BEG airport status
Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje Sam u kokpitu nikad više

Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje

Istraga o padu Erbasa A320 sa leta 4U 9525 još traje, a aviokompanije i civilne vlasti širom sveta već su počele da izvlače lekcije iz nesreće Džermanvingsa. Prvi rezultati istrage pokazali su da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion, nakon što je ostao sam u kokpitu. Zbog toga nova pravila imaju za cilj da se u kokpitu nikada više ne nađe samo jedna osoba.

Norwegian Air, EasyJet i Air Canada bili su među prvima koji su od vazduhoplovnih vlasti svojih zemalja zatražili dozvolu za promenu propisa koji regulišu pravo ulaska u letačku kabinu tokom leta. Dan kasnije i Wizz Air je potvrdio da je izvršena revizija procedura za boravak u pilotskoj kabini i da su usvojene izmene koje će omogućiti da u pilotskoj kabini nikada ne bude samo jedna osoba. Nova procedura  već je odobrena od strane mađarskog direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Prema izmenjenim pravilima, ukoliko neko od članova letačke posade želi da napusti kokpit tokom leta, dužan je da prethodno u letačku kabinu pozove nekog od članova kabinske posade. Tako će se osigurati da ni u jednom trenutku u kokpitu ne bude zatvorena samo jedna osoba.

Poslednja značajna promena pravila ulaska u kokpit dogodila se posle terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama, 11. septembra 2001. godine. Nakon tog događaja, kompanije širom sveta morale su da prilagode vrata kokpita kako bi se pružila veća sigurnost letačkim posadama u slučaju pokušaja otmice vazduhoplova. To što se vrata mogu otvoriti samo iznutra, donelo je nove rizike u slučajevima kada član letačke posade svesno želi da ugrozi bezbednost letenja.

Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.
Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.

Novo pravilo trebalo bi da obezbedi više sigurnosti u takvim slučajevima, a slična pravila već neko vreme propisuje američki FAA (Federal Aviatio Authority). Obaveza svih aviokompanije u SAD jeste da obezbede da se u kokpitu nikada ne nađe samo jedan član posade, što odgovara novim pravilima koja aviokompanije širom sveta uvode nakon nesreće Džermanvingsa.

    Komentari

    M

    Bezbednost aviona se brani na zemlji a ne pred vrtima kokpita…to je suvise kasno…

    Odgovori
    V

    Tačno Majo.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Banja Luka na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

    @Tedy Sure, it's similar...Only in the day and at a 1000m altitude, directly above the destination area. Sshhhhh - don't tell anybody, but I think that the pilot is a Yankee, maybe that’s why the guy was so scattered all over the field? It’s almost the same like jumping from 4500 m in the night,…

    06. Jun 2020.Pogledaj

    AL-41F1 na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

    @Aleksa Radojcic Obzirom da je Albanija kupila nove AESA AN/FPS-117 osmatracke radare od Lokida, izgledi da se na ovaj nacin desantiraju snage cak i na KiM, a da ih pravovremeno ne primete, su bas mali, a to onda gubi poentu. Iz vazduha, jedino helikopterima da se leti jako nisko, sleti ili fast-rope sa male visine.…

    06. Jun 2020.Pogledaj

    Banja Luka na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

    @resurs Jeste, kad zagusti, kad se bude pucalo, helikopter ćemo po tebe samog poslati, dovesti na liniju, dati ti laptop i pustiti da neprijatelju udariš "dislike"? Nemoj samo ti da mi se brineš koliko košta obuka i sprema ovih ljudi na godišnjem nivou, molim te. Oni su se isplatili gdje god da su radili. Dao…

    06. Jun 2020.Pogledaj

    Adolf Napoleon na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

    Zadatak za dežurne hejtere i tapšače. Ako bi ova grupa padobranac bila izbačena iz aviona An-26 iznad Prikuplja sa visine H=6000m.n.v. I pri brzini V=250км/ч koliko bi im trebalo da izvrše nečujni desant na Jarinje i Brnjak padobranom tipa krilo pri prostim meteo uslovima i noću, te da nakon obezbeđivanja i zaposedanja iste i zadrže…

    06. Jun 2020.Pogledaj

    AL-41F1 na: [EKSKLUZIVNO] YU-MUP uskoro stiže: Prve fotografije četvrtog Erbasovog helikoptera za MUP Srbije

    @mr.bean Za vreme policijskog casa videli smo spremnost policije da se angazuje kao i njihovu najvecu sposobnost: okretanje glave na drugu stranu. Dzabe FLIR, dzabe radari, dzabe NVG i helikopteri. Pilotima svaka cast i obicnim policajcima, ali ne vredi kad komanduju neljudi

    06. Jun 2020.Pogledaj

    Send this to a friend