BEG airport status
Erbasova godišnja konferencija za medije

Erbasova godišnja konferencija za medije

BEOGRAD – U Tuluzu je upravo zavšena tradicionalna Erbasova godišnja konferencija za medije na kojoj je, o godini iza nas, kroz prizmu poslovanja svoje kompanije govorio top menadžment najvećeg evropskog proizvođača aviona. Na događaju su ove godine govorili CEO Erbasa Fabris Brežer kao i operativni direktor zadužen za prodaju Džon Lihi, koji je ove godine vrlo indikativno, više puta pominjao svoje kolege iz Boinga.

 
 
2015_Airbus_annual_press_conf_-_4_speakers
 
 
Svi profesionalci iz civilne avio-industrije kao i entuzijasti, navikli su da početkom januara čuju od „top menadžmenta“ giganta iz Tuluza šta je to obeležilo proteklu kalendarsku godinu, iz perspektive njihovog biznisa. Govoreći o poslovnoj godini Erbasa koja je za nama, poredeći ih sa njihovim najvećim koknurentom Boingom, možemo čak reći da govorimo o kretanju u civilnoj avio-industriiji generalno, i upravo je to razlog zašto se početkom januara svake godine u medijima puno priča o ovom događaju.

Na ovogodišnjoj konferenciji govorili su CEO Erbasa Fabris Brežer i šef prodaje Džon Lihi, a predstavljeni su i novi članovi upravljačkog menadžmenta kompanije koji su preuzeli svoje dužnosti 1. januara ove godine: Tom Vilijams (Operativni direktor) i Didije Evrar (Izvršni potpredsednik i Šef  programa) koji je bio 8 godina na čelu programa A350XWB, a sada kao jedan od izvršnih potpredsednika odgovara za sve aktivne programe u kompaniji iz Tuluza.
 
2015_Airbus_annual_press_conf_-_f_bregier
 
Bila je ovo druga po redu najbolja godina ikada za kompaniju Erbas, kada su narudžbine u pitanju. Brežer je na početku svog izlaganja naveo tri bitna momenta koje je posebno podvukao i koji su po njegovom mišljenju obeležili poslovanje kompanije na čijem je čelu, u protekloj godini. Prvi je predstavljanje Erbasa A330NEO na aeromitingu u Farnborou u julu ove godine, koje je privuklo veliku pažnju. Zatim, saradnja sa američkom kompanijom Delta Erlajns takođe je bila jedan od tri jako bitna događaja, imajući u vidu da će dva Erbasova tipa u budućnosti leteti u njihovoj floti: A330NEO na trans-atlantskim rutama kao i najnoviji A350XWB na trans-pacifičkim rutama. Za kraj, gotovo neverovatna popularnost Erbasa A320NEO čiji je broj porudžbina u prošloj godini prešao 1000, takođe se našla među tri najbitnija zapažanja prvog čoveka Erbasa pri osvrtu na proteklu godinu.

Isporuke aviona su porasle sa 626 jedinica u 2013. na 629 u 2014. godini, što predstavlja i novi rekord kompanije iz Tuluza. Avioni su isporučeni na adrese čak 89 različitih korisnika, od kojih su 8 novi, od čega 490 iz A320 familije, 108 A330, 30 A380 i takođe, prvi A350 XWB koji je isporučen krajem prošle godine kompaniji Katar Ervejs.
 
HG2_0399
 
Kada je spomenuo isporuku i prvi komercijalni let A350XWB kojeg prema sadašnjem interesovanju industrije čeka svetla budućnost, Brežer je najavio i proizvodnju najvećeg modela iz te porodice – A350-1000, koja bi trebala da počne već za godinu dana. Naime, prvi delovi su već u prozvodnji a probni let se očekuje 2017. godine.

Što se tiče Erbasovog programa generalno, tradicionalno najveće interesovanje je, kada su porudžbine u pitanju, vladalo za A320 seriju. Kao što je već rečeno, bilo je čak 1041 porudžbina za A320 NEO i još 504 porudžbine za A320 CEO, odnosno konvencionalni A320. Da li će se ući u razvoj projekta A321 NEO biće odlučeno uskoro, rekao je Brežer.

Ono što je privuklo najveću pažnju tokom poslednjeg kvartala 2014. jesu špekulacije u vezi sa A380 programom. Brežer se u oficijelnom delu izlaganja nije osvrtao na taj deo, iako je i sam krajem prošle godine davao izjave za medije na tu temu. U jednom trenutku je govoreći o A380 samo spomenuo da „njegovi najbolji dani tek dolaze“.
 
2015_Airbus_annual_press_conf_-_Leahy
 
U protekloj godini bilo je 20 porudžbina Erbasa A380, ali ne i novih. To su porudžbine iz prethodne godine koje su „prebačene“ u 2014. Isporučeno je 30 jedinica ovog aviona a A380 ima od ove godine i tri nova operatora, Etihad, Asiana i Katar Ervejs. „Kompanija Erbas domira tržištem velikih aviona“ rekao je šef prodaje, Džon Lihi. To je malo tržište ali prema njegovim rečima Erbas želi to tržište i on misli da će to ono rasti sa povećanjem broja mega-gradova. Nedostatak slotova i nemogućnost da se porast prometa reši jednostavnim povećanjem broja letova, ključni su faktori za razvoj tržišta kojim bi A380 i u budućnosti trebalo da dominira, zaključio je Lihi.

Međutim iako o tome nije bilo govora u oficijelnom delu izlaganja, pitanja novinara su se, vrlo očekivano, uglavnom odnosila na A380NEO i izmene na A380 seriji. 

„Top menadžment kompanije je za to. Ali trenutno, naš primarni fokus je da nađemo mušterije za postojeći A380, ovakav kakav je. U budućnosti ćemo razmišljati o NEO opciji kao i o produženoj verziji. „, rekao je Brežer.

Na pitanje novinarke da li već imaju u planu neke postojeće verzije motora koje bi potencijalno ugrađivali u A380NEO, Brežer je kratko odgovorio: „Nismo još o tome razmišljali“.
 
 
Integralni snimak konferencije:
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj