BEG airport status
Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

BEOGRAD – Slučaj Džermanvingsa (Germanwings) širom sveta pokrenuo je promenu pravila koja regulišu pristup letačkoj kabini. Er Srbija (Air Serbia) je saopštila da je još pre dve godine uvela je proceduru prema kojoj najmanje dva člana posade moraju da budu u pilotskoj kabini u svakom trenutku, uključujući i člana kabinskog osoblja, kad god su kapetan ili kopilot iz bilo kog razloga van kabine. Ova procedura odobrena je od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo (DCV), strogo se primenjuje i redovni je deo na brifinzima za letačko I kabinsko osoblje.

 
 
IMG_0488_M
 
Kada je reč o zdravstvenim kriterijumima letačkog osoblja, u Er Srbiji dosledno se primenjuju uputstva propisana od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koja su usklađena sa smernicama Evropske agencije za bezbednost u avijaciji (EASA). Ovim uputstvima jasno su utvrđeni i obim pregleda i zdravstveni kriterijumi za letačko osoblje. Svi pregledi za letačko osoblje se rade jednom godišnje, osim kada zbog određenih zdravstvenih stanja postoji vremensko ograničenje lekarskog uverenja, kada su pregledi češći. U slučaju bilo kakvog odstupanja od propisanih zdravstvenih kriterijuma privremeno se suspenduje lekarsko uverenje. Za vreme suspenzije, pilot ne leti.
 
Pored ovih pregleda, prema Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu, u Er Srbiji utvrđena su radna mesta sa povećanim rizikom gde spadaju i radna mesta pilota. Pregledi za ta radna mesta podrazumevaju i preglede psihologa, koji se sastoje od intervjua i testova ličnosti i sposobnosti. Testove obavlja psiholog zaposlen u Vazduhoplovno-medicinskom centru (VMC). Ako se utvrdi da bilo koji pilot nije psihofizički zdrav, lekarsko se uverenje suspenduje i pilot se podvrgava detaljnom ispitivanju.
 
 

    Komentari

    V

    Vrlo dobra praksa (pretpostavljam po uzoru na američke propise) ali ova taktika nije svemoćna jer kabinsko osoblje čini većinom nežniji pol, pa je mogućnost uspešne reakcije "druge osobe" protiv rešenog pojedinca u ekstremnim slučajevima ipak prilično ograničena…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Srbofil na: [POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

    @алекса Nije to toliko vazno u koliko bi mi imali javno dostupne podatke putem skupstinskog odbora za odbranu i unutrasnje poslove. Godisnje podnesu izvestaj kako su zadovoljni sa tehnikom, kakve zahteve imaju po pitanju finansija itd. Mada mislim da je to daleko. Ovde i dalje vecina birackog tela je iz Ilija Cvorovic generacija koji mrtvi…

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Vaste na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

    Oboreno je dva Miraza 2000 koliko se secam !? Cist dokaz da kakav god avion bio nije imun na PVO ako uzmes u obzir da je onda Miraz 2000 bio sto danas Rafal !

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Dogma na: [EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

    Uz sav trud i zalaganje ipak odrzavaju mrtvaka samo zarad marketinga!! Nije ni to bez efekta ali dugorocno gledano bacanje para u rupu, HR sa mnogo jacim turizmom i infrastrukturom pa ne mogu iz bunara da izadju! Na kraju ce se samo nagomilati dugovi koje ce jadan narod da placa a sve zarad necijeg propalog…

    03. Oct 2022.Pogledaj

    алекса na: [POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

    Miloš77- Цитираш Вашингтон Пост. Наравно, тако треба. Сва сазнања о њиховој техници добијамо из њихових извора. О кваровима, поузданости, колики је проценат оперативних и спремних летелица по типу ...... све се зна. Код браће Руса и Кинеза све је топ, нема кварава, све је у фулу...на крају дај дрон из Ирана. Залуђују сопствени народ а…

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Dragan Brankovic na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

    Ne bi nikad trebalo ( po mom mišljenju) avijaciju i raketne sisteme gledati crno- belo,jedni su ekstra,a drugi ne valjaju. Letenje aviona na malim visinama je problem,npr. u Bosni je oboren "iglom" ,miraž 2000,u to vremena veoma savremen avion ( ne znam da li je "rafal " bio operativan,ali znam da nije učestvovao u ratu.…

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Send this to a friend