BEG airport status
Aktuelizacija stare studije: Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore suočava se sa  operativnim problemima

Aktuelizacija stare studije: Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore suočava se sa operativnim problemima

BEOGRAD – Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore nema adekvatnu tehniku i dovoljno kapaciteta za kontrolu crnogorskog neba, stoji u Strategijskom pregledu koji je Ministarstvo odbrane Crne Gore uradilo još 2013. godine, a prekjuče ga prenosi portal Analitika.me

 
 
65178_188177895_dsc0391cc-597x400
 
 
Iako je zaštita vazdušnog prostora jedan od prioriteta u procesu NATO integracija, crnogorska vojska nema borbene sisteme i sredstva za protivvazduhoplovna dejstva (artiljerija, raketni sistemi i avijacija), kao ni transportne helikoptere i savremeni radar za nadzor vazdušnog prostora, navodi Centar za demokratsku tranziciju.

Zbog neposedovanja višenamenskih srednjih helikoptera Vazduhoplovstvo VCG nije u mogućnosti da pruži adekvatnu podršku civilnim institucijama u reagovanju na vanredne situacije (traganje i spašavanje, gašenje požara, medicinska evakuacija-MEDEVAC, transport i dr.), navodi se u Strategijskom pregledu koji je Ministarstvo odbrane uradilo 2013. godine. Takođe, zbog neposedovanja adekvatnih helikoptera nije moguće dostići potrebnu mobilnost kopnenih snaga, koja obzirom na konfiguraciju terena može biti od presudnog značaja za efikasno i adekvatno reagovanje na moguće bezbednosne izazove, piše u Strategijskom pregledu.

Takođe, Centar za demokratsku tranziciju navodi da „postojeći kapaciteti vazduhoplovnih snaga ne omogućavaju izvršenje dodeljenih misija i zadataka Vojske i nemaju mogućnost taktičkog transporta većeg broja ljudi, sredstava i tehnike vazdušnim putem“. U ovom pregledu se opisuje i da vazduhoplovstvo u skladu sa dodeljenim zadacima ima limitirane tehničke i operativne sposobnosti za misije traganja i spašavanja (SAR) iz vazduha, iznad kopna i mora i nije u mogućnosti da adekvatno podrži ove aktivnosti u svim vremenskim uslovima.

Analitika.me prenosi i da su iz PR službe Ministarstva odbrane Crne Gore pojasnili da zbog položaja i veličine prostora, mogućih pretnji i stanja vazduhoplova, Vojska Crne Gore za zaštitu neće imati borbene avione već helikoptersku jedinicu:

– Samostalno rešavanje ovog pitanja i za mnogo veće države od Crne Gore je izuzetno skupo i neracionalno rešenje. Zbog toga se Crna Gora opredelila da ovo važno pitanje nacionalne bezbednosti rešava kroz proces saradnje na regionalnom nivou i kroz proces integracije u kolektivni sistem bezbjednosti. – rekli su iz tog resora i takođe naveli da su započeta dva projekta za rešavanje pitanja u oblasti nadzora i kontrole vazdušnog prostora. Takođe, počela je rekonstrukcija Vazduhoplovnog operativnog centra, na vojnom aerodromu Golubovci za što je do sada potrošeno oko 100 hiljada evra.-
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    dj

    U vazduhoplovstvu Crne Gore, još veće pitanje je kadar. Izneto pitanje i eventualno obnavljanje vazduhoplovnih efektiva, nije moguće bez kvalitetnog vazduhoplovnog kadra.

    Odgovori
    Jo

    Mogu da formiraju manju helikoptersku jedinicu, za koju bi pilote školovali u inostranstvu i to je to .

    Odgovori
    vl

    A ako ih NATO odbije(sto verovatno hoce) mozemo mi da ih branimo.Par g-4 i koji orao i na konju su. :))))))))

    Odgovori
    12

    Sanse za takvo nesto su apsolutno nikakve, jer jednu clanicu NATOa moze da brani samo druga clanica NATOa.

    On

    nemoj me ti branit da te zamolim!!!

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Mislav na: Bosni i Hercegovini odobrena nabavka lakih višenamenskih helikoptera AW119Kx

    Pise u clanku da se ova varijanta Koale proizvodi u Americi.

    23. May 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

    @Omni Ovo je avion za kartografiju. Moze i dron, moze i satelit, ali ovako je najbolje za sada, i definitivno najfleksibilnije i najjeftinije. Sto se Orbana tice, ne sme niko da ga dira dogod je Tramp na vlasti. A on ce se povuci blagovremeno ako je pametan.

    23. May 2025.Pogledaj

    Aleksandar na: [EKSKLUZIVNO] Premijera najvećeg FPV drona kompanije PRDC do sada: Mantis sa minom kalibra 120 milimetara

    Nekako mi se čini da bi dron tih veličina mogao da nosi veću bombu (ili minu kako već). Oni dronovi u ukrajini koji mogu čoveku stati u šaku također mogu da unište kombi pa i tenk. Da li ovi mogu nekako duže ili dalje da lete ili kako?

    23. May 2025.Pogledaj

    Perko na: Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

    Pa ovo uopšte i nije ratna stvar. Mi smo nabavili Piper Seneca još davnih dana, iako nije bi baš najsrećnije rešenje ali ovo je za podršku katastru i vojnu kartografiju. Ne može tu BPL da uskoči tako lako na toj nekoj višoj skali. Koriste za geodeziju bespilotne i kod nas ali mislim da nisu toliko…

    23. May 2025.Pogledaj

    Živojin Banković na: Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

    Овакав авион са све специјалном опремом може да кошта неколико милиона евра/долара. Шта је то за Мађарску? Не бих рекао да је то неко ''разбацивање''. И зашто спомињете рат? Па ово је летелица за мирнодопске задатке.

    23. May 2025.Pogledaj