BEG airport status
LYBE 1914:00 Z 320°04KT 300V360 CAVOK 18/02 Q1023 NOSIG=
Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje Sam u kokpitu nikad više

Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje

Istraga o padu Erbasa A320 sa leta 4U 9525 još traje, a aviokompanije i civilne vlasti širom sveta već su počele da izvlače lekcije iz nesreće Džermanvingsa. Prvi rezultati istrage pokazali su da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion, nakon što je ostao sam u kokpitu. Zbog toga nova pravila imaju za cilj da se u kokpitu nikada više ne nađe samo jedna osoba.

Norwegian Air, EasyJet i Air Canada bili su među prvima koji su od vazduhoplovnih vlasti svojih zemalja zatražili dozvolu za promenu propisa koji regulišu pravo ulaska u letačku kabinu tokom leta. Dan kasnije i Wizz Air je potvrdio da je izvršena revizija procedura za boravak u pilotskoj kabini i da su usvojene izmene koje će omogućiti da u pilotskoj kabini nikada ne bude samo jedna osoba. Nova procedura  već je odobrena od strane mađarskog direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Prema izmenjenim pravilima, ukoliko neko od članova letačke posade želi da napusti kokpit tokom leta, dužan je da prethodno u letačku kabinu pozove nekog od članova kabinske posade. Tako će se osigurati da ni u jednom trenutku u kokpitu ne bude zatvorena samo jedna osoba.

Poslednja značajna promena pravila ulaska u kokpit dogodila se posle terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama, 11. septembra 2001. godine. Nakon tog događaja, kompanije širom sveta morale su da prilagode vrata kokpita kako bi se pružila veća sigurnost letačkim posadama u slučaju pokušaja otmice vazduhoplova. To što se vrata mogu otvoriti samo iznutra, donelo je nove rizike u slučajevima kada član letačke posade svesno želi da ugrozi bezbednost letenja.

Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.
Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.

Novo pravilo trebalo bi da obezbedi više sigurnosti u takvim slučajevima, a slična pravila već neko vreme propisuje američki FAA (Federal Aviatio Authority). Obaveza svih aviokompanije u SAD jeste da obezbede da se u kokpitu nikada ne nađe samo jedan član posade, što odgovara novim pravilima koja aviokompanije širom sveta uvode nakon nesreće Džermanvingsa.

    Komentari

    M

    Bezbednost aviona se brani na zemlji a ne pred vrtima kokpita…to je suvise kasno…

    Odgovori
    V

    Tačno Majo.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

    @Ma da Problemi za pripadnike MUP-a sa smrtnim ishodima su poceli jos 1981. Ako imate neke prijatelje iz sluzbe koji su tada radili, mogu vam potvrditi, ali mozemo se sloziti da je posle toga sve bilo "mirno" do neke '97. I da, Srbija ne sme da se obracunava sa teroristima u svojoj zemlji, ali neke…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

    @Niko Za pocetak, H145m je po svemu, ali svemu blizi 212ki nego Pume. Drugo, H145m upravo se i koristi od strane specijalnih jedinica Nemacke i Americke vojske. Ako mislite da specijalne jedinice MUP-a Srbije imaju "vece" zahteve od svojih stranih kolega iz pomenutih bransi, onda ok, ja mislim da nemaju ni blizu. Ali sta je…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Stipe Orlić na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

    Dobar dan svima. Imam jedno pitanje za bolje poznavaoce stanja pojedinih aviona po državama korisnicima. Naime jučer sam pročitao podatak da Indija od svojih 260 SU30 ima uvijek na raspolaganju samo 47% - 50% i da nisu baš oduševljeni sa cijenom održavanje istih kao i sa ukupnim brojem borbeno spremni. Za Mig 29 navode još…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

    Evo par slika: https://i.imgur.com/VJiMAk4.png https://i.imgur.com/8R3MEGA.png ..a i novi clanak i video pres konferencije na temu od juce mislim. https://www.thedrive.com/the-war-zone/29918/heres-all-the-new-info-you-need-to-know-in-the-aftermath-of-the-saudi-oil-facilities-attacks

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Send this to a friend