Kanton Sarajevo uskoro dobija novi helikopter Subaru Bell 412EPX vredan 15,5 miliona evra

11. jul 2025

Albansko ratno vazduhoplovstvo počelo da koristi Bajraktar dronove ​​za praćenje šumskih požara

11. jul 2025

Nove verzije precizne municije AASM „Hammer“ u naoružanju Rafala

11. jul 2025

Anušić najavljuje premijeru Bajraktara na vojnoj paradi 31. jula, MORH objašnjava zbog čega su Rafali bučniji kad je oblačno

9. jul 2025

[TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

8. jul 2025

Makedonski ministar odbrane otkrio ciljeve nacionalne odbrane do 2035. godine: Novine u problematičnoj nabavci helikoptera, Mistrali kasne – MBDA plaća penale

4. jul 2025

[DRUGI DEO] Iranska protivvazduhoplovna odbrana – od kopija do originalnih rešenja

2. jul 2025

[PRVI DEO] Izraelsko-iranski rat: Da li je Iran mogao bolje odgovoriti i da li je video američke stelt avione?

1. jul 2025

Na vojnoj vežbi “Platinasti vuk“ zajedno leteli najstariji i najmlađi helikopter RV i PVO Vojske Srbije, problemi sa brojnošću helikoptera i dalje prisutni

30. jun 2025

Borbenim avionima Rafal i Miraž 2000 izvršena uspešna prva raketiranja balona koji lete na veoma velikim visinama

27. jun 2025

Rumunija od Holandije dobija dodatnih 18 borbenih aviona F-16

27. jun 2025

Izvedeno prvo ispitno lansiranje rakete MiCA NG sa borbenog aviona Rafal, Srbija i Hrvatska nestrpljivo čekaju u redu za kupovinu

25. jun 2025

Operacija “Midnight Hammer‘‘: Prva operativna upotreba specijalnih bombi GBU-57A/B MOP za uništavanje bunkera

24. jun 2025

PR-DC predstavio novi dron koji se navodi optičkim kablom: „Spremni smo da proizvodimo novi FIBERTON“ u stotinama hiljada komada

24. jun 2025

[BURŽE 2025] Leonardo i Baykar formirali zajedničko preduzeće koje će se baviti tehnologijama i razvojem besposadnih letelica

20. jun 2025

[ANALIZA] Drugi deo: Koliko su i kako saveznici opremili i naoružali ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnu odbranu Ukrajine

19. jun 2025

[BURŽE 2025] Premijera prvih ozbiljnijih borbenih dronova: Američke kompanije predstavile budućnost vazdušnog ratovanja

18. jun 2025

[ANALIZA] Prvi deo: Koliko su i kako saveznici opremili i naoružali ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnu odbranu Ukrajine

18. jun 2025

[BURŽE 2025] Analiza: Zbog čega hrvatski ministar odbrane proziva opremljenost srpskih Rafala i kakve veze sa tim imaju Francuska i Daso?

17. jun 2025

[BURŽE 2025] Šta su sve razgledale srpska i hrvatska delegacija na Buržeu

17. jun 2025
[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat
Prve fotografije helikoptera za Republiku Srpsku u krugu fabrike u Kazanju / Foto: Ruski Helikopteri

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

Kako Tango Six saznaje, treći helikopter Ansat isporučen je juče Republici Srpskoj. Postoji mogućnost da letelica sutra bude javno predstavljena na pokaznoj vežbi Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske povodom Dana policije.

Treći helikopter na današnjoj probi manifestacije nije letеo.

Treći Ansat stigao je sa zakašnjenjem od četiri godine u trenutku kada je Vlada Republike Srpske odlučila da objedini Helikopterski servis i Helikoptersku jedinicu MUP-a u novu jedinstvenu organizaciju koja će se zvati Uprava za vazduhoplovstvo. Novi entitet ostaće u okviru Ministarstva unutrašnjih poslova.

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske (MUP RS) jedini je evropski korisnik ruskog lakog višenamenskog helikoptera Ansat.

Do juče su posedovali dve letelice, prvu registracije E7-MUP (fabričkog broja 070A01, c/n 125) i drugu registracije E7-SAJ (fabričkog broja 070A02, c/n 139). Oba helikoptera proizvedena su i imali su svoj prvi let 2020. godine.

