BEG airport status
Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

BEOGRAD – Slučaj Džermanvingsa (Germanwings) širom sveta pokrenuo je promenu pravila koja regulišu pristup letačkoj kabini. Er Srbija (Air Serbia) je saopštila da je još pre dve godine uvela je proceduru prema kojoj najmanje dva člana posade moraju da budu u pilotskoj kabini u svakom trenutku, uključujući i člana kabinskog osoblja, kad god su kapetan ili kopilot iz bilo kog razloga van kabine. Ova procedura odobrena je od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo (DCV), strogo se primenjuje i redovni je deo na brifinzima za letačko I kabinsko osoblje.

 
 
IMG_0488_M
 
Kada je reč o zdravstvenim kriterijumima letačkog osoblja, u Er Srbiji dosledno se primenjuju uputstva propisana od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koja su usklađena sa smernicama Evropske agencije za bezbednost u avijaciji (EASA). Ovim uputstvima jasno su utvrđeni i obim pregleda i zdravstveni kriterijumi za letačko osoblje. Svi pregledi za letačko osoblje se rade jednom godišnje, osim kada zbog određenih zdravstvenih stanja postoji vremensko ograničenje lekarskog uverenja, kada su pregledi češći. U slučaju bilo kakvog odstupanja od propisanih zdravstvenih kriterijuma privremeno se suspenduje lekarsko uverenje. Za vreme suspenzije, pilot ne leti.
 
Pored ovih pregleda, prema Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu, u Er Srbiji utvrđena su radna mesta sa povećanim rizikom gde spadaju i radna mesta pilota. Pregledi za ta radna mesta podrazumevaju i preglede psihologa, koji se sastoje od intervjua i testova ličnosti i sposobnosti. Testove obavlja psiholog zaposlen u Vazduhoplovno-medicinskom centru (VMC). Ako se utvrdi da bilo koji pilot nije psihofizički zdrav, lekarsko se uverenje suspenduje i pilot se podvrgava detaljnom ispitivanju.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    VO

    Vrlo dobra praksa (pretpostavljam po uzoru na američke propise) ali ova taktika nije svemoćna jer kabinsko osoblje čini većinom nežniji pol, pa je mogućnost uspešne reakcije "druge osobe" protiv rešenog pojedinca u ekstremnim slučajevima ipak prilično ograničena…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

    Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

    04. Oct 2024.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

    @Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

    04. Oct 2024.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

    Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

    04. Oct 2024.Pogledaj

    Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

    Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

    04. Oct 2024.Pogledaj