Kako je sinoć objavio na svojoj Facebook stranici, Milorad Matić „Mago“ sutra kreće u obilazak šest zemalja sa četiri aviona njegove proizvodnje sa ciljem snimanja TV dokumentarca od 20-ak epizoda koji će po vrednosti resursa uloženih u produkciju biti najveći i najskuplji projekat promocije srpske generalne avijacije u poslednje tri decenije.
Kako su autori projekta rekli ekskluzivno za Tango Six, trošak cele priče može izaći negde između 30 i 35 hiljada evra a biće to mešavina putopisa u stilu Jovana Memedovića i kulinarske i turističke ekstravagancije na lokacijama koje imaju pistu i imaju neke veze sa vazduhoplovstvom.
Ekspedicija od pet letelica poleće sutra sa Aerodroma „Nikola Tesla“. Nju će čini četiri aviona SILA 450C proizvedenih u Srbiji, u Kraljevu i jedna novosadska Cesna 172 koja će biti logistički „brod“. Avantura će, prema trenutnim planovima, trajati 14 dana i biće snimana sa najmodernijom video opremom.
Kako za naš portal priča idejni tvorac projekta, Saša Marić, pilot i vlasnik škole letenja iz Novog Sada, inspiracija je došla od druge srpske fabrike za proizvodnju aviona „Aero East“ iz Kraljeva:
– Kada sam prvi put saznao za Magovu priču, kako je uspeo da pokrene proizvodnju aviona u Srbiji, bilo mi je fascinantno koliko malo ljudi van naše zajednice uopšte zna da pored „Utve“ iz Pančeva postoji nešto slično ali u Kraljevu.
Kada je „Aero East“ konačno dobio i sertifikat u Nemačkoj za svoju SILA-u 450C dobio sam inspiraciju da ispričam priču o ovoj retkoj vrsti preduzetništva i da sa ponosom pokažemo Evropi šta dolazi iz Srbije. To je, kao što znate, gotovo celokupno srpski proizvod, osim naravno motora i avionike.
Glavni junak cele priče je upravo avion. SILA 450C koju ćemo snimiti kako obilazi dobar deo starog kontinenta, sleće na više nego živopisne aerodrome i tom prilikom ćemo posetiti više vazduhoplovnih svetilišta, fabrika i biznisa. –
Realizacija projekta poverena je produkcijskoj kući „Scorpion productions“ iz Novog Sada koja će ovu priču ispričati u video formi uz opremu poslednje tehnologije:
– Sve će se snimati u 4K rezoluciji što nam omogućuje maksimalan kvalitet koji će ostati u arhivi za vreme kada Intenet i TV formati budu napredovali preko današnjih standarda. Koristićemo GoPro Black kamere, Ronin stabilizatore. Ukratko, sve će biti snimljeno na najkvalitetniji mogući način. Serijal će se emitovati na Radio Televiziji Vojvodine. – potvrdio nam je Marić.
Sa druge strane, Mago, čovek kojeg ste na Tango Sixu čitali i gledali na svakom javnom nastupu na kojem smo mogli i mi da prisustvujemo, podjednako je uzbuđen zbog celog projekta koji će, kaže, pomoći ne samo njegovoj kompaniji već i promociji srpskog vazduhoplovstva:
– Ideja postoji već dugo a evo sada su je realizovali neki zaista sposobni ljudi a ja sam ponosan što ću moći da prikažem SILA-u 450C i na ovako zanimljiv način.
Sutra polećemo za Hrvatsku, spavamo u Bjelovaru i obilazimo najveću ergelu trkačkih konja na Balkanu. Odatle letimo za Sinj i snimamo sekvence vezane za lokalni turizam i gastronomiju. Iz Sinja odlazimo za Vrsar, obilazimo vinarije, restorane i prelećemo preko Portoroža u Italiju. Kod Frančeska Berataza radimo priču o njemu kao kolekcionaru vazduhoplovnih oldtajmera. Petog dana odlazimo za Trento i obilazimo vazduhopovni muzej, lokalnu školu helikoptera i spremamo specifične lokalne obroke. Od osmog dana bi prema planu trebalo da smo u Francuskoj koju obilazimo kroz razne zanimljive aerodrome. Potom odlazimo do Lileštada u Holandiji gde su farbani ATR-ovi Er Srbije i gde je lociran jedan od najlepših evropskih vazduhoplovnih muzeja. Sletećemo u dobro poznatu vazduhoplovnu meku Fridrišhafen, obići ćemo i Diamond u Austriji i negde do 20. avgusta bićemo nazad u Srbiji. – kaže Mago i ekskluzivno za naš portal otkriva da pravi novi avion:
– Novi „Aero East“ proizvod se trenutno projektuje na Mašinskom fakultetu u Beogradu i biće to letelica izrađena od kompozita. – završava on i obećava da ćemo uskoro moći da objavimo više detalja o još jednom novom domaćem projektu.
Vlada
BRAVO MAJSTORI!!!
samo napred i sretno!!!!
Mikael Radivojevic
Svaka cast. To smo dugo cekali da cujemo.
Zelim vam svu srecu na proputovanju u nadi da ce vam to doneti
nove kontakte, nove ugovore i da se sazna da srbija ima snagu ali i
„SILU 450“ !!!!
Ljubo
Jedva čekam da sve ovo ispratim na TV.Želim puno uspeha i neka je sa srećom!!!Pozdrav…
BLDuks
Sve pohvale na hrabrosti, entuzijazmu i vjeri u sebe…za nase nesrecne prostore poduhvat u proizvodnji aviona vrijedan divljenja…
Dragan Đurić
Mago je najhrabriji čovek srpskog vazduhoplovstva od 1941 do današnjih dana.
Miloje Đekić
Šta reći osim BRAVO!
Čekamo novi proizvod od kompozita, iz Srbije.
Mago, ti si CAR
mladen
Bravo majstori.
Taki se to radi u vrijeme opšteg posrnuća ii marketinga zla koji okupira naslovne stranice časopisa širom svijeta i udarne termine ekektronskih medija…IKAROVI SLJEDBENICI i
Teslini sunaridnici…pokazuju svijetu svoja distignuća i čari letenja!
Aleksandar Marić – avion no5
Hvala brate!
Goran S
Super je to ali preskociste Republiku Srpsku t.j. BiH.
Takav avion bi znacio, ako bi se predstavile njegove STOL mogucnosti , prvo od pogranicne policije , OS BiH Helikopterskog Servisa RS ( mogao bi ime promijeniti u vazduhoplovni servis a zamjeram T 6 sto ih ne posjeti i predstavi te entuzijaste) , pa mozda i postama.
Poenta je predstaviti avion koji je mnogo jeftiniji od helikoptera za raznorazne namjene da pomognu helikopterima u BiH koja je sva isarana dugim i sporim planinskim putevima.
Osim STOL osobina i slijetanje na slabo pripremljene piste , ne bi bila losa ni varijanta sa plovcima za slijetanje na vodene povrsine ( Visegradsko jezero, Bilecko, Zvornicko…… ) Mozda i skije zimi…. ?
BB
Nemaš pojma kako mi je drago da imamo slična razmišljanja…
Čak sam napravio i jednu malu prezentaciju za slučaj da se naiđe na nekog poslovnog čovjeka koji bi htio napraviti ulaganje… ako si iz BL ili uopšte RS javi se na kafu…
Goran S
Ma vrlo rado, kad dodjem u nase krajeve.
Ne znam ko ste , ali ako vam moja malenkost moze pomoci vrlo rado.
Sila stvarno ima perspektivu u raznim oblastima a pruza i sigurnost uz jeftinu cjenu nabavke , letenja a i obuke.
BB
Ajd javi se na babic.branislav@yahoo.com,
Ako administrator ne izbriše…
pajo
Bravo kralju evropskog neba cast mi je sto postojis da te nema morali bi te izmisliti!
Vera Pašić
Sva čast G-din Mariću, Vama i celoj ekipi, sada u potpunosti razumem svoje dete što se opredelila za poziv PILOTA i izabrala vašu Školu. Srećno od srca.
Dr V. Pašić
?
Aleksandar Marić – avion no5
Hvala od srca Dr. Pašić.
Jasmina
Bravo Miki…svaka čast..neka je sa srećom….pratiću pomno vaš put a vi nas obaveštavajte..ideja je super..što više ljudi da sazna šta imamo u Srbiji…
Kabeza
Sigurnim koracima Velik Mago koraca naprijed . BRATE POLAKO I SIGURNO