Analogni kokpit Ansata. Postoji verzija i sa „full glass“ avionikom / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tango Six je redovno pratio proces nabavke Ansat helikoptera. Bili smo prvi medij koji je 2019. godine dobio potvrdu da će ih Republika Srpska kupiti. Nakon prvih naznaka krajem maja 2018, preko zvanične potvrde juna 2020. godine, primopredaje prvog helikoptera novembra iste godine i isporuke početkom februara 2021. Ispratili smo i isporuku drugog primerka u junu 2021., kao i prvo zvanično predstavljanje helikoptera sredinom oktobra iste godine.

U decembru prošle godine objavili smo vest da je treća letelica namenjena Republici Srpskoj primećena u vlasništvu i operacijama fabrike koja ga je proizvela.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mislim da je cijela narudzba 3 helikoptera promasena. Trebalo se ici u korak sa Srbijom i uzeti H145. Dokazan je kao helikopter i sigurno je puno lakse za servis.
Pozdrav iz Banjaluke

Odgovori
Il

Da, a pritom jedan košta kao tri Ansata. Minimum.

KK

Nema do analognih satica koje tucnes prstom itd.

Odgovori
Mi

Kupiti ovo pored H-145m je kao da odaberete Ladu Nivu umesto Škoda Kodiaq. Analogni instrumenti u 21. veku, ej bre pa sramota. Ja sam rusofil i volim rusku naciju, ali mi je pamet draža. Jasno je da se ovde nije kupovalo zbog kvaliteta nego zbog politike i naklonosti rusa u podršci RS.

Odgovori
KK

Nista nije problem, ali sam 100% da ovi brisaci slabo rade.

Mi

@Miks Bilo bi dobro da svi Koji se ne razumete ne pricate na pamet i lupetate. To je laki visenamenski helicopter Koji nema potrebu za narocito sofisticiranom elektronikom I senzorima. On nema radar, ometace, detektore ozracenja I sl. Vidi se da kokpit sadrzi LCD ekrane za navigacione uredjaje I ostalo I to je sasvim dovoljno. H145 jeste bolji Ali I daleko skuplji a i veci, ovo je sasvim dovoljno u toj klasi.

Mi

Pa nije to kupovina autića za vožnju po gradu da kažemo da je dovoljno da „radi posao“. Helikopterska jedinica MUP-a se oprema smisleno i u skladu sa svetskim standardima i normama. Da li ovaj heli ima evropske dozvole? Da li se može koristiti za SAR, letenje u otežanim uslovima i smanjene vidljivosti, noćna letenja, studija koštanja kroz period eksploatacije, nabavka rezervnih delova, obuka mehaničara za održavanje, dostupnost servisnih centara u okruženju itd itd. Kokpit ovog helija je na nivou Gazele koja ima 50+ godina. Opet ponavljam, ja volim ruse i znam da imaju odličnu tehniku u određenim segmentima, naročito kad su heliji u pitanju ali ova kupovina je potpuni promašaj i politkčka priča.

Di

Taj koji je doneo „politicku odluku“ se naravno ne vozi u Ladi vec on i familija furaju najskuplji zapadni vozni park. Za inat dakle kupuje se Ansat a za sebe H145 .

Analogni instrumenti pokazuju da je cela avionika analogna, tesko je poverovati da bi neko kacio analogne pokazivace na digitalnu vioniku, tj. implementirao nekakve DA konvertore samo da bi mu se okretale kazaljke u staklenoj tegli.

MB

Ako Rusija može da ispuni narudžbine helikoptera za Bosnu, šta je onda sa onima koje je Srbija kupila?

Odgovori
Pe

Ovo su mali civilni helikopteri, kao što su nama stigli Kamovi, jer su vatrogasni. Vojna roba teško.

Vl

Pratt & Whitney motori dobra stvar što se tiče servisa i samog kvaliteta.

Odgovori
Bo

RS je u specifičnoj poziciji, ne moze da uveze 12,7mm kalibar za oklopna vozila, a kamo li nešto složenije. Mudrovanje o specifikacijama pri nabavkama ostavite za narode koji ne žive pod okupacijom. Kupuje se šta se može i od koga ae može.

Vl

Ne znam o kakvom mudrovanju govorite. Spomenuo sam motor koji će se moći remontovati u bilo kojoj zemlji Evropi što je samo po sebi dobro.

VJ

Kada se budu vozili ti koji su doneli odluku o kupovini u Ansatu, kao što se na zemlji voze Audijima i Mercedesima, na vrbi će roditi grožđe.
Kada lete u BG političari koriste AW119, isključivo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs