BEOGRAD – Saradnja između društvene mreže Fejsbuk i Etihada ubuduće bi mogla da poveća broj putnika, ali i zaradu ove avio-kompanije. Na „meti“ njihovog ugovora najviše će se naći ljudi sa Bliskog istoka i iz Severne Afrike.
Kako Liz Selbi, šef odseka za društvene mreže u kompaniji Etihad, tvrdi, zahvaljujući video kampanji ove avio-kompanije, usmerenoj na indijske emigrante u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, koji su posetili svoje porodice u Abu Dabiju za Festival svetlosti, Divali, u oktobru prošle godine, ostvareno je 700 rezervacija u roku od 10 dana.
Ostvareni profit bio je 51 put veći od početne investicije. Kao dodatni uspeh Selbi navodi i činjenicu da je oko pola miliona indijskih emigranata iz UAE ušlo u neposrednu komunikaciju sa avio-kompaniom putem poruka, prenosi portal Gulf News.
Prema njenim rečima, kompanija Etihad je u poslednje dve godine izgradila svest o svom brendu, ali i pojačala aktivnost u onlajn sferi:
– Ciljamo na emigrante koji su na pravom mestu i prave poruke koje su u pravom kontekstu. Uglavnom smo fokusirani na tržišni udeo i profit.
U proteklih godinu dana Etihad je sarađivao sa Fejsbukom, a sada je i zvanično potpisao ugovor. Značaj ovog ugovora treba sagledati i iz ugla masovnosti ove društvene mreže.
Džonatan Labin, direktor Fejsbuka za Bliski istok, Severnu Afriku i Pakistan, rekao je da se ova društvena mreža u proseku koristi 40 minuta na dan. Preko mobilnog telefona ljudi na ovu stranicu dnevno uđu 14 puta. Na Bliskom Istoku i u Severnoj Africi ovaj broj je veći. U Egiptu i Saudijskoj Arabiji, ljudi na Fejsbuku dnevno provedu 60 minuta.
Endru Verd, podpredsednik zadužen za marketig u Etihadu, ukazao je na značaj komuniciranja putem društvenih mreža i dodao da Fejsbuk stalno analizira taj proces. On je objasnio i da se na taj način u stvari parira tradicionalnim medijima i dodao:
– Mnogo smo uložili u društvene mreže. To ćemo nastaviti da radimo i u budućnosti. Za 18 meseci porastao je broj zaposlenih u odseku zaduženom za društvene mreže koji danas broji 22 člana. Ulaganje u njih je već urodilo plodom.
Teri Kejn, rukovodilac za putne, auto, telco i finansijse servise na Fejsbuku Bliskog istoka i Severne Afrike rekao je da Etihad ima centralizovan tim i da će Fejsbuk biti zadužen za sprovođenje obuke, tehnološke integracije i podrške:
– Pomoći ćemo Etihadu da pronađe onu publiku kojoj želi da se obrati, i ono tržište koje cilja.
Sa druge strane, Etihad očekuje da komunikacija bude lična, relevantna i mobilna, navodi Liz Selbi:
– Sa alatom za pronalaženje emigranata na Fejsbuku moći ćemo da komuniciramo sa najrelevantnijom publikom i ponudimo im nešto što je dostupno u realnom vremenu.