BEG airport status
Kuvajt će nabaviti Tajfune, želi i Super Hornete Operativna flota aviona EF-2000 provela je do danas preko 300000 sati u vazduhu / Foto: Eurofighter

Kuvajt će nabaviti Tajfune, želi i Super Hornete

Evropski konzorcijum Eurofighter objavio je pre tri dana da je Država Kuvajt izabrala njihov višenamenski borbeni avion Typhoon za svoje vazduhoplovne snage. Pregovore oko nabavke vodila je italijanska kompanija Alenia Aermacchi, kao deo konzorcijuma Eurofighter kao i italijanska vlada sa kojom je Kuvajt potpisao Memorandum o razumevanju za nabavku 28 aviona. Iako zvanično nije saopštena vrednost ovog posla, neimenovani izvor iz italijanske vojne industrije saopštio je agenciji Reuters da je cena ovih aviona oko 9 milijardi dolara i da će konačni pregovori biti finalizovani narednih nedelja.

Ugovor će osim 28 aviona, od čega će 22 biti jednoseda a šest dvosedi, obuhvatiti i logistiku, obuku, održavanje i naoružanje. Kuvajt će tako postati osmi korisnik Tajfuna a prethodni ugovor o nabavci ovog aviona potpisao je decembra 2012. Oman za 12 aviona čija će isporuka početi 2017. godine. Pošto su pregovore o nabavci avioni vodili Italijani smatra se da će preko 50 posto zarade pripasti industrijskoj grupi Finmeccanica jer će Kuvajt dobiti avione koji se finalizuju u Italiji. Takođe Kuvajt bi trebao dobiti prve avione sa AESA radarima Captor-E.

Od kako je Tajfun uveden u naoružanje 2003. korisnicima je isporučeno 444 od ukupno 571 naručenog aviona. Najviše aviona naručilo je Ujedinjeno Kraljevstvo 160, potom Nemačka 143, zatim Italija 96, Španija 73, Saudijska Arabija 72, Austrija je nabavila 15 aviona a Oman je naručio 12. Operativna flota je naletela preko 300000 sati a proizvodnja aviona upošljava oko 100000 ljudi iz ukupno preko 400 kompanija. Proizvođač se nada i očekuje dalje izvozne uspehe a avion učestvuje ili će biti u konkurenciji na tenderima za nabavku novih aviona za Belgiju, Dansku, Indoneziju, Maleziju a moguća je i prodaja dodatne količine aviona Saudijskoj Arabiji.

U konkurenciji za novi kuvajtski borbeni avion pored EF-2000 učestvovao je i francuski Rafale kao i američki F/A-18E/F Super Hornet. Međutim Kuvajt ipak nastavlja pregovore sa američkom kompanijom Boeing o kupovini 24 aviona F/A-18E/F u vrednosti od oko 3 milijarde dolara. Još od oktobra 1991. Kuvajt koristi avione F/A-18C/D “Hornet“ koje je naručio 1988. godine. Isporuka 40 aviona od kojih su 32 bili jednosedi a 8 dvosedi trajala je do avgusta 1993. Danas 34 preživela aviona leti u sastavu 9. i 25. eskadrile u vazduhoplovnoj bazi Ahmed Al Džaber.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gt

Кувај величине Војводине ал’ се зато купују ЕФ 2000,Супер Хорнет у вредности од 4-5 млд $….Тако ти је то кад лежиш на нафти и имаш пуну подршку Запада….

Odgovori
Mr

Bilo je govora da je Austrija nabavila ili je trebalo da nabavi odredjeni broj Eurofighter-a. U tekstu se to nepominje. Zanima me dali je doslo do propusta ili su austrijanci odustali od kupovine?

Odgovori
Vl

Verovatno je propust, Austrija je 2010. kupila polovne Eurofightere, stare 1 ili 2 godine od Nemačke, po ceni od 114 milona dolara. Izvor MyCiti Forum.

Ni

Pavnabavila je davno. Prvo su htjeli kupiti Svedski Jas 39 pa ih njemci pritisli da kupuju njihov proizvod tj proizvod vise zemalja eu

Sl

Ma da li je moguće da će platiti preko 300.000 po komadu?

Odgovori
Ma

321 milijun po komadu je nista drugo nego kupovina EU sutnje u slucajevima krsenja ljudskih prava i financiranja ISILa.Nitko se iz EU i SADa ne zali na masakre u Jemenu i Bahreinu upravo zbog ovakvih kupovina

Ma

U Indoneziji i Maleziji najvecu sansu ima Rusija 50%,onda SAD 40% i Gripen 10% zbog moguceg najma,offseta i opcenito cijene odrzavanja i kupovine.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj