BEG airport status
Aleksandar Radić: Spasiti ideju srpskog ratnog vazduhoplovstva Nov hardver se redovno izbacuje. Šta ćemo sa novim ljudima? Foto: Dragan Trifunović

Aleksandar Radić: Spasiti ideju srpskog ratnog vazduhoplovstva

Kada saberemo „nove“ razvojne programe i retke modernizacije koje i dalje traju, pričamo o letelicama koje se prevashodno koriste za obuku. Ukoliko ste danas prošetali halom 1 Beogradskog sajma dva najveća aduta domaće vazduhoplovne industrije upravo su „trejneri“.

Međutim, ako bi zagrebali po površini i analizirali ne toliko sistem obuke RV i PVO već starost kadrova, njihovu perspektivu služenja ovakvom sistemu i motivaciju novih mladih ljudi da u njega uđu, naišli bi na prave izazove. Izazove pred kojima se u vrhu naše vojske već godinama glava okreće u drugu stranu.

Vojni analitičar Aleksandar Radić jedan je od retkih poznavalaca materije koji je uvek insistirao upravo na rešavanju ovog dela šire problematike opstanka srpskog RV i PVO. Neretko je imao konkretna rešenja i skoro uvek je o njima govorio javno i nedvosmisleno.

Na „Partneru“ smo iskoristili priliku da razgovaramo sa njim o ovoj ali i drugim bitnim i aktuelnim temama. Dotakli smo se idealnog miksa letelica za selekciju i početnu obuku, ponovio je svoja razmišljanja o remontu i modernizaciji (jednog od) MiG-ova, pitali smo ga da li je nabavka isključivo ruskog helikoptera gotova stvar i

…kada bi sutra dobili nove višenamenske borbene avione, ko bi ih leteo?

 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ai

Koristim priliku da pozdravim mog starog Druga s velikm D, dok je pravio male makete F-4 kod našeg Živka.. e to su vremena bila, slažem se od slova do slova s ovim što je izgovorio, jedini problem je da On to u Srbiji i svi njemu slični kad ovo govore govore iz pozicije JRV ! Ali to je bio unikat u svijetu i sve je to Utopija !!

Odgovori
Fl

Srpsko vazduhoplovstvo de fakto ni ne postoji migovi 21 su stari oko 40+godina mig 29 imaju vecito nekih problema i mali ih je broj oko 4 od kojih samo 2 lete.Poslednje poplave su pokazale da nemamo transportne helikoptere ,bez kupovine novih 10+ helikoptera i 10 novih vojnih aviona sve je krpljenje rupa. Ako se ovako nastavi do 2020 i to malo sto imamo vise necemo imati.Albanija je kupila 4nova helikoptera planira jos 6 a mi??To je nasa tuzna istina.

Odgovori
br

Objektivno i racionalno čovek zbori, nesposobnost upravljanja državom i tu je tačka. Sve ostalo ne vredi raspravljati, negativna selekcija je uzela danak pod svoje…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj