BEOGRAD – U padu helikoptera koji je prevozio bebu iz Novog Pazara poginuli su pripadnici Vojske Srbije major Omer Mehić, kapetan Milovan Djukelić, Nebojša Trajić i Ivan Miladinović, lekar Dževad Ljajić i anestetičar Miroslav Veselinović iz Novog Pazara, kao i beba iz porodice Ademović. Pilot koji je upravljao letelicom, Omer Mehić, učestvovao je u brojnim akcijama spasavanja kao jedan je od najboljih pilota naše vojske.
Mehić je tokom službe kao oficir Vojske Srbije spasao više od 1.000 ljudi. Prošao je sve od instruktora letenja do vođe tima za spasavanje.
U akciji spasavanja zavejanih ljudi prošle godine, Mehić je upravljao helikopterom koji je prevozio premijera Vučića od Feketića do Dimitrovgrada.
Preživeo pad helikoptera Gazela
Pilot Omer Mehić pilotirao je i u helikopterskoj nezgodi, koja se završila padom helikoptera Gazela u jezero Rusanda maja 2008. godine.
Helikopter „Gazela“ novosadske „Ciklonizacije“ pao je u mulj jezera Rusanda, na kilometar od zgrada istoimene specijalne bolnice, u selu Melenci kod Zrenjanina.
Iz uništene letilice pilot Omer Mehić izvukao se sa lakšim povredama glave, dok je njegov saradnik i saputnik Dejan Lekić zadobio otvoreni prelom desne potkolenice.
Gostovanje Omera Mehića na RTS-u posle poplava u Obrenovcu:
Gost
Diković reče da su ga našli u 02.00, a srušio se nešto posle 22.30. U neposrednoj blizini aerodroma, posle 2 pokušaja sletanja, tražili su olupinu 3,5h? Koliko je goriva bilo u helikopteru kada je poletao iz Raške oko 21.30?
Kolega
Toliko o vidljivosti od oko 1000 metara. Da je imao goriva olupina bi bila u plamenu, verovatno, i bila bi uočljiva tokom akcije spašavanja. Ako nije imala goriva, sve bi bilo rečeno unapred.
Goran
> Da je imao goriva olupina bi bila u plamenu
Možda u filmovima. Nemojte iznositi sopstvena nagađanja kao da su činjenice. To nikome i ničemu ne pomaže.
Gost
Važno je da važna pitanja dobiju odgovor (kao što je pitanje koliko je goriva bilo u helikopteru u trentuku pada). A što se tiče olupina u plamenu i filmova, i vi, Gorane, nagađate, kao što potvrđuje ovaj skorašnji pad sličnog helikoptera https://www.youtube.com/watch?v=SG7bL8Ox-VI&s…
Gost
R.I.P.
Nele
Meni nije jasno jel ovaj covek radio za privatnu firmu ili je leteo u vojsci?
Pilot
TAF LYBE 131700Z 1318/1418 27008KT 3000 BR OVC003 TX07/1412Z TN02/1405Z TEMPO 1318/1400 2000 OVC002 BECMG .
Na zalost nemogu da vidim ceo TAF za 13.03 i pitam se ko je mogao da izda naredjenje za obavljanje zadatka po ovakvim meteo uslovima ? na koji nacin je Mi 17 koji ima plafon CAT I za ILS da sleti na surcin sinoc ? jedino na cistu srecu koju su sigurno ovi junaci imali ali samo do sinoc.Svima a pogotovo Sokolu mirno plavo nebo :(
klasic
radi se o Nebojsi Drajicu,zastavnik mehanicat letac ..40.klasa RV i PVO…Rajlovac..poslednji pozdrav za Draju Miladinceta Omera i ostale…
Vlada
On je samo izvršavao zadatak koji mu je bio naredjen. Svaka mu čast. Žao mi je što nije više sa nama.
Moje iskreno saučešće porodicama nastradalih.
Wild Goose
Slava im,ovo je velika tragedija.
Borisii
iskreno saucesce. Kad prodje malo vremena upitacu nadlezne i mene muce neka pitanja.
Dragan
Slava herojima, izvrsavali su zadatak. Komanda je mogla da razmotri i situaciju na niskom aerodromu, vertikalna vidljivost je bila mnogo bolja. A i mnogo je blize od Beograda. Posada je mogla da sleti bez problema.
METAR
LYNI 132130Z 05002KT 9999 SCT020 BKN033 03/01 Q1019
LYNI 132100Z VRB02KT 9999 SCT020 BKN033 03/01 Q1019
LYNI 132030Z 33004KT 9999 FEW020 BKN033 03/01 Q1019
LYNI 132000Z VRB02KT 9999 FEW020 BKN033 03/01 Q1019
Брат
Комплетна катастрофа. Лудаци из власти директно одговорни за жртвовање ових часних људи. Још ће се сазнати, само полако.
Nenad
Mogu samo da kažem, neka im je laka zemlja. Heroji do kraja.
Dobrica
Videćete, a to mi je utisak na sve što sam čuo i pročitao od juče kad je trebalo da poleti, da je sve ovo bilo odviše nesrazmerno riskantno, ma koliko pokušavali iz vrha Vojske da objasne suprotno.Ako je ostao bez goriva, a autonomija leta Mil 17 je 950km, onda je u pitanju i velika neoizbiljnost,poleteti sa delimično napunjenim rezervoarima sa gorivom.U odsudnim trenucima starešina treba da pokaže i lični integritet i da po cenu odgovornosti preduzme postupke koji su u skladu sa stanjem na terenu,a ne da slepo sluša svog pretpostavljenog koji ga nehotice,lošom procenom vodi u sigurnu smrt.Setite se junaštva st. vodnika Grujovića,koji je spasao skladište raketnog goriva u Sloveniji,jula 1991.Na svoju ruku, samoinicijativno,a nije slepo slušao komandu.Primer nije najbolji za poredjenje, ali se nadam da shvatate poruku.Mnogo mi je žao ljudi. Trebalo je da slete bilo gde,kad su videli da je magla uzela maha.
ne bitno
Ljudi, da li je vredan iti jedan zivot ovih ljudi zbog nekih koji su na vlasti? Nije. Da li je onda vredan zadatak ili naredba koji su dobili njihovih zivota? Apsolutno nije.
Da li ja sutra trebam da rizikujem svesno zivot svih clanova moje posade I putnika zato sto moj sef ili kompanija kaze da je tako "jeftinije, lakse ili manje remeti plan"???
Čarapan
Slava Junacima, naj veći podvig, je sebe žrtvovati za spas nevinog neudžnog i slabog. Pokazali ste šta je to Čast pravog oficira i letača i lekara humanista. Po ko zna koji put ginu nam ljudi, zarad lične promocije naših ministara, političkih partija i sitnih dnevno-političkih poenčića. Sa ovakvim ministrima, i komandantima, nije nam potreban ni neprijatelj ni agresija. Po liniji komandne odgovornosti gospodo ljudski je da date ostavke od ministra do komandanta jedinice. Vidite cenu kolko košta slikanje ministara samo SEDAM LJUDSKIH ŽIVOTA.