Zbog mnogobrojnih problema sa raznolikom flotom transportnih aviona i njihovom nedovoljnnom dostupnošću, RV Francuske je bilo prinuđeno na načini jedan neobičan korak.
Kako je preneo francuski blog Air&Cosmos u operativnu upotrebu vraćen je jedan oldtajmer, transportni avion Noratlas 2501 evidencijskog broja 105 a za potrebe početne obuke padobranaca.
Več skoro nedelju dana ovaj avion je skoro svaki radni dan leteo za potrebe padobranskih jedinica gde su mnogi pripadnici ovog roda imali svoje prve skokove. Letovi su izvršavani sa aerodroma Biatric-Parma a na svakom letu je u avionu bilo oko 30 vojnika.
Ovaj primerak Noratlasa 2501 imao je svoj prvi let daleke 1956. godine a pre nekoliko godina je restauriran i vraćen u letno stanje u sastavu asocijacije ljubitelja avijacije u Merinjaku. Pri tom avion ima status istorijskog spomenika.
Noratlas 2501, proizvod nekadašnje firme Nord, imao je svoj prvi let 10. septembra 1949., uveden je u naoružanje 12. juna 1953 a od 1949. do 1961. proizvedeno je 425 aviona.
Iz RV Francuske povučen je 1989. a u svetu su ga koristila Ratna Vazduhoplovstva Angole, Čada, Džibutija, Grčke, Izraela, Mozambika, Nemačke, Nigera, Nigerije, Portugala, Ruande i Ugande.
Koristilo ga je i nekoliko civilnih kompanija iz Alžira, Dominikanse Republike, Ekvadora, Francuske, Nemačke i Zaira.
I pored toga što RV Francuske poseduje 9 teških A400M (naručeno 50), 42 srednja C-160R, 12 srednjih C-130H i H-30 (naručena 4 C-130J) i 27 lakih CN235-200/300 broj operativnih transportnih aviona je veoma mali.
Flota A400M je malobrojna, ovaj novi tip aviona ima tehničkih problema, još uvek je u razvoju i nije zvanično uveden u naoružanje a za sada ima ograničene opcije i sposobnosti kada je u pitanju desantiranje ljudstva.
Herkulesi imaju problema sa motorima, C-160 su stari i malo ih leti, flota CN235 je prenapregnuta a deo aviona se nalazi stacionirano van Francuske.
gile
AdlA je u cilju ustede resursa, te sto brzeg uvodjenja u upotrebu A400 za kojeg su dobili garancije industrije i drzave, odlucila da ne produzava resurse flote C130 i C160 (obzirom na stanje, troskovi bi bili znatni, za vise letelica – prohibitive).
Medjutim, A400 odvec previse kasni i suocen sa operativnim problemima, posebno misije u Cadu i Maliju, Francuski senat je na zahtev AdlA mimo standardne procedure odobrio hitnu nabavku 4kom C130, a kako se ocekivao operativni gap od 17-18meseci, AdlA je dobila ovlascenje da angazuje druge raspolozive resurse u okviru Francuske i njenih teritorija…
Россиянин
Поштовани, јако квалитетан информативни коментар. Ако бисте били у могућности да наведете информативне изворе или литературу уз помоћ које сте дошли до овог тврђења.
Срдачан поздрав.
gile
Hvala, ali vise se radi o licnim kontaktima i pricama sa poznanicima i kolegama, a manje o literaturi…
@Dead1: Jedan od razloga je sve veca i veca cena odrzavanja aviona, npr – za obezbedjivanje operativne sposobnosti baze sa 48 letelica tipa F35 treba 700 mehanicara (konferencija USAF/RNAF od juna ’16) – USAF trenutno ima oko 150, na obuci jos 250 i to je bilo dovoljno tek za IOC za 12 aviona (02.08)… Slicno je i sa Gripenom, F18e/f, F16blk50…-toliko je razlicitih sistema i podspecijalnosti da u odnosu na „legacy“ avione, treba 2-3x veci broj mehanicara, koji neretko nisu svi na raspolaganju (npr-Gripen u Rumuniji).
junkers
Francuska vojna industrija itekako ima sta da ponudi medjutim cene su enormne, avion Rafal sa pratecom opremom moze da bude i preko 100 miliona
Dead1
Bas interersantna prica!
N2501 je jedan od naj interesantnijih aviona proizvedeno u Evropi nakon drugog svijetskog rata.
A vratiti avion koji je 60 godina natrag u upotrebu je jos jedan dokan propast Francuskog RV (a i zapadnog Evropskog RV).
Prije par godina su izasle vijesti da glavnina Francuskih mlaznih pilota jedva lete. Da spase situaciju planiraju da uvedu dvije kategorije pilota – manji broj prvo klasnih pilota koji lete samo mlaznjake a veci broj koji lete 120 sati na godinu od kojih bi glavnina bila na lakom zrakoplovu ala PC-21 a manji broj na Rafale/Mirage.
Rafale brojevi su pali od 336 (250 za RV, 86 za mornaricu) do 180 sve ukupno.
A do 2025-e RV pada na 225 mlaznih aviona sve ukupno (170 Rafale* i 55 Mirage 2000D).
* Barem 5 Rafale je do sada unisteno u udesima.
A onda psotoje puno problema sa A400M, Eurocoptre Tiger a sada i sa Super Puma/Cougar. A ostatak flote su sve stariji i stariji.
Barem nisu totalno propali kao Njemacko RV.
Zapadnjaci se cesto rugaju Rusima i Kinezima. Ali u 2016 mongo zapadnih drzave vise nemaju vise efikasno RV.
Cak mocni Amerikanci imaju zestoko problem odrzavanju aviona i pilote.
marko
Ovaj avion je i pre tri godine izbacivao legijonare…