BEG airport status
Obeležavanje Dana Vojske Srbije u Zrenjaninu: Vojna avijacija preleće paradu Posade helikoptera Gazela su kao uglavnom najbrojnije, redovno učestvovale na vojnim paradama povodom Dana Vojske Srbije.

Obeležavanje Dana Vojske Srbije u Zrenjaninu: Vojna avijacija preleće paradu

Centralna svečanost proslave Dana Vojske Srbije biće održana u ponedeljak 9. maja u Zrenjaninu sa početkom u 12 časova. Ovogodišnje obeležavanje Dana vojske pomereno je zbog održavanja vanrednih parlamentarnih, pokrajnskih i lokalnih izbora 24. aprila.

Tradicionalno, biće održana vojna parada uz defile pešadijskih jedinica dok će iznad njih preletati vazduhoplovi RV i PVO. Garda će prikazati egzercir, Rečna ratna flotila svoje brodove a biće priređen i taktičko-tehnički zbor odnosno prikaz naoružanja i vojne opreme sa kojim raspolaže Vojska Srbije. Na događaju će učestvovati oko 1300 pripadnika vojske uz oko 40 oružanih sistema.

formacija G-4 1
Iznad Leskovca je 2012. godine letelo čak 7 aviona G-4. Fotografija sa uvežbavanja preleta / Foto: Nebojša Mirković

Od 2006. godine Vojska Srbije svoj dan svake godine obeležava u drugom gradu pa su tako do sada vojnici defilovali kroz Beograd, Niš, Novi Sad, Pančevo, Leskovac, Kruševac, Užice i Takovo. Kada god su mogućnosti dozvoljavale bile su organizovane i vrlo zanimljive i dinamične pokazne vežbe a mnogim posmatračima je bilo najinteresantnie ono što najkraće traje a to su preleti vojne avijacije.

Orlovi petorka
Petorka Orlova izna Kruševca 2013. godine. / Foto: Vojska Srbije

U zavisnosti od trenutnog stanja i raspoloživosti tehnike, RV i PVO se uglavnom trudilo da izvuče maksimum kada je u pitanju učešće aviona i helikoptera. Tako smo ponekad na nebu imali svega par aviona (prošle godine u Takovu samo dva lovca MiG-29) a bilo je godina kada ih je bilo čak do 25 kao npr. u Leskovcu 2012. godine.

Tada je iznad centralne gradske ulice, ešalona vojnika i tehnike preletelo 12 helikoptera Gazela, 7 školsko-borbenih aviona G-4 ’’Super Galeb’’, 4 jurišnika Orao i dva lovca MiG-29.

Kako saznajemo, ove godine iznad Zrenjanina leteće dva MiG-a 29, dva Orla, tri G-4 i 6 ili 7 Gazela.
Iz helikoptera Mi-8 iskočiće padobranci Specijalne brigade.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ai

Iz poslednjeg pasusa može se zaključiti da nemamo avijaciju.

Odgovori
al

Svake dodine sve gore stanje u lovackoj avijaciji,nismo u stanju da remontujemo ovu bedu koju imamo,kad poslednjonj 29 ki istekne reusrs bice to zvannican kraj

Odgovori
al

I 20 PAK FA da imamo samo bi vise para bacali i zivote pilota ugrozavali. 99ta je to pokazala…
PVO i sklonistva je jedino sto nam treba…i clanstvo u savezu.

Odgovori
Ai

Pa, kada bi postali član saveza onda bi nam baš trebala skloništa jer svaka nova članica NATO-a istog trenutka kupuje A bombu u Rusiji.

lo

Niko normalan ne razmislja da ratuje, ali zato svako normalan razmislja o odbrani. niko nece napasti veliki savez, ukoliko je mali ili nema srazmerno dobre prijatelje.
E sad ako neko krene u napad treba unapred razmisljati o odbrani, o tome sta treba imati da bi se odbranio od suseda, odnosno imati nesto od cega ce susedu biti stavljeno do znanja da ce dobro da se pomuci.
E sad to sto nemamo para znaci da nemamo ni dobru vojsku jeste delimicno tacno.
Izbombardovase i rusi i amerikanci ISIS, ali ne bas toliko da su nestali sa slike, tu su oni jos uvek.

Dobro je da ce ista i da leti 9maja, polako ali sigurno resurs se crpi, bilo od letenja bilo od stajanja.
Cekamo neka bolja vremena, vazda dok smo zivi.

Odgovori
ч

Текст пропраћен лепим фотографијама Г-4 и Орлова. Штета што се ради о прошлом времену које смо и тада оцењивали као лоше за РВ. Није само јасно да ли је у последњој реченици реч хеликоптера у једнини или множини.
Ко чита званично гласило ВС часопис Одбрану могао је да види да је и текст у коме је најодговорнији човек у војсци изјавио датој поводом Дана војске да треба улагати и у овај у вид па је чак и најавио неке помаке у скорије време. Ето поред набавке Ми 17 он најави ремонт Ми 8 и ремонт Ан-26, модернизацију Орла(овде су се он и командант 204. и сложили у ставовима када се укрсте изајаве са овог портала и часописа) и Г-4 (која улази и завршну фазу) и још што шта. А када он то каже тако и мора бити.
Брига за овај вид очигледна је у трајању његовог мандата. Познат је по више крилатица, кованица које као смернице одјекују у главама и срцима свих припадника РВиПВО.
То су:
1.спремање и опремање, при чему су тежишно постигнити видни помаци на спремању великих простора и већег броја ствари које су престављале битне препреке у раду ( круга, ормара канцеларија магацина униформи и др). Сада је дошао и ред на дуго очекивано опремање за које ће између осталог већи део заслуге припада и њему.
2.струка и обука, при чему је тежиште дато на обуци ваздухопловаца у основама војничког заната као што је гађање из личног наоружања, брзина постављања заштитне маске у заштитни положај, оријентација у природи помоћу ручног сата и сунца и др. Сада сваки вазухопловни техничар (по потреби и нужди пешадинац-бранилац аеродрома) постиже норму у склапању и расклапању личног наоружања за задато време (а ко па може да им тражи и измери норму замене нпр. мотора или не дај боже радра на авиону МиГ 29 када нема потребе за тим јер тога и нема у…..).Сада је сваки ваздухопловац научио да када се шњирају пертле у чизме типа М-10 не треба да се везице укрштају када се провлаче кроз рупе већ морају да иду паралелно.
3.Дисциплина и топлина са тежиштем на дисцилини оној правој војничкој чега је увек руку на срце мањкало ваздухопловцима. Е сада да ли је дисциплина у струци, например у припреми и реализацији летења, или у процесу одржавања важнија од исконске војничке дисциплине којом се регулише спољни изглед, обраћање и сл. процените сами.
У сваком случају нада још постоји и коначно неће бити по оној старој: ова година је била тешка али наредна ће бити још тежа, припремите се господо.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

car je gol na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

eto, ako nekom nije jasno, vazna osoba je sve objasnila.... (ps, pazite slijedeci puta za koga glasate) ŠEF ODBORA ZA OBRANU Vidović: To se događa i mnogo opremljenijim vojskama, zrakoplovi zbog sile teže tendiraju tome da padnu ‘On može na pisti biti sto posto ispravan, ali u roku od tri minute može otkazati nešto i…

07. Dec 2022.Pogledaj

Robert na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Ne bi me čudilo da u blisko vrijeme izleti informacija o dodatnih 6 komada kao opciji ugovora. Više od toga je potpuno neracionalno razmišljanje jer mi ne možemo iskoristiti niti 50% potencijala te platforme. Sanjati o još jednoj, paralelnoj i potpuno drugačijoj platformi se može ako nemaš pojma s kakvim se ozbiljnim izazovima sada bavi…

07. Dec 2022.Pogledaj

aleksa na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Miloš77 - Pare amerima, a i njhovim saveznicima nisu nikakav problem. Šta se tiče probijanja rokova kao šta možeš da vidiš niko se ne buni. Ovoliko do sad napravljen broj aviona 5 generacije Rusija i Kina će imati kada USA počne sa proizvodnjom 8 generacije. Sa ovim šta sad imaju rešavaju sve probleme i to…

07. Dec 2022.Pogledaj

Vlad na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Avioni padaju bilo da su istočne ili zapadne proizvodnje. Koliko sam razumeo ljude kojima je Mig 21 posao, za preživljavanje njegovih pilota prilikom akcidenta je bitno da avion bude na dovoljnoj visini. To sa našim Mig-om 21 UM nije bio slučaj. Očito je da se u ovom slučaju otkaz motora desio na većoj visini te…

07. Dec 2022.Pogledaj

Milan na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Mig 21 nije akrobatski avion i sa svojim delta krilom i čudnim profilom u podzvučnom letu ne prašta nikakve greške. To je razlog tolikih padova u svim zemljama do sad, naročito kad se taj avion upotrebljava za