BEG airport status
Promocija srpske generalne avijacije: Mago iz Kraljeva u pohodu „SILA-om na Evropu“ SILA 450, proizvedeno u Srbiji / Foto: Aero East

Promocija srpske generalne avijacije: Mago iz Kraljeva u pohodu „SILA-om na Evropu“

Kako je sinoć objavio na svojoj Facebook stranici, Milorad Matić „Mago“ sutra kreće u obilazak šest zemalja sa četiri aviona njegove proizvodnje sa ciljem snimanja TV dokumentarca od 20-ak epizoda koji će po vrednosti resursa uloženih u produkciju biti najveći i najskuplji projekat promocije srpske generalne avijacije u poslednje tri decenije.

Kako su autori projekta rekli ekskluzivno za Tango Six, trošak cele priče može izaći negde između 30 i 35 hiljada evra a biće to mešavina putopisa u stilu Jovana Memedovića i kulinarske i turističke ekstravagancije na lokacijama koje imaju pistu i imaju neke veze sa vazduhoplovstvom.

Ekspedicija od pet letelica poleće sutra sa Aerodroma „Nikola Tesla“. Nju će čini četiri aviona SILA 450C proizvedenih u Srbiji, u Kraljevu i jedna novosadska Cesna 172 koja će biti logistički „brod“. Avantura će, prema trenutnim planovima, trajati 14 dana i biće snimana sa najmodernijom video opremom.

Možda ne ovako brzo ali temeljno i raznovrsno, ekspedicija će obići šest zemalja / Foto: Aero East
Možda ne ovako brzo ali temeljno i raznovrsno, ekspedicija će obići šest zemalja / Foto: Aero East

Kako za naš portal priča idejni tvorac projekta, Saša Marić, pilot i vlasnik škole letenja iz Novog Sada, inspiracija je došla od druge srpske fabrike za proizvodnju aviona „Aero East“ iz Kraljeva:

– Kada sam prvi put saznao za Magovu priču, kako je uspeo da pokrene proizvodnju aviona u Srbiji, bilo mi je fascinantno koliko malo ljudi van naše zajednice uopšte zna da pored „Utve“ iz Pančeva postoji nešto slično ali u Kraljevu.

Kada je „Aero East“ konačno dobio i sertifikat u Nemačkoj za svoju SILA-u 450C dobio sam inspiraciju da ispričam priču o ovoj retkoj vrsti preduzetništva i da sa ponosom pokažemo Evropi šta dolazi iz Srbije. To je, kao što znate, gotovo celokupno srpski proizvod, osim naravno motora i avionike.

Glavni junak cele priče je upravo avion. SILA 450C koju ćemo snimiti kako obilazi dobar deo starog kontinenta, sleće na više nego živopisne aerodrome i tom prilikom ćemo posetiti više vazduhoplovnih svetilišta, fabrika i biznisa. –

Realizacija projekta poverena je produkcijskoj kući „Scorpion productions“ iz Novog Sada koja će ovu priču ispričati u video formi uz opremu poslednje tehnologije:

– Sve će se snimati u 4K rezoluciji što nam omogućuje maksimalan kvalitet koji će ostati u arhivi za vreme kada Intenet i TV formati budu napredovali preko današnjih standarda. Koristićemo GoPro Black kamere, Ronin stabilizatore. Ukratko, sve će biti snimljeno na najkvalitetniji mogući način. Serijal će se emitovati na Radio Televiziji Vojvodine. – potvrdio nam je Marić.

Ekskurzija o kojoj sanja svaki maštovitiji avijatičar / Foto: Aero East
Ekskurzija o kojoj sanja svaki maštovitiji avijatičar / Foto: Aero East

Sa druge strane, Mago, čovek kojeg ste na Tango Sixu čitali i gledali na svakom javnom nastupu na kojem smo mogli i mi da prisustvujemo, podjednako je uzbuđen zbog celog projekta koji će, kaže, pomoći ne samo njegovoj kompaniji već i promociji srpskog vazduhoplovstva:

– Ideja postoji već dugo a evo sada su je realizovali neki zaista sposobni ljudi a ja sam ponosan što ću moći da prikažem SILA-u 450C i na ovako zanimljiv način.

Sutra polećemo za Hrvatsku, spavamo u Bjelovaru i obilazimo najveću ergelu trkačkih konja na Balkanu. Odatle letimo za Sinj i snimamo sekvence vezane za lokalni turizam i gastronomiju. Iz Sinja odlazimo za Vrsar, obilazimo vinarije, restorane i prelećemo preko Portoroža u Italiju. Kod Frančeska Berataza radimo priču o njemu kao kolekcionaru vazduhoplovnih oldtajmera. Petog dana odlazimo za Trento i obilazimo vazduhopovni muzej, lokalnu školu helikoptera i spremamo specifične lokalne obroke. Od osmog dana bi prema planu trebalo da smo u Francuskoj koju obilazimo kroz razne zanimljive aerodrome. Potom odlazimo do Lileštada u Holandiji gde su farbani ATR-ovi Er Srbije i gde je lociran jedan od najlepših evropskih vazduhoplovnih muzeja. Sletećemo u dobro poznatu vazduhoplovnu meku Fridrišhafen, obići ćemo i Diamond u Austriji i negde do 20. avgusta bićemo nazad u Srbiji. – kaže Mago i ekskluzivno za naš portal otkriva da pravi novi avion:

– Novi „Aero East“ proizvod se trenutno projektuje na Mašinskom fakultetu u Beogradu i biće to letelica izrađena od kompozita. – završava on i obećava da ćemo uskoro moći da objavimo više detalja o još jednom novom domaćem projektu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

BRAVO MAJSTORI!!!
samo napred i sretno!!!!

