BEG airport status
Aktuelizacija stare studije: Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore suočava se sa  operativnim problemima

Aktuelizacija stare studije: Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore suočava se sa operativnim problemima

BEOGRAD – Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore nema adekvatnu tehniku i dovoljno kapaciteta za kontrolu crnogorskog neba, stoji u Strategijskom pregledu koji je Ministarstvo odbrane Crne Gore uradilo još 2013. godine, a prekjuče ga prenosi portal Analitika.me

 
 
65178_188177895_dsc0391cc-597x400
 
 
Iako je zaštita vazdušnog prostora jedan od prioriteta u procesu NATO integracija, crnogorska vojska nema borbene sisteme i sredstva za protivvazduhoplovna dejstva (artiljerija, raketni sistemi i avijacija), kao ni transportne helikoptere i savremeni radar za nadzor vazdušnog prostora, navodi Centar za demokratsku tranziciju.

Zbog neposedovanja višenamenskih srednjih helikoptera Vazduhoplovstvo VCG nije u mogućnosti da pruži adekvatnu podršku civilnim institucijama u reagovanju na vanredne situacije (traganje i spašavanje, gašenje požara, medicinska evakuacija-MEDEVAC, transport i dr.), navodi se u Strategijskom pregledu koji je Ministarstvo odbrane uradilo 2013. godine. Takođe, zbog neposedovanja adekvatnih helikoptera nije moguće dostići potrebnu mobilnost kopnenih snaga, koja obzirom na konfiguraciju terena može biti od presudnog značaja za efikasno i adekvatno reagovanje na moguće bezbednosne izazove, piše u Strategijskom pregledu.

Takođe, Centar za demokratsku tranziciju navodi da „postojeći kapaciteti vazduhoplovnih snaga ne omogućavaju izvršenje dodeljenih misija i zadataka Vojske i nemaju mogućnost taktičkog transporta većeg broja ljudi, sredstava i tehnike vazdušnim putem“. U ovom pregledu se opisuje i da vazduhoplovstvo u skladu sa dodeljenim zadacima ima limitirane tehničke i operativne sposobnosti za misije traganja i spašavanja (SAR) iz vazduha, iznad kopna i mora i nije u mogućnosti da adekvatno podrži ove aktivnosti u svim vremenskim uslovima.

Analitika.me prenosi i da su iz PR službe Ministarstva odbrane Crne Gore pojasnili da zbog položaja i veličine prostora, mogućih pretnji i stanja vazduhoplova, Vojska Crne Gore za zaštitu neće imati borbene avione već helikoptersku jedinicu:

– Samostalno rešavanje ovog pitanja i za mnogo veće države od Crne Gore je izuzetno skupo i neracionalno rešenje. Zbog toga se Crna Gora opredelila da ovo važno pitanje nacionalne bezbednosti rešava kroz proces saradnje na regionalnom nivou i kroz proces integracije u kolektivni sistem bezbjednosti. – rekli su iz tog resora i takođe naveli da su započeta dva projekta za rešavanje pitanja u oblasti nadzora i kontrole vazdušnog prostora. Takođe, počela je rekonstrukcija Vazduhoplovnog operativnog centra, na vojnom aerodromu Golubovci za što je do sada potrošeno oko 100 hiljada evra.-
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    dj

    U vazduhoplovstvu Crne Gore, još veće pitanje je kadar. Izneto pitanje i eventualno obnavljanje vazduhoplovnih efektiva, nije moguće bez kvalitetnog vazduhoplovnog kadra.

    Odgovori
    Jo

    Mogu da formiraju manju helikoptersku jedinicu, za koju bi pilote školovali u inostranstvu i to je to .

    Odgovori
    vl

    A ako ih NATO odbije(sto verovatno hoce) mozemo mi da ih branimo.Par g-4 i koji orao i na konju su. :))))))))

    Odgovori
    12

    Sanse za takvo nesto su apsolutno nikakve, jer jednu clanicu NATOa moze da brani samo druga clanica NATOa.

    On

    nemoj me ti branit da te zamolim!!!

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj