BEG airport status
Vazduhoplovi na vojnoj paradi u Sofiji povodom Dana bugarske Armije Pripreme za paradu i prelet borbenih aviona Su-25 i MiG-29 / Foto: Aeropress

Vazduhoplovi na vojnoj paradi u Sofiji povodom Dana bugarske Armije

Prigodnom vojnom paradom koja se svake godine organizuje u Sofiji, danas je obeležen Dan hrabrosti i Dan bugarske armije. Pored defilea vojnika i vojne tehnike centralnim gradskim ulicama neizostavan deo prikaza naoružanja bio je i prelet vazduhoplova Ratnog Vazduhoplovstva ali i Ratne Mornarice.

Paradu je otvorila posada transportnog helikoptera Mi-17 koji je nosio državnu zastavu Bugarske. Vazduhoplovi su bili okupljeni na međunarodnom aerodromu u Sofiji, kretali su se pravcem istok-zapad i preleteli su grad pola sata nakon početka parade.

Prvi nalet vazdušne komponente parade, na visini od oko 100 m otvorila je formacija od tri helikoptera koju su činili laki višenamenski Bell-206B-3 ’’Jet Ranger III’’, srednji transportni višenamenski AS-532AL ’’Cougar’’ i po prvi put javnosti u Sofiji prikazan mornarički višenamenski helikopter AS-565MB ’’Panther’’.

Zatim je pri brzini od oko 320 km/h u borbenoj formaciji usledio nalet srednjeg transportera C-27J ’’Spartan’’ u društvu osmatračkog  aviona An-30.

Školska avijacija bila je prisutna sa tri aviona, školsko-borbeni L-39ZA ’’Albatros’’ je u formaciji ’’klin’’ vodio dva školska aviona PC-9M na visini od oko 250 metara, brzinom 360 km/h.

Takođe u formaciji ’’klin’’ letela je i borbena avijacija RV Bugarske na visini od oko 300 metara. Lovac MiG-29UB vodio je dva jurišnika Su-25K a udaljenost između aviona bila je oko 30 metara.

Jedinice protivvazduhoplovne odbrane prodefilovale su na zemlji sa lanserima 5P85SE raketnog sistema S-300PM kao i transportno-utovarnim vozilima PR-14M raketnog sistema S-125 ’’Neva’’.

Video snimci priprema RV Bugarske za paradu:

Video sa priprema bugarske vojne avijacije, let iznad Sofije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ea

Kakvo je stanje u Bugarskom RV i PVO?

Odgovori
M'

Od prilike si video.Ali kupuju mislim polovne F-16.

Ea

Znaci donekle slicno nasem.A vezano za kupovinu sam cuo da su Gripeni u planu.

Bu

Mnogo bolje od vasi C-300, OSA, SU-24, MI-24, i da uskoro gripen a i imamo ss-21 Tocka

Ea

SU-24?Valjda SU-25.A pre svega sam mislio na operativnost,ne na ono sta pise na papiru.Iako sam video da vasi generali imaju obraz,nesto sto se za nase bas i nebi moglo reci.

Bu

Izvini SU-25 ali to sto smo imali pre 20 godina tada je bio armija pre ulazak u NATO unistimo sve

De

Bugarsko PVO?

Borbeno zrakoplovstvo: 15 MiG-29 I 12 Su-25. Nisu svi operativni. Pricaju o novim borbenim avionima puno godina ali novca nikad nema.

Upgravo je potpisan ugovor sa Poljacima za remont 6 motora za MiG-29.

Transportno zrakoplovstvo: Ovo je prilicno modern – 3 x C-27J Spartan, 1 x Pilatus PC-12, 1 x An-30.

Skolski avioni: Prilicno novi 6 x PC-9 (1 primjerak je ostecen), 5 x L-39ZA (, 4 x Mi-17 (+ nekoliko u rezervi), 1 x Mi-24 (I)

Helikopteri: 12 x AS532UL Cougar, 3 x AS565 Panther, 6 x Bell 206B, 4 x Mi-17 (+ nekoliko u rezervi), 1 x Mi-24 (+ nekoliko u rezervi).

Kao sto vidite Bugari su podosta obnovili svoje ratno zrakoplovstvo naspram ostatka Balkana. Cak su uspili odrzati citavu eskadrilu Mig-29 do nedavno. Broj pada kako rizurs istice.

Ž

Имају 6 ремонтованих Л-39ЗА.

De

Zaboravio ovaj detalj:

Oko 7 od 15 MiG-29 je potvrdeno da su operativni 2015-16 godine.

To su:

MiG-29UB: 12, 33

MiG-29A: 17, 23, 26, 32, 39

Odgovori
Ž

То је потврдио министар одбране. Командант РВ има другачије информације. Оперативност је релативна ствар, они можда могу тренутно да рачунају на 7 авиона али је питање колико су активни, колика је исправност и налет.

De

Ove avione su potvrdili prosmatraci na stranici Scramble.nl izmedu 2015 i sada.

Naravno neki mozda vise ne lete ako im je istekao rezurs.

Hvala za L-39 brojeve.

Ž

Јесте али Холанђани не знају налет њихових авиона и колика им је оперативност. Командант РБ Бугарске генерал Радев је имао примедбе на информацију министра одбране о 7 активних МиГ-29 и то довољно говори о стању њихове ловачке авијације.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj