BEG airport status
Najavljeno formiranje radne grupe za određivanje sudbine Aerodroma Nikola Tesla

Najavljeno formiranje radne grupe za određivanje sudbine Aerodroma Nikola Tesla

BEOGRAD – Aerodrom Nikola Tesla mogao bi da bude prodat ili ponuđen na koncesiju ove godine, a do kraja nedelje biće formirana radna grupa koja će proceniti njegovu vrednost. Ista grupa bi trebalo da bude zadužena za određivanje modela komercijalizacije beogradske vazdušne luke.

 
 
2015-03-21 12.22.39
 
 
Država je vlasnik 83 odsto akcija aerodroma dok ostatak akcija pripada građanima. Inače, cena akcije beogradskog aerodorma skočila je za čak 105 procenata:
 
Opcija koju smo dosad razmatrali je koncesija. To je jedan od mogućih oblika, jer se mi tako ne odričemo vlasništva. Pratimo sve pokazatelje i situaciju na tržištu – kaže Zoran Ilić pomoćnik ministra za vazdušnmi saobraćaj a prenosi B92.
 
I dok je budućnost vlasništa još neizvesna, dobit aerodroma je veća od 27 miliona evra. U investicije će tokom godine biti uloženo 20 miliona evra:
 
– Za skok vrednosti aerodroma zaslužna je Er Srbija i zato je cena dignuta za 400 do 500 miliona evra. Ako se država odluči za koncesiju ili neki drugi oblik partnerstva, naš zadatak je da cena bude što viša – kaže v.d. aerodroma Saša Vlaisavljević.
 
Prošle godine je kroz aerodrom prošlo više od 4,5 miliona ljudi, a u menadžementu očekuju da će u 2015. taj broj biti oko pet miliona. Zato se planira njegovo proširenje u vidu četiri nova izlaza, što će dodatno uticati na tržišnu vrednost.
 
Bez uzimanja u obzir novonastalih okolnosti, pre svega dobrog poslovanja Er Srbije, država tvrdi da beogradska vazdušna luka vredi između 200 i 210 miliona evra. Precizniju cenu sa kojom će se razmatrati budući model upravljanja aerodromom trebalo bi da odredi pomenuta radna grupa.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Čini mi se da je tad uništeno skladište goriva.Baš je bilo gadno,dosta jakih lančanih eksplozija.

17. Mar 2025.Pogledaj

ivan na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Jasno ko dan! Mislim ne znam šta nije jasno ali čovek nije moglo bolje i jednostavnije od ovog da objasni šta se desilo

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Fantastican tekst imenjace! Drago mi je sto se neke zanimljivosti iz tog rada izlaze na videlo, iako tek nakon 26 godina posle tih desavanja. Kao zanimljivost i predlog za neki novi clanak mogu predloziti da pisete o bugarskom radaru mecka na staroj planini, siguran sam da znate o cemu govorim.

17. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li uz svu sposobost naših posada PVO neko stvarno veruje da bi Amerikanci dozvolili da jedan KC-135, ili B-52 avion od gotovo 50 metara da bude u poziciji da primi pogodak. Brzine na kojima izvode pretakanje su između 250 i 300 čvorova. Minimalno za A-10 ...220 - 230 čvorova. Daleko su oni bili za…

17. Mar 2025.Pogledaj