BEG airport status
Živak: Nalazimo se u početnoj uzlaznoj fazi našeg razvoja Zvanice na današnjem skupu povodom Dana roda avijacije / Foto: Vojska Srbije

Živak: Nalazimo se u početnoj uzlaznoj fazi našeg razvoja

Komandant RV i PVO general-major Ranko Živak bio je domaćin danas u zgradi Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane u Zemunu svečanosti povodom Dana roda avijacije 2. avgusta, saopštila je Vojska Srbije.

U prisustvu načelnika Generalštaba Vojske Srbije generala Ljubiše Dikovića komandant RV i PVO iskazao je priznanje i pohvale pripadnicima roda avijacije za uložene napore:

– Kompleksni i nimalo laki zadaci stavljani su uvek pred pripadnike roda avijacije, ali naviknuti na to kroz istoriju dokazivali smo i opravdavali svoje postojanje nebrojeno puta. Kao izrazito tehnički rod, avijacija je sinonim za visoku tehničku ispravnost, visok nivo stručnih znanja njenih pripadnika, disciplinovanost pri izvršavanju letačkih zadataka i posvećenost svojoj profesiji koja prelazi u ljubav prema letenju. To znači stalni rad, učenje, uvežbavanje i obučavanje, kako na simulatorima na zemlji tako i u vazduhu i na poligonima.

Brigadni general u penziji Dejan Joksimović prima Orden belog orla / Foto: Vojska Srbije
Brigadni general u penziji Dejan Joksimović prima Orden belog orla / Foto: Vojska Srbije

U avijaciji nema ravne horizontalne linije, niti ima limita, odnosno ograničenja, po pitanju dostignutog znanja i osposobljenosti, koji se ne mogu preskočiti ili unaprediti. Ili se razvijate uzlaznom putanjom i idete napred, ili padate. Trećeg nema. Mogu slobodno reći da se nalazimo u jednoj početnoj uzlaznoj fazi našeg razvoja. – rekao je general Živak ovom prilikom.

Na današnjoj svečanosti dodeljen je, ukazom predsednika Republike, Orden belog orla sa mačevima drugog stepena brigadnom generalu u penziji Dejanu Joksimoviću, a ukazom ministra odbrane, pripadnicima roda avijacije dodeljene su vojne spomen-medalje za revnosnu vojnu službu za 10, 20 i 30 godina.

Takođe, kao i svake godine, uručeni su i zlatni letački znakovi, zvanja instruktor letenja i dodeljene su stimulativne mere, stoji u saoštenju Vojske Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

St

Cestitke svim pripadnicima Rv i Pvo.
Vreme je i da drzava odresi kesu i da vas podrzi kao grudobran Otadzbine.

Odgovori
Dr

Ko je čovek koji daje orden? Da li mu je jasno da se na takvu svečanost ne dolazi u košulji (koja nije uvučena u pantalone). Sramota.

Odgovori
z

Dobija orden…covek u penziji. Razmisli pre nego lupis.

Fi

Ne daje nego prima orden. Za oblacenje se slazem.

Mi

Za razliku od velikog dela naseg oficirskog kora, covek koji prezentuje orden deluje vojnicki- upasan, utegnut i fit. Veliki deo nasih oficira ima obim struka kao da su vaterpolisti 20 godina u penziji.

Odgovori
22

Ranko Živak je u pravom smislu te reči GOSPODIN GENERAL, jedan od retkih, ako ne i jedini.

Ba

Moje čestitke svim pripadnicima RV i PVO.

Gledam fotografiju predaje priznanja generalu Joksimoviću, pa sam htio da pedložim redakciji temu za jedan članak, naravno ako smatrate da je tema interesantna i ako imate vremena.

U novinama sam pročitao da je 20.maja ove godine na Oplencu sahranjen Aleksandar (Pavlov) Karađorđević, sin kneza Pavla i vojni i civilni pilot. Prvi put tada sam čuo da je ovaj član kraljevske porodice Srbije imao preko 1000 sati borbenog naleta?!?, te da je kasnije godinama radio u civilnom vazduhoplovstvu.

Takođe sam čuo da se 1999.godine stavio na raspolaganju RV-u kao vojni pilot, što mi se čini prilično nevjerovatnim. Ali poslje toga mi prijatelj kaže da je on zaista počasni član nekoliko udruženja vazduhoplovaca u Srbiji.

Šta je zaista istina od svega ovoga? Da li se radi o propagandi? Ako ne, zaista bih volio da saznam više o životu ovog čovjeka i njegovoj vezi sa vazduhoplovstvom.

Odgovori
Pe

Poštovani Banja Luko,

Vaš komentar jeste ključan i voleo bih da se osvrnem na njega kao dobar primer trenda koji doživljavamo u redakciji.
Mi želimo da pišemo o mnogo stvari ali resursi nam dosta često ne dozvoljavaju da se bavimo zanimljivim i dužim pričama. Želimo iz sve snage da taj trend promenimo i promenićemo ga kad tad.

Ideja jeste dobra, razmotrićemo je.

Hvala na čitanju.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj