BEG airport status
Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

BEOGRAD – Slučaj Džermanvingsa (Germanwings) širom sveta pokrenuo je promenu pravila koja regulišu pristup letačkoj kabini. Er Srbija (Air Serbia) je saopštila da je još pre dve godine uvela je proceduru prema kojoj najmanje dva člana posade moraju da budu u pilotskoj kabini u svakom trenutku, uključujući i člana kabinskog osoblja, kad god su kapetan ili kopilot iz bilo kog razloga van kabine. Ova procedura odobrena je od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo (DCV), strogo se primenjuje i redovni je deo na brifinzima za letačko I kabinsko osoblje.

 
 
IMG_0488_M
 
Kada je reč o zdravstvenim kriterijumima letačkog osoblja, u Er Srbiji dosledno se primenjuju uputstva propisana od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koja su usklađena sa smernicama Evropske agencije za bezbednost u avijaciji (EASA). Ovim uputstvima jasno su utvrđeni i obim pregleda i zdravstveni kriterijumi za letačko osoblje. Svi pregledi za letačko osoblje se rade jednom godišnje, osim kada zbog određenih zdravstvenih stanja postoji vremensko ograničenje lekarskog uverenja, kada su pregledi češći. U slučaju bilo kakvog odstupanja od propisanih zdravstvenih kriterijuma privremeno se suspenduje lekarsko uverenje. Za vreme suspenzije, pilot ne leti.
 
Pored ovih pregleda, prema Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu, u Er Srbiji utvrđena su radna mesta sa povećanim rizikom gde spadaju i radna mesta pilota. Pregledi za ta radna mesta podrazumevaju i preglede psihologa, koji se sastoje od intervjua i testova ličnosti i sposobnosti. Testove obavlja psiholog zaposlen u Vazduhoplovno-medicinskom centru (VMC). Ako se utvrdi da bilo koji pilot nije psihofizički zdrav, lekarsko se uverenje suspenduje i pilot se podvrgava detaljnom ispitivanju.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    VO

    Vrlo dobra praksa (pretpostavljam po uzoru na američke propise) ali ova taktika nije svemoćna jer kabinsko osoblje čini većinom nežniji pol, pa je mogućnost uspešne reakcije "druge osobe" protiv rešenog pojedinca u ekstremnim slučajevima ipak prilično ograničena…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

    Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

    07. Feb 2025.Pogledaj

    Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

    Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

    07. Feb 2025.Pogledaj

    M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

    Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

    07. Feb 2025.Pogledaj

    Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

    @Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

    07. Feb 2025.Pogledaj