BEG airport status
Francuska vratila u aktivnu upotrebu oldtajmer transporter Noratlas 2501 Noratlas 2501 ev. broja 105 koji je imao prvi let pre 60 godina.

Francuska vratila u aktivnu upotrebu oldtajmer transporter Noratlas 2501

Zbog mnogobrojnih problema sa raznolikom flotom transportnih aviona i njihovom nedovoljnnom dostupnošću, RV Francuske je bilo prinuđeno na načini jedan neobičan korak.

Kako je preneo francuski blog Air&Cosmos u operativnu upotrebu vraćen je jedan oldtajmer, transportni avion Noratlas 2501 evidencijskog broja 105 a za potrebe početne obuke padobranaca.

Več skoro nedelju dana ovaj avion je skoro svaki radni dan leteo za potrebe padobranskih jedinica gde su mnogi pripadnici ovog roda imali svoje prve skokove. Letovi su izvršavani sa aerodroma Biatric-Parma a na svakom letu je u avionu bilo oko 30 vojnika.

Ovaj primerak Noratlasa 2501 imao je svoj prvi let daleke 1956. godine a pre nekoliko godina je restauriran i vraćen u letno stanje u sastavu asocijacije ljubitelja avijacije u Merinjaku. Pri tom avion ima status istorijskog spomenika.

Noratlas 2501, proizvod nekadašnje firme Nord, imao je svoj prvi let 10. septembra 1949., uveden je u naoružanje 12. juna 1953 a od 1949. do 1961. proizvedeno je 425 aviona.

Iz RV Francuske povučen je 1989. a u svetu su ga koristila Ratna Vazduhoplovstva Angole, Čada, Džibutija, Grčke, Izraela, Mozambika, Nemačke, Nigera, Nigerije, Portugala, Ruande i Ugande.

Koristilo ga je i nekoliko civilnih kompanija iz Alžira, Dominikanse Republike, Ekvadora, Francuske, Nemačke i Zaira.

I pored toga što RV Francuske poseduje 9 teških A400M (naručeno 50), 42 srednja C-160R, 12 srednjih C-130H i H-30 (naručena 4 C-130J) i 27 lakih CN235-200/300 broj operativnih transportnih aviona je veoma mali.

Flota A400M je malobrojna, ovaj novi tip aviona ima tehničkih problema, još uvek je u razvoju i nije zvanično uveden u naoružanje a za sada ima ograničene opcije i sposobnosti kada je u pitanju desantiranje ljudstva.

Herkulesi imaju problema sa motorima, C-160 su stari i malo ih leti, flota CN235 je prenapregnuta a deo aviona se nalazi stacionirano van Francuske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

gi

AdlA je u cilju ustede resursa, te sto brzeg uvodjenja u upotrebu A400 za kojeg su dobili garancije industrije i drzave, odlucila da ne produzava resurse flote C130 i C160 (obzirom na stanje, troskovi bi bili znatni, za vise letelica – prohibitive).
Medjutim, A400 odvec previse kasni i suocen sa operativnim problemima, posebno misije u Cadu i Maliju, Francuski senat je na zahtev AdlA mimo standardne procedure odobrio hitnu nabavku 4kom C130, a kako se ocekivao operativni gap od 17-18meseci, AdlA je dobila ovlascenje da angazuje druge raspolozive resurse u okviru Francuske i njenih teritorija…

Odgovori
Р

Поштовани, јако квалитетан информативни коментар. Ако бисте били у могућности да наведете информативне изворе или литературу уз помоћ које сте дошли до овог тврђења.
Срдачан поздрав.

gi

Hvala, ali vise se radi o licnim kontaktima i pricama sa poznanicima i kolegama, a manje o literaturi…
@Dead1: Jedan od razloga je sve veca i veca cena odrzavanja aviona, npr – za obezbedjivanje operativne sposobnosti baze sa 48 letelica tipa F35 treba 700 mehanicara (konferencija USAF/RNAF od juna ’16) – USAF trenutno ima oko 150, na obuci jos 250 i to je bilo dovoljno tek za IOC za 12 aviona (02.08)… Slicno je i sa Gripenom, F18e/f, F16blk50…-toliko je razlicitih sistema i podspecijalnosti da u odnosu na „legacy“ avione, treba 2-3x veci broj mehanicara, koji neretko nisu svi na raspolaganju (npr-Gripen u Rumuniji).

ju

Francuska vojna industrija itekako ima sta da ponudi medjutim cene su enormne, avion Rafal sa pratecom opremom moze da bude i preko 100 miliona

Odgovori
De

Bas interersantna prica!

N2501 je jedan od naj interesantnijih aviona proizvedeno u Evropi nakon drugog svijetskog rata.

A vratiti avion koji je 60 godina natrag u upotrebu je jos jedan dokan propast Francuskog RV (a i zapadnog Evropskog RV).

Prije par godina su izasle vijesti da glavnina Francuskih mlaznih pilota jedva lete. Da spase situaciju planiraju da uvedu dvije kategorije pilota – manji broj prvo klasnih pilota koji lete samo mlaznjake a veci broj koji lete 120 sati na godinu od kojih bi glavnina bila na lakom zrakoplovu ala PC-21 a manji broj na Rafale/Mirage.

Rafale brojevi su pali od 336 (250 za RV, 86 za mornaricu) do 180 sve ukupno.

A do 2025-e RV pada na 225 mlaznih aviona sve ukupno (170 Rafale* i 55 Mirage 2000D).

* Barem 5 Rafale je do sada unisteno u udesima.

A onda psotoje puno problema sa A400M, Eurocoptre Tiger a sada i sa Super Puma/Cougar. A ostatak flote su sve stariji i stariji.

Barem nisu totalno propali kao Njemacko RV.

Zapadnjaci se cesto rugaju Rusima i Kinezima. Ali u 2016 mongo zapadnih drzave vise nemaju vise efikasno RV.

Cak mocni Amerikanci imaju zestoko problem odrzavanju aviona i pilote.

Odgovori
ma

Ovaj avion je i pre tri godine izbacivao legijonare…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj