Dan nakon sednice Vlade Srbije na kojoj je donesena odluka o skorom formiranju preduzeća „Aeordromi Srbije“ i saopštenja koje je preciziralo njegovu misiju i kadrovska rešenja, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture juče je u javnost izašlo sa dodatnim obrazloženjem:
– Lou kost kompanije ne treba da budu na Aerodromu „Nikola Tesla“. – naglasio je pomoćnik nadležne ministarke za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić.
On je ponovio da su „Aerodromi Srbije“ formirani kako bi se u funkciju stavili manji aerodromi u Srbiji i da će oni umesto „Tesle“ pružati usluge, pre svega, lou kost kompanijama.
Ilić ni ministarstvo nisu konkretno imenovali koje su to lou kost kompanije zainteresovane za letove sa „Morave“ i drugih navedenih aerodroma i da li one uopšte postoje. Pomenuta je mogućnost da bi do Kraljeva mogla leteti Er Srbija ali se sama avio-kompanija nije oglasila ovim povodom. Poslednja posredna potvrda da Er Srbija nema planove za domaći saobraćaj, ni do većeg niškog aerodroma, došla je prošlog novembra:
– Poslovni planovi Er Srbije još ne prepoznaju aerodrom „Konstantin Veliki“ kao potencijalnu „stanicu“, sa koje će njeni avioni prevoziti putnike u svet. – izjavilo je tada rukovodstvo „Kostantina Velikog“.
Ilić je u jučerašnjoj izjavi istakao da će „Morava“ dobiti poseban značaj kada bude završena deonica Koridora 11 kod Preljine a još veći značaj, dodao je, imaće pokretanjem i završetkom moravskog koridora koji bi trebalo da uspostavi vezu od Čačka preko Kraljeva do Kruševca i dalje do autoputa do Koridora 10:
– U Srbiji trenutno ima 22 registrovana aerodroma. Među njima je i nekoliko onih koji imaju veštačke podloge, betonsku ili asfaltnu, a koji pripadaju Ministarstvu odbrane i veoma se malo koriste. Takvi su, primera radi, aerodrom „Sjenica“ na Pešteru, Somborski aerodrom i Kovin. U kombinaciji civilno vojnih aerodroma, prvi zadatak će biti aktiviranje i stavljanje u funkciju budućeg civilno vojnog aerodroma kod Kraljeva. – podvukao je Ilić
vrabac
Slažem se ne trebaju da budu ni u Budimpešti, ni u Solunu, Rimu, Atini, Parizu…Nadam se da će neko smoći snage da to u lice kaže Varadiju, O`Liriju i ostalim „razbojnicima“.
ljubisa jovanovic
nemam komentar
bananamen
Carski! Odusevljavaju me iz dana u dan!
Marko
Ministar odredjuje ko moze da posluje – a ko ne moze,
na stetu putnika i gradjana.
Odlicna tema pred izbore ko za koga u vladi u stvari radi.
Branko
Od Petlje Preljina, gde ce stići autoput u Martu 2017.godine, do Aerodroma „Morava“ ima 19km (20minuta vožnje).
Od Aerodroma Beograd- „Nikola Tesla“ do Aerodroma „Morava“ ukupno 150km ( 1sat i 30minuta vožne) novim Koridorom 11.
Što znači odlična povezanost i altrenativa ukoliko iz bilo kog razloga avion ne moze da sleti u Beograd. Uostalom to je bliže i brže se stiže nego do Aerodroma Niš- „Konstantin Veliki“.
Nadam se da sam bio od pomoći.
Milan
Svima je jasno da se ovde radi o zaštiti Air Serbie, koja tako pozitivno posluje. Neko bi možda došao u Beograd-Novi Sad na vikend, i sad treba da putuje od Kraljeva ili Niša dodatnim prevozom do Beograda ili Novog Sada. Slažem se da i ostali delovi treba da budu povezani sa inostranstvom, ali ovo uraditi je totalna nebuloza, i ne vidim nikakav razlog osim ovog gore navedenog.
ljubo
Možda ste u pravu,ako je to jedini način na koji razmišljate o ovoj temi.
Evo,ja ne mislim da se radi o zaštiti AS.
Neko bi možda došao na vikend u Niš,Pirot,Vranje,Leskovac,Kraljevo,Čačak,Kruševac,Kopaonik ili Vrnjačku Banju,a prinuđen je da putuje od Beograda do odredišta.
Dakle,ljudi žive i u drugim mestima i zaslužuju da budu povezani sa svetom.Ili možda ne mislite tako?
Ima i tamo šta da se vidi i doživi.Ili ne mislite tako?
Tvrdite da se slažete da i ostali delovi Srbije treba da budu povezani sa inostranstvom,pa u čemu je onda problem?
A vidim,detaljno ste upoznati sa poslovanjem AS.Pa,podelite to sa nama,da se upoznamo sa pravim stanjem stvari.
Razmislite još jednom da li je reč o „totalnoj nebulozi“.
Da ne zauzimam vreme i prostor,bezbroj je primera u svetu koji pokazuju koje aerodrome koriste low-cost kompanije.Pozdrav…
Amater
Ja znam da mi let od Charleroi (Brisel) do Ljubljane kosta 20 evra sa malim prtljagom, a 75 sa ekvivalentom biznis klase.
Let do BG sa Briselskog (glavnog) uz AirSerbiu kosta od 125, pa do X.
E sad procenite da li je bolje da imamo low-cost… Da imamo low-cost, ljudi bi skupili malo parica pa otputovali, pa bi videli oblake sa suprotne strane, pa bi probali nove ukuse, upoznali gradove. Nije sve samo u prilivu u budzet (posebna je tema ima li ga) vec i u sirini i obrazovanosti ljudi.
126LAE-Delta
Za ministarstvo mogu samo da im kazem da dzabe daju ovakve izjave. Deregulacija je tu i svaki pokusaj uvodjenja bilo kakve regulacije ce znaciti sankcije vazdusnom saobracaju.
Nenad
Uzdahnucu kao Maksa.. Oooh Boze
Aleksandar
Sprdačina od države …
umesto da 1 pistu batajničkog Aerodroma pretvori u kargo / low cost aerodrom,
oni ulažu pare poreskih obveznika u nešto što nema ekonomsku opravdanost…
Ali šta više da se čudimo…
Boban
Slabo mi razmisljate sto se tice ekonomske opravdanosti. Razdaljina Kragujevac-Ladjevci je 50km. I u krugu od 70km od aerodroma su Kraljevo, Kragujevac, Cacak, Krusevac, Uzice. 5 gradova, svaki veci od 50 000, ukupno stanovnistvo u krugu od 100km, preko milion. Eto zasto je taj aerodrom bitan. Zato sto niko iz inostranstva nece da dodje u te gradove ako treba da sleti u beograd, pa onda da se klacka dva i vise sati od njega. Normalno putovanje je do sat vremena od aerodroma. I to ovaj aerodrom odlicno pokriva.
E sad to sto je ovo cista predizborna prica da se ljudi iz ovih krajeva naloze i glasaju za znate vec koga, ne bih mu pominjao ime. To je druga prica.