BEOGRAD – Azerbejdžanski kargo avion i njegova posada doživeli manju neprijatnost na aerodromu „Nikola Tesla“. Brzom akcijom aerodromske Spasilačko-vatrogasne službe problem je stavljen pod kontrolu i avion je poleteo na vreme.
U prepodnevnim časovima u nedelju 22. marta, prilikom rutinskog punjenja gorivom aviona Boing 747-400F (4K-SW008) kompanije Silk Way West Airlines došlo je do incidenta kada je manja količina goriva iscurela.
Kako saznajemo problem je saniran na licu mesta od strane aerodromske Spasilačko-vatrogasne službe i avion je, bez kašnjenja, poleteo u predviđeno vreme odlaska.
Pedja
Kako je doslo do "neprijatnosti"? Ko je zeznuo, NIS?
Vlada
Ovo što vidimo na slici je jedna "neprijatnost" koja je prilično česta. Ne svakodnevna, ali ni raritet.
Vidi se da je gorivo iscurelo na kraju krila. Tamo se nalazi, da ga jednostavno nazovem, prelivni otvor. Služi da kada dođe do prepunjavanja rezervoara, ne dođe do strukturalnih oštećenja istih. Na svakom krilu postoji po jedan prelivni vod sa otvorom. Kada količina goriva u rezervoaru pređe određenu količinu, (koja zavisi od više parametara, kao što je temperatura vazduha), višak goriva izađe kroz taj otvor. Kada nije slučaj problema sa viškom količine goriva, onda služi da izjednači pritisak gorivnih para unutar rezervoara sa pritiskom vazduha vani.
U slučaju stvaranja takozvanog vazdušnog čepa, može doći do ovakvog curenja i kada je količina goriva u rezrvoaru ispod maksimalne dozvoljene. Obično je količina goriva koje iscuri relativno mala u odnosu na količine sa kojima se manipuliše. Ja sam imao više ovakvih curenja, a obično su izazvani otkazom auto shut off valve, ventila koji treba da prekine točenje goriva kad količina unutar rezervoara dostigne maksimalni dozvoljeni nivo.
Neprijatno, prljavo, pomalo smešno, ali skoro pa da ga nazovem rutinsko. Srećom da niko nije se igrao sa vatrom oko ovog aviona, a i vatrogasci su odmah reagovali.
Pedja
U vojsci sam radio na G4, prilikom nocnog dosipanja goriva sam se okupao u kerozinu. To nikada necu zaboraviti, prao sam se dva dana ;)
Vlada
Pedja, a ja sam imao čast, svojom trapavošću, da se okupam u visoko oktanskom avio benzinu. Srećom da niko nije imao otvoren plamen u blizini. Smrdeo sam danima, a prao sam se deset puta dnevno. Inače desilo se na aerodromu Trstenik u leto 1979 godine.
Bokani
Nagib platforme!!!
Dragomir
Da li je saniranje piste naplaćeno od SilkWaya ili od njegovog osiguravača?
Pedja
E pa to je pravo pitanje a lezi u odgovoru ko je kriv.
Vlada
O kakvoj pisti ti pričaš Dragomire? Ovo se nije desilo na pisti.