Odgovori
Mi

Svaka cast. To smo dugo cekali da cujemo.
Zelim vam svu srecu na proputovanju u nadi da ce vam to doneti
nove kontakte, nove ugovore i da se sazna da srbija ima snagu ali i
„SILU 450“ !!!!

Odgovori
Lj

Jedva čekam da sve ovo ispratim na TV.Želim puno uspeha i neka je sa srećom!!!Pozdrav…

Odgovori
BL

Sve pohvale na hrabrosti, entuzijazmu i vjeri u sebe…za nase nesrecne prostore poduhvat u proizvodnji aviona vrijedan divljenja…

Odgovori
Dr

Mago je najhrabriji čovek srpskog vazduhoplovstva od 1941 do današnjih dana.

Odgovori
Mi

Šta reći osim BRAVO!
Čekamo novi proizvod od kompozita, iz Srbije.

Mago, ti si CAR

Odgovori
ml

Bravo majstori.
Taki se to radi u vrijeme opšteg posrnuća ii marketinga zla koji okupira naslovne stranice časopisa širom svijeta i udarne termine ekektronskih medija…IKAROVI SLJEDBENICI i
Teslini sunaridnici…pokazuju svijetu svoja distignuća i čari letenja!

Odgovori
Al

Hvala brate!

Go

Super je to ali preskociste Republiku Srpsku t.j. BiH.
Takav avion bi znacio, ako bi se predstavile njegove STOL mogucnosti , prvo od pogranicne policije , OS BiH Helikopterskog Servisa RS ( mogao bi ime promijeniti u vazduhoplovni servis a zamjeram T 6 sto ih ne posjeti i predstavi te entuzijaste) , pa mozda i postama.
Poenta je predstaviti avion koji je mnogo jeftiniji od helikoptera za raznorazne namjene da pomognu helikopterima u BiH koja je sva isarana dugim i sporim planinskim putevima.
Osim STOL osobina i slijetanje na slabo pripremljene piste , ne bi bila losa ni varijanta sa plovcima za slijetanje na vodene povrsine ( Visegradsko jezero, Bilecko, Zvornicko…… ) Mozda i skije zimi…. ?

Odgovori
BB

Nemaš pojma kako mi je drago da imamo slična razmišljanja…
Čak sam napravio i jednu malu prezentaciju za slučaj da se naiđe na nekog poslovnog čovjeka koji bi htio napraviti ulaganje… ako si iz BL ili uopšte RS javi se na kafu…

Go

Ma vrlo rado, kad dodjem u nase krajeve.
Ne znam ko ste , ali ako vam moja malenkost moze pomoci vrlo rado.
Sila stvarno ima perspektivu u raznim oblastima a pruza i sigurnost uz jeftinu cjenu nabavke , letenja a i obuke.

BB

Ajd javi se na babic.branislav@yahoo.com,
Ako administrator ne izbriše…

pa

Bravo kralju evropskog neba cast mi je sto postojis da te nema morali bi te izmisliti!

Odgovori
Ve

Sva čast G-din Mariću, Vama i celoj ekipi, sada u potpunosti razumem svoje dete što se opredelila za poziv PILOTA i izabrala vašu Školu. Srećno od srca.
Dr V. Pašić
?

Odgovori
Al

Hvala od srca Dr. Pašić.

Ja

Bravo Miki…svaka čast..neka je sa srećom….pratiću pomno vaš put a vi nas obaveštavajte..ideja je super..što više ljudi da sazna šta imamo u Srbiji…

Odgovori
Ka

Sigurnim koracima Velik Mago koraca naprijed . BRATE POLAKO I SIGURNO

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

>> u svetu je veliki deficit klasičnih jurišnika Zato sto su prevazidjeni

02. Nov 2024.Pogledaj

Sladjan na: Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

Prosto ne razumem komentare tipa "treba nabaviti jos", prosto mi je neverovatno da smo jedina drzava u Evropi prakticno koja se trudi da ne bude evropska drzava, sto me citanjem komentara na ovom i drugim portalima i ne demantuje. SFRJ je bila velika neutralna drzava, izmedju 2 bloka. Srbiju je smesno porediti sa SFRJ, a…

02. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

@Nenad Pedesetak putnika dnevno uopste ne zvuci lose za pojedinacno vozilo wtf pa niti zemaljski taxi to ne može!!! 12 sati dnevno, 50 prijevoza 14 minuta po prijevozu jedino ako putnici strpljivo čekaju cijeli dan kada će doći njihov red 😀

02. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

to bi bila zanimljiva tema, naime, postoje razlike iznedju proizvedenih primjeraka u ISTOJ tvornici!!! nema dva jednaka Orla!!! to nije bila serijska proizvodnja nego manufaktura guglati za detalje, tema je zanimljiva

02. Nov 2024.Pogledaj

djole na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

uz postovanje za sve ucesnike.. bilo madjar,rumun..po drzavama govorim... e da je srece,bilo,i pameti da se komsije dogovore.... u svakom slucaju..pokusaj je za svaku pohvalu..a iskreno,mozda bolji strucnjaci znaju vise,je moguca ,,skola,, za bolje

02. Nov 2024.Pogledaj