BEG airport status
„SDPR“ i „Aero East“ koncept: UAV i UCAV SILA 450 Makete aviona SILA 750C u UAV/UCAV verziji. Foto: Dragan Trifunović

„SDPR“ i „Aero East“ koncept: UAV i UCAV SILA 450

Na nedavno završenom „Partneru“ kompanija „Aero East Europe“ predstavila je (pored civilnog proizvodnog programa) i zanimljiv par letelica koje predstavljaju svojevrsne koncept demonstratore modifikovane SILA-e 750 u UAV i UCAV verzijama, naziva SILA 750C.

Predstavljene u vidu maketa sa rondelama srpskog RV i PVO, letelice, prema sajamskim specifikacijama, predstavljaju „low-cost“ rešenje za (bespilotno) patroliranje, aktivno izviđanje i u UCAV varijanti – platforme za dejstvo po manjim i slabije branjenim ciljevima koristeći nevođene rakete prečnika 57 milimetara.

Kako nam je vlasnik kompanije „Aero East“ Milorad Matić ispričao, ideja projekta inciranog od strane  „Jugoimporta SDPR“ je modifikacija njegovih postojećih letelica za ulogu lakih i kompaktnih platformi koje bi se koristile za patrole duž naftovoda i sličnih instalacija i koje bi imale skromnu ali adekvatnu sekundarnu sposobnost inicijalnog odvraćanja ili uzbunjivanja u vidu dejstva  nepreciznom municijom.

Na maketama je istaknuta opcija podvesnog naoružanja i opto-elektronski sistem. Foto: Dragan Trifunović
Na maketama je istaknuta opcija podvesnog naoružanja i opto-elektronski sistem. Foto: Dragan Trifunović

Matić je u intervjuu za naš portal pomenuo da postoje tržišta koja se već interesuju za ovakve letelice i da se nada da će prvi demonstratori biti izrađeni do sledećeg „Partnera“.

On i dalje insistira da su SILA-e idealne letelice za početnu selekciju u srpskom RV i PVO i strastveno nastavlja da se zalaže za ovu ideju.

U intervjuu posvećenom „vojnom programu“ Matić nam detaljnije priča o planiranom zajedničkom projektu sa „SDPR-om“ i prepričava nedavnu prvu prodaju MEDAVAC SILA-e u Libiji:

 
 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Da bi konept bio ozbiljan prvo mora da se reši pitanje navođenja letelice na daljinama preko horizonta , a onda i naoružavanje malo pametnijim oružjem od NRZ . Npr, Amerikanci su svoje nevođene rakete Zuni modernizovali opremanjem lasrskim senzorom, tako da su i one sada „pametno“ oružje relativno male cene .

Odgovori
In

Ili kako SDPR od Maga i Aero East pravi budalu……

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

>> u svetu je veliki deficit klasičnih jurišnika Zato sto su prevazidjeni

02. Nov 2024.Pogledaj

Sladjan na: Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

Prosto ne razumem komentare tipa "treba nabaviti jos", prosto mi je neverovatno da smo jedina drzava u Evropi prakticno koja se trudi da ne bude evropska drzava, sto me citanjem komentara na ovom i drugim portalima i ne demantuje. SFRJ je bila velika neutralna drzava, izmedju 2 bloka. Srbiju je smesno porediti sa SFRJ, a…

02. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

@Nenad Pedesetak putnika dnevno uopste ne zvuci lose za pojedinacno vozilo wtf pa niti zemaljski taxi to ne može!!! 12 sati dnevno, 50 prijevoza 14 minuta po prijevozu jedino ako putnici strpljivo čekaju cijeli dan kada će doći njihov red 😀

02. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

to bi bila zanimljiva tema, naime, postoje razlike iznedju proizvedenih primjeraka u ISTOJ tvornici!!! nema dva jednaka Orla!!! to nije bila serijska proizvodnja nego manufaktura guglati za detalje, tema je zanimljiva

02. Nov 2024.Pogledaj

djole na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

uz postovanje za sve ucesnike.. bilo madjar,rumun..po drzavama govorim... e da je srece,bilo,i pameti da se komsije dogovore.... u svakom slucaju..pokusaj je za svaku pohvalu..a iskreno,mozda bolji strucnjaci znaju vise,je moguca ,,skola,, za bolje

02. Nov 2024.Pogledaj