Između 16. i 25. marta 39 kontrolora letenja i ATM (Air Traffic Management) eksperata iz Croatia Controla, SMATSA-e i BHANSA-e učestvovalo je u SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) simulaciji u realnom vremenu. Domaćin je bio HungaroControl i njihov Centar za istraživanje, razvoj i simulacije, saopštila je hrvatska Kontrola letenja.
Cilj zajedničke aktivnosti bio je testiranje različitih scenarija radi poboljšanja implementacije prekograničnog koncepta slobodnog planiranja ruta (cross-border free route planning).

– Croatia Control i SMATSA, uz podršku BHANSA-e, planiraju da uvedu SEAFRA koncept bez vremeskih ograničenja počevši od 8. decembra ove godine. Prepoznata je potreba za validacijom njegovog uticaja na konfiguraciju vazdušnog prostora, sa posebnom pažnjom na operativna i tehnološka rešenja i testiranjem širokog spektra njegovih uticaja. Posebnu pažnju poklonili smo ljudskom faktoru (pregled situacije i opterećenje tokom rada) ali i stavkama koje se tiču bezbednosti letenja kako bi buduće FRA operacije u ovom regionu tekle bez većih izazova.
Ovaj projekat jedan je od ključnih unapređenja ATM sistema u skladu sa EU inicijativom o uspostavljanju Jedinstvenog Evropskog neba (SES – Single European Sky ) bez obzira na nacionalne ili FAB granice. Cilj je povećanje bezbednosti i efikasnosti ali i kapaciteta vazdušnog saobraćaja iznad Evrope.
Prateći ovu inicijativu za implementaciju H24 SEAFRA koncepta, ANSP-ovi (Air Navigation Service Providers) iz četiri zemlje demonstriranju zajedničke ciljeve ka poboljšanju ne samo bezbednosti i efikasnosti već i zaštiti životne sredine kroz smanjenje emisija štetnih gasova, pogotovo Ugljen dioksida. – stoji u saopštenju hrvatske Kontrole letenja.