BEG airport status
Bugarska razmatra da remont i modernizaciju MiG-ova 29, umesto u Rusiji, od sada radi u Poljskoj

Bugarska razmatra da remont i modernizaciju MiG-ova 29, umesto u Rusiji, od sada radi u Poljskoj

BEOGRAD – Bugarska razmatra da remont i modernizaciju lovačkih aviona MiG-29 u budućnosti ne radi u Rusiji već u poljskom remontom zavodu WZL-2 Wojskowych Zakladach Lotniczych nr 2, preneli su bugarski mediji 23. januara.

 
 
5unnamed
 
 
List “Sofia Globe“ navodi da bi se Bugarska opredelila za ovakav korak zbog rastućih troškova ovakvog posla u Rusiji. Bugarski ministar odbrane Nikolaj Nenčev u intervjuu televiziji BNT1 navodi da bi za Bugarsku bilo bolje da takav posao odradi u Poljskoj jer je ona članica NATO-a kao i da se o remontu aviona tamo još uvek pregovara. Rekao je i da je 2006. sa Rusijom sklopljen ugovor o održavanju vredan 48 miliona američkih dolara, da je to pokrilo 16 aviona ali da je pojava velikog broja ruskih posredničkih firmi značajno povećala troškove eksploatacije.

Nenčev spominje da trenutni ugovor o održavanju sa Rusijom ističe u septembru 2015. i da se sada pregovara sa Poljskom koja nudi povoljne cene za posao remonta. Poljski zavod WZL-2 u gradu Bidgošč (Bydgoszcz) osposobljen je za remont, modifikaciju i modernzaciju aviona MiG-29. Nedavno je zavod završio remont i modernizaciju 16 poljskih aviona MiG-29 koji bi trebalo da ostanu u upotrebi do 2028.
 
unnamed
 
Bugarska danas poseduje flotu od 12 aviona MiG-29A i tri dvoseda MiG-29UB koji se nalaze u inventaru lovačke eskadrile 2/3 u sastavu 3. lovačke vazduhoplovne baze Graf Ignjatijevo Korpusa PVO. U periodu 1989-90. nabavljena su ukupno 22 aviona, 18 jednoseda i 4 dvoseda. Do danas su se srušila dva aviona, po jedan jednosed i dvosed.

2007. je uz pomoć Rusije remontovano 16 aviona (od toga 4 dvoseda) a sadašnji plan je da avioni ostanu u upotrebi bar do 2020. Bugarska već duže vreme planira nabavku novih višenamenskih borbenih aviona koji bi u budućnosti zamenili flotu sovjetskih lovaca MiG-21, MiG-29 i jurišnika Su-25. Do sada se spominjalo više opcija, uglavnom polovnih aviona. SAD su nudile avione F-16C/D Block 25 iz viškova Nacionalne garde, Belgija svoj višak aviona F-16AM/BM, zatim tu su EF-2000 Tranše 1 iz italijanskih vazduhoplovnih snaga a Švedska je nudila svoje JAS-39A/B. Spominjalo se i 8-9 aviona F-16AM/BM iz Portugala ali je Rumunija bila konkretnija i kupila je te avione.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

12

Ovo mi vise deluje kao posledica politickog kolebanja Bugarske oko sad vec pokojnog Juznog toka.

Odgovori
Vo

Meni se ovo čini kao pokušaj pravljenja situacije da se u zrakoprazni prostor usisa mrtvorođeni f-35 koji bi zamjenio F-16. Polovni F-16 su namjenjeni novopridošlim članicama NATO-a. F-35 je već preko trideset godina u razvoju i prepravkama, sa enormnim poskupljenjem i trenutno potpuno nezreo za uvođenje u operativnu uporabu. Sva letačka elita koja je bila planirana za preobuku na f-35 je već umirovljena. Taj avion će biti beba-fosil. Već trideset godina USA uzima brdo love na konto poskupljenja i daljnjeg razvoja f-35 od NATO članica i drugih saveznika.

Odgovori
Jo

Najbogatije članice NATO će svakako uvesti u naoružanje F-35. Prosto, u taj projekat je suviše uloženo da bi se sad napustio. Određene mogućnosti koje su najavljivane će biti redukovane , bar u prvo vreme , ali realno je očekivati da početkom sledeće godine (možda i krajem ove) prvi F-35 uđu u operativnu upotrebu . Time bi F-16 prešao u "drugu ligu" a samim tim postao osnovno oružje vazduhoplovstava druge lige NATO . Zemlje poput Bugarske će morati, htele-ne htele, da se otarase sve opreme zaostale iz Varšavskog pakta i pređu na zapadnu . Naročito postaje nemoguća saradnja sa Rusijom oko bilo čega , zbog događaja u poslednje vreme . U tom smislu, ovaj potez jednostavno znači da će Bugarska u skorije vreme penzionisati svoje Mig-29 , pošto Poljska nije u stanju da pruži potpune usluge remonta . Bugarski Mig-29 će najverovatnije leteti još par godina (kao i poljski) a posle toga završavaju karijeru .

Vo

Točno! Previše je uloženo da bi se odustalo. Sve skupa liči na ucjenjivanje, reketarenje i obmanjivanje. Porazna je ispravnost aparata u NATO-u, premda se to pitanje gura pod tepih i priča o mnogo "važnijim" temama. F-22 je takav kakav jeste, mrtvo puhalo. O pouzdanosti F-22 u vojnim krugovima zapada kruži šala da se posade tog aviona više boje one same nego li posade potencijalnih meta. F-35 je bio zamišljen kao CAD i CAM projekat "multipraktik" aviona. Trebao je da masovno izlazi sa serijske trake i ubire vrlo vsoki profit. U međuvremenu su evoluirala razmišljanja i potrebe kakav avion se treba. Izgleda da se odustalo i od pokretne trake za serijsku proizvodnju. Od tri varijante ozbiljno se radi samo na jednoj. To je po svemu sudeći avion u koji sve manje vjeruju i njegovi tvorci. Enormna sredstva su uložena na pripremu i organizaciju serijsks proizvodnje (to je trebao biti prvi avion koji bi silazio sa pokretne trake)

Odgovori
12

Pre bi se reklo, bacena sredstva, mada sta drugo i ocekivati od zapadnih zemalja…

Se

Avioni su se pravili na "pokretnoj traci" u 40im. F22 je nadasve dobar avion, imao je manjih problema (sa generatorom kisika), ali je naprotiv svega daleko najbolji borbeni avion svijeta. O ruskim i kineskim konkurentima mozemo pricati kada udju u aktivnu sluzbu, za destak-petnaest godina.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj