BEG airport status
Kontrole letenja Srbije, Hrvatske i BiH u SEAFRA simulaciji Još jedan korak bliže Jedinstvenom evropskom nebu / Foto: Cro Control

Kontrole letenja Srbije, Hrvatske i BiH u SEAFRA simulaciji

Između 16. i 25. marta 39 kontrolora letenja i ATM (Air Traffic Management) eksperata iz Croatia Controla, SMATSA-e i BHANSA-e učestvovalo je u SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) simulaciji u realnom vremenu. Domaćin je bio HungaroControl i njihov Centar za istraživanje, razvoj i simulacije, saopštila je hrvatska Kontrola letenja.

Cilj zajedničke aktivnosti bio je testiranje različitih scenarija radi poboljšanja implementacije prekograničnog koncepta slobodnog planiranja ruta (cross-border free route planning).

Cilj projekta je povećanje bezbednosti, efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope / Foto: Cro Control
Cilj projekta je povećanje bezbednosti, efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope / Foto: Cro Control

– Croatia Control i SMATSA, uz podršku BHANSA-e, planiraju da uvedu SEAFRA koncept bez vremeskih ograničenja počevši od 8. decembra ove godine. Prepoznata je potreba za validacijom njegovog uticaja na konfiguraciju vazdušnog prostora, sa posebnom pažnjom na operativna i tehnološka rešenja i testiranjem širokog spektra njegovih uticaja. Posebnu pažnju poklonili smo ljudskom faktoru (pregled situacije i opterećenje tokom rada) ali i stavkama koje se tiču bezbednosti letenja kako bi buduće FRA operacije u ovom regionu tekle bez većih izazova.

Ovaj projekat jedan je od ključnih unapređenja ATM sistema u skladu sa EU inicijativom o uspostavljanju Jedinstvenog Evropskog neba (SES – Single European Sky ) bez obzira na nacionalne ili FAB granice. Cilj je povećanje bezbednosti i efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope.

Prateći ovu inicijativu za implementaciju H24 SEAFRA koncepta, ANSP-ovi (Air Navigation Service Providers) iz četiri zemlje demonstriranju zajedničke ciljeve ka poboljšanju ne samo bezbednosti i efikasnosti već i zaštiti životne sredine kroz smanjenje emisija štetnih gasova, pogotovo Ugljen dioksida. – stoji u saopštenju hrvatske Kontrole letenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

Realno sagledavanje stvari. Eskadrila Leonarda ili T-50, dve Rafala, eskadrila Lasti i eskadrila Sovi i to je to. Maksimum koji možemo je Lasta, Sova i razne bespilotne letelice i lutajuća municija. Čak i ondašnja Jugoslavija nije mogla da napravi sve uz mnogostruko jaču industriju a sad će malena Srbija da pravi nešto. Veliki problem nam…

12. May 2025.Pogledaj

Kakodane na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Скромно, а требало вам 50 редова да напишете шта је све било од технике

12. May 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

Za tako kompleksan posao ,kao što je izrada aviona ,potrebno je puno više od entuzijazma zaluđenika😅, Znamo da je tadašnja Jugoslavija bila udružena sa Rumunijom da bi se proizveo ,,Orao",. uz svesrdnu pomoć tada Engleske , Francuske itd. Srbija u ovoj situaciji je u stanju da pravi klipne avione sa turbo- prop motorima , bezpilotne…

12. May 2025.Pogledaj