BEG airport status
Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje Sam u kokpitu nikad više

Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje

Istraga o padu Erbasa A320 sa leta 4U 9525 još traje, a aviokompanije i civilne vlasti širom sveta već su počele da izvlače lekcije iz nesreće Džermanvingsa. Prvi rezultati istrage pokazali su da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion, nakon što je ostao sam u kokpitu. Zbog toga nova pravila imaju za cilj da se u kokpitu nikada više ne nađe samo jedna osoba.

Norwegian Air, EasyJet i Air Canada bili su među prvima koji su od vazduhoplovnih vlasti svojih zemalja zatražili dozvolu za promenu propisa koji regulišu pravo ulaska u letačku kabinu tokom leta. Dan kasnije i Wizz Air je potvrdio da je izvršena revizija procedura za boravak u pilotskoj kabini i da su usvojene izmene koje će omogućiti da u pilotskoj kabini nikada ne bude samo jedna osoba. Nova procedura  već je odobrena od strane mađarskog direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Prema izmenjenim pravilima, ukoliko neko od članova letačke posade želi da napusti kokpit tokom leta, dužan je da prethodno u letačku kabinu pozove nekog od članova kabinske posade. Tako će se osigurati da ni u jednom trenutku u kokpitu ne bude zatvorena samo jedna osoba.

Poslednja značajna promena pravila ulaska u kokpit dogodila se posle terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama, 11. septembra 2001. godine. Nakon tog događaja, kompanije širom sveta morale su da prilagode vrata kokpita kako bi se pružila veća sigurnost letačkim posadama u slučaju pokušaja otmice vazduhoplova. To što se vrata mogu otvoriti samo iznutra, donelo je nove rizike u slučajevima kada član letačke posade svesno želi da ugrozi bezbednost letenja.

Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.
Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.

Novo pravilo trebalo bi da obezbedi više sigurnosti u takvim slučajevima, a slična pravila već neko vreme propisuje američki FAA (Federal Aviatio Authority). Obaveza svih aviokompanije u SAD jeste da obezbede da se u kokpitu nikada ne nađe samo jedan član posade, što odgovara novim pravilima koja aviokompanije širom sveta uvode nakon nesreće Džermanvingsa.

    Komentari

    M

    Bezbednost aviona se brani na zemlji a ne pred vrtima kokpita…to je suvise kasno…

    Odgovori
    V

    Tačno Majo.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Mehaničar na: Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

    Ukoliko ne ponove ruske greške, avion sa dobrim potencijalno i šansom za veći uspeh.

    04. Oct 2022.Pogledaj

    Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

    @Dead1 Imaju ali ne za suzbijanje desetine ii stotine tenkova sa istim. To ni ameri ne bi mogli sa F-15 samo jer bi bili u dometu PVO a tenkova ima jako mnogo!! Mora prvo PVO da se suzbije bar 90%, pa tek onda F-15E ili Su-34 i mnogo mnogo borbenih BPL sa pametnim bombicama i…

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Vaste na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

    @zulum Upravu si ,pobrkao sam jedan je oboren a dva pilota su bila posto je dvosed bio ! Bio je i F-16 oboren Kubom i Harier je oboren na njega sam zaboravio !

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Zulum na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

    Imala je SFRJ/RS/RSK potpunu zračnu prevlast od 1991. do 1995. s čak jednom zračnom pobjedom (UH-1 promatrača EZ) i s vrlo slabim rezultatima PZO u RH i BiH: 3 MiG-21 i 1 An-2 (HRZ) 1 An-26 i 2 Mi-8 (ARBiH) 1 Mirage, 1 F-16 i 1 Sea Harrier (NATO) i onda u SRJ 1999. 1…

    03. Oct 2022.Pogledaj

    Send this to a friend