BEG airport status
Najavljeno formiranje radne grupe za određivanje sudbine Aerodroma Nikola Tesla

Najavljeno formiranje radne grupe za određivanje sudbine Aerodroma Nikola Tesla

BEOGRAD – Aerodrom Nikola Tesla mogao bi da bude prodat ili ponuđen na koncesiju ove godine, a do kraja nedelje biće formirana radna grupa koja će proceniti njegovu vrednost. Ista grupa bi trebalo da bude zadužena za određivanje modela komercijalizacije beogradske vazdušne luke.

 
 
2015-03-21 12.22.39
 
 
Država je vlasnik 83 odsto akcija aerodroma dok ostatak akcija pripada građanima. Inače, cena akcije beogradskog aerodorma skočila je za čak 105 procenata:
 
Opcija koju smo dosad razmatrali je koncesija. To je jedan od mogućih oblika, jer se mi tako ne odričemo vlasništva. Pratimo sve pokazatelje i situaciju na tržištu – kaže Zoran Ilić pomoćnik ministra za vazdušnmi saobraćaj a prenosi B92.
 
I dok je budućnost vlasništa još neizvesna, dobit aerodroma je veća od 27 miliona evra. U investicije će tokom godine biti uloženo 20 miliona evra:
 
– Za skok vrednosti aerodroma zaslužna je Er Srbija i zato je cena dignuta za 400 do 500 miliona evra. Ako se država odluči za koncesiju ili neki drugi oblik partnerstva, naš zadatak je da cena bude što viša – kaže v.d. aerodroma Saša Vlaisavljević.
 
Prošle godine je kroz aerodrom prošlo više od 4,5 miliona ljudi, a u menadžementu očekuju da će u 2015. taj broj biti oko pet miliona. Zato se planira njegovo proširenje u vidu četiri nova izlaza, što će dodatno uticati na tržišnu vrednost.
 
Bez uzimanja u obzir novonastalih okolnosti, pre svega dobrog poslovanja Er Srbije, država tvrdi da beogradska vazdušna luka vredi između 200 i 210 miliona evra. Precizniju cenu sa kojom će se razmatrati budući model upravljanja aerodromom trebalo bi da odredi pomenuta radna grupa.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Bogami su se natovci ozbiljno naostrili da naprave hipersonicnu raketu, a da se ne raspadne u prvoj trecini putanje. Sve ide ka tome da bi za jedno 15-20 godina mogli da savladaju tu tehnologiju. Sto je i za ocekivati, obzirom da su im "strucnjaci" sa TOP 100 fakulteta u svetu. Samo pozurite, jer su ove…

26. Nov 2024.Pogledaj

Leon na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Francuzi rade vrlo pametno, ali im se i posrećilo kad je krenula fenomenalna prodaja u zadnje vrijeme i po ekstra cijenama. I geopolitička situacija im ide na ruku ! Ekstra profit od prodaje Rafalea i ulaganja drugih partnera uložiti će u razvijanje sustava za FCAS, a sve na živoj i ekstra potentnim platformi i u…

26. Nov 2024.Pogledaj

K na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne, obrnuto je. F3 se moze nadograditi na F4.1 (kao sto pise u tekstu), ali F5 ce biti standard koji ce ukljuciti strukturne izmjene na zrakoplovu, zbog kojih nece biti moguce unaprijediti ranije verzije na njegov standard. Osim, ako sam dobro shvatio (a lako moguce da nisam), novoproizvedenih F4.2, koji ce strukturne izmjene ukljuciti, ali…

26. Nov 2024.Pogledaj