ujedno i najaktivniji borbeni avion RV Sirije sovjetski lovac MiG-23. Informacije iz 2010. godine govore da ih je tada bilo 146 u varijantama MF/ML/MLD/BN i UB dok ih je danas navodno oko 90 a raspoređeni su u 5 baza u kojima se nalazi 7 eskadrila.

492331_900
Lovac MiG-23MLD sa raketama vazduh-vazduh R-24R i R-60.

Operativnih aviona je međutim mnogo manje a naročito ih je malo upravo u vazduhoplovnoj bazi Hama. Stanje je toliko kritično da su na aerodromu primećeni avioni MiG-23ML iz baze Dumajr kao i avioni verzije MiG-23MLD iz baze Šeirat. Za medije je prikazan MiG-23ML naoružan sa 4 bombe OFAB-250-270 čiji je pilot pred kamerama uzleteo na borbenu misiju a sa istim naoružanjem prikazana je i starija verzija MiG-23MF. Najinteresantnija je svakako bila najsavremenija varijanta MiG-a 23 u inventaru RV Sirije, MiG-23MLD sa podvešenim raketama vazduh-vazduh, dve inercijalno i poluaktivno radarski samonavođene rakete R-24R srednjeg dometa i dve infracrveno samonavođene rakete R-60 malog dometa.

Drugi glavni avion 14. vazduhoplovne brigade je lovac-presretač MiG-21 čija je glavna uloga kao i u slučaju aviona MiG-23, dejstvo po ciljevima na zemlji. U bazi je snimljen avion MiG-21bis takođe sa četiri bombe OFAB-250-270.

Piloti 679. eskadrile istakli su jednostavnost i pouzdanost ovih starih aviona i pokazali svoju veliku odlučnost i motivisanost koja je naročito porasla nakon dolaska Rusa. Smatra se da RV Sirije raspolaže sa oko 50 aviona MiG-21 u varijantama MF, bis i UM a svega tri eskadrile nalaze se raspoređene u tri baze. Pre rata MiG-21 je bio najbrojniji borbeni avion sirijskog RV sa oko 220 aviona ali se na velikom broju snimaka koji su napravljeni za vreme rata, u bazama vidi da je većina te flote ili bila neoperativna ili odavno otpisana ili konzervirana.

Pogledajte video reportažu ruske televizije “Prvi kanal“:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YU

Očigledno da je MiG-23 strefila ista sudbina kao i njegovog suparnika iz hladnog rata F-105 thunderchief koji je bio radni konj američke vojske u Viejetnamu. Sve u svemu ti vremešni avioni su odradili posao i dali veliki doprinos da
SAA preživi ove četiri paklene
godine ratujući sa FSA, ISIS. Sad
je stanje mnogo lakše ulaskom
Ruske avijacije i prva velika
pobeda je deblokada
dvogodišnje opsade baze Kweiris
i automatsko presecanje glavne
saobraćajnice Alepo-Raqqa a posledica pregrupisavanja ISIL je vidljiva na drugoj strani ratišta gde je Iračka vojska potpuno okružila Ramadi.
Da li neko ima informacije ili slike pre par meseci često spominjanih MiG-31 koji su navodno stigli u Siriju?

saobraćajnice Alepo-Raqqa a posledica pregrupisavanja snaga ISISA

Odgovori
Ž

Авиони МиГ-31 нису стигли у Сирију.

Од руских борбених авиона тамо је 12 Су-25СМ/УБ, 12 Су-24М, 4 Су-34 и 4 Су-30СМ.

vr

Zanimljiv tekst od gospodina Živojina kao i uvek, jedina zamerka je da ste mogli da stavite linkove ka tekstovima o Sirijskom RV iz 2013. i 2014. čisto radi poređenja koliko ih je ovaj rat iscrpeo u svakom pogledu. 2013. leteli su još i Mig-29, Su-22, L-39, helikopteri, a 2015. sudeći po ovome spala je knjiga na ofucane MiG-21 i 23 tako da se može reći da su Rusi uleteli bukvalno u poslednjem momentu.

Odgovori
Ж

Још увек лете сви авиони које сте набројали. А скоро су на нету били и снимци дејства сиријских хеликоптера Ми-25 бомбама.

YU

Stigao S-400 u Siriju!

Odgovori
Ж

За сада видесмо само радар.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj