BEG airport status
LYBE 2003:30 Z 240°05KT CAVOK 05/03 Q1025 NOSIG=
Crnogorski reper i društvene mreže krivi za jučerašnju dramu u vazduhu iznad Beograda

Crnogorski reper i društvene mreže krivi za jučerašnju dramu u vazduhu iznad Beograda

BEOGRAD – SMATSA-in King Air juče je bio na zadatku kalibraže radio-navigacionih sredstava na aerodromu Nikola Tesla. Ova najdosadnija vrsta letenja koju možete zamisliti, zahvaljujući crnogorskom reperu i odsustvu monitoringa društvenih mreža od strane ključnih vazduhoplovnih institucija Srbije, pretvorila se u šokantnu dramu.

 
 
screenshot
 
 
Prema prvobitnom pisanju beogradskih online medija nova godina je jučerašnjom dramom u vazduhu počela loše po srpsko civilno vazduhoplovstvo. Da li je posle svega bitno što je percepcija drame trajala samo 40-ak minuta ili je bitnije da se ista, ni malo naivna, konfuzija može ponoviti saznaćemo, uveren sam, vrlo brzo.
 

Kako je počelo?

 
Dok su se vazduhoplovni entuzijasti juče savijali od smeha i kontaktirali nas privatnim porukama, „DRAMA IZNAD BEOGRADA: Avion ne može da sleti sat vremena, niko ne zna zašto“ počela je na izrazito bizaran način.

Crnogorski reper Igor Lazić Nigor video je ATR Er Srbije u kvaru kako već treći put kruži iznad njega. To je, brže-bolje, podelio sa svojim pratiocima na Twitteru:


 
Nigor, očigledno vazduhoplovni entuzijasta (čim je odmah potom upalio Flightradar24.com) zaključuje da je avion „100%“ doživeo kvar stajnog trapa i da dampuje gorivo (!):
 

 
Horor u vazduhu ubrzo dobija mnogo jasniji opis ovog svedoka uz pomoć njegovog ekspertskog tumačenja Flightradara:
 

 
To je bilo dovoljno da Telegraf.rs, prateći Nigora na Twitteru, prenese rapidno-razvijajuću dramu u vazduhu:
 
screenshot
 
Ono što se zatim dešava simptomatično je za (nepostojeći) sistem opšte kontrole bezbednosti i informacija srpske civilne avijacije. Naime, ni kriv ni dužan, PR beogradskog aerodroma jedini je zvanični point of contact od trenutka objavljivanja prvog Telegrafovog posta. Jedino njemu je uključen telefon i novinari svih beogradskih redakcija zovu njega iako je u potpunosti nenadležan i nikako ne može imati informaciju o drami koja odvija iznad glava naših sugrađana. Odgovorni u SMATSA-i i DCV-u nisu dostupni i ne znaju da u širem vazdušnom prostoru grada „privatni avion Beech Super King 300“ samo što se nije srušio. Tome je posvedočio i izvesni Gagi u komentarima na sajtu Telegrafa:
 
screenshot
 
Tango Six portal (uz nadljudske napore da ostanemo ozbiljni) pomaže PR-u aerodroma Nikola Tesla pa Telegraf i Alo ubrzo menjaju tekst svojih vesti. Ali ne pre nego što su Blic i Kurir takođe preneli prvo dramu a zatim olakšanje. Komični momenat bio je dopunjen zvaničnom reakcijom Flightradara:
 

 
Da su ključne institucije izgubile konce skoro punih sat vremena i da se panika širila online prostorom – jeste. Da smo mogli brže da reagujemo i pomognemo kolegama – jesmo (ali gde je tu zabava?). Da su ključne institucije srpskog civilnog vazduhoplovstva spremne za reakciju u slučaju nuklearne katastrofe ali da blage veze nemaju sa nadziranjem medija u jedinom etru koji je bitan, društvenim mrežama – i to je tačno.

SMATSA je, po bezbednom sletanju svog aviona Beechcraft King Air 350 (B300) koji je bio na spektakularno dosadnoj rutinskoj misiji u sklopu redovne kalibraže radio-navigacionih sredstava na aerodromu Nikola Tesla, demantovala celu priču Tanjugu.

Naravno, jedini relevantan demantij došao je tek kasnije od osobe koja je, za razliku od gore pomenutih institucija, bila u toku sa događajem od samog početka:
 

 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Z

Kako mali Perica zamislja vazduhoplovstvo, zajedno sa "novinarima".

Odgovori
T

iskoristimo nezeljenu reklamu i da se nesto nauci. u prilogu profili leta za kalibrzu lepo objasnjeni https://www.youtube.com/watch?v=dozGlXeX0xA

Odgovori

Još piše dole "SMATSA Flight Calibration Services"… idioti.

Odgovori
V

Tipicno!

Odgovori
Ч

Кажу да "беспослен поп и јариће крсти" а све што личи на нешто лоше што се у Србији догађа и те како је "добро дошло" "српским" медијима попут "Курира", "Блица" и сличних "љубитеља истине".

Odgovori
m

ovo jeste greska PR aerodroma NT. kao neko ko je zaduzen za kontakt sa medijima MORAS da znas sta se desava na aerodromu. pogotovo sto kalibracija opreme nikako nije nesto sto se "eto tek tako desi", vec se planira unapred. umesto sto nije imao pojma i "entuzijasti" dozvolio da prosiri paniku, mogao je od toga da ubnapred napravi vest za medije koja bi se pozitivno reflektovala na firmu u kojoj radi. sigurno za "ne mali novac". sve sam strucnjak do strucnjaka.

Odgovori
M

Isto tako, Marko, trebalo bi da znaš ("MORAŠ da znaš") da posle tačke ide veliko slovo! Jednom, pa i da si pogrešio u kucanju ali kontinualno… Tek toliko o tvom kredibilitetu kuturnog, obrazovanog i informisanog "stručnjaka". Nego, vrati se ti lepo na pravopis, a rad službi za informisanje javnosti (PR) ostavi nekome ko je, ako ništa drugo, savladao osnovne pravopisa! Molim te pokušaj da objasniš auditorijumu kako bi se to "…unapred pripremljena vest za medije pozitivno reflektovala na firmu" kada svi dobro znamo da je jedina stvar koju zanima naš narod šta je ispod suknje jedne ili druge estradne zvezde… Daleko od toga da nije bitno objaviti ovakvu vest ali pošto je u pitanju tvit stranog državljanina u Srbiji željnog pažnje, inače evidentno, velikog stručnjaka derivata šljive, pre bih postavio pitanje dotičnom o količini tečnosti koju je konzumirao kada nije uspeo da pročita očigledno – "SMATSA Flight Calibration Services" (bravo za komentar Nemanja!)

m

e neka ste mi, MedaDraze rekli ;)

da ste procitali sta pise, umesto sto ste odlucili da mi odrzite lekciju o pravopisu (i velikom i malom slovu u internet komunikaciji u sekciji komentara na web stranama), mozda biste i shvatili sta u komentaru pise i sta podrazumeva "…unapred pripremljena vest za medije pozitivno reflektovala na firmu". PR UVEK mora da zna sta se desava i, ukoliko vec nije umeo da kalibraciju navigacionih sistema unapred prosledi medijima, onda je trebalo novinarima koju su zvali za komentar ili pojasnjenje da precizan odgovor. Sapienti sat.

Srdacan pozdrav!

P.S. Lekcije o pravopisu od nekoga ko se potpisuje kao MedaDraz (sto vec samo po sebi dovoljno govori o poznavanju pravopisa), ostavite za nekog drugog.

K

Ko ne zna pravopis odmah gubi kredibilitet zato sto ispada kao da nije zavrsio osnovnu skolu u kojoj se pravopis i uci. Tako da se dzabe ljutis na coveka, lepo ti je ukazao na greske. A to kako se potpisao nije vazno, jer makar deluje kao da je zavrsio osnovnu skolu. Ako ces negde da pises, barem se trudi da izgledas pismen. Toliko.

N

Inace je postalo uobicajeno da ljudi koji rade u web redakcijama nasih medija nemaju pojma o mnogim stvarima i dogadjajima vec da samo primenjuju copy – paste sistem rada bez ukljucivanja mozga pre toga a da ne pominjem slucajnost da se desi da predhodno neku "vest" provere tamo gde treba, a imaju mogucnosti jer rade u medijskim kucama. A ovi reperi koji sve znaju su kao stvoreni za urednike takvih redakcija. Da zna bar da repuje…

Odgovori
D

šta, sad treba svaku rutinsku operaciju svima da najavljuju, pa da ne bi opet neka panika? Kako dobro Pera kaže – gde bi bila zabava, da su svima odmah objasnili u čemu je stvar :) Ali to je samo još jedan od dokaza, da večina medija, onih online još toliko više, živi od katastrofičnih vesti. Pa i da je neko stvarno kružio iznad aerodroma, šta to njih boli briga? Imamo i mi u Ljubljani iste probleme – flight radar gleda svako, pa je taj isti smatsin avijonk, koji se dosađivao kalibrirajuči našu opremu, također postao zanimljivost dana (i on je prekidao sletanje, kružio, "bacao gorivo", kružio….). Jedini krivac za takve stvari su glupi "novinari" i njihovi šefovi.

Odgovori
m

da, pošto je "kalibracija navigacionih sistema na aerodromu" nešto što spada u opšte znanje, je l' da? pa su samim tim novinari uvek glupi?

neverovatno koja količina arogancije !

V

U današnje vreme svako misli da je stručnjak. Ako poseduje internet i iole malo slobodnog vremena, svako donosi svoje zaključke, ali nažalost samo na osnovu mašte i neostvarenih želja..
Takodje, svuda je sveprisutna želja pojedinca za svojih pet minuta slave u svetu koji je jedan ogroman privid slave za pojedinca. Ono čuveno, "Videla žaba gde se konj potkiva, pa i ona digla nogu."

Ne bih Ja krivio samo medije. Mada su oni jedan od glavnih krivaca. U današnje vreme vest nije prenošenje informacije. Vest je udar na pojedinca. Šok za sve organe. U moru izvora u moru medija, pojedinac svesno ili ne traži one vesti koje su šokantne. To je sve zbog ljudske prirode, koja teži i traži takvu duševnu hranu.

Ono što je nekada bilo tračarenje uz kafu sa društvom, danas je Twiter, Facebook i ili koja vec druga glupost izmišljena da zabavlja široke mase.

Kao sto reloše Stari Rimljani, još onih dana kada su bili mladi:

"Hleba i igara!!!"

Odgovori
m

e boze ko ti se svako razume u avione!!!!!!!!!!!! predlazem g.nigoru posto se u sve razume da nam da strucno misljenje o operacijama na mozgu!!!! a njegovi satrapi da ga prate da nesto nauce!!!!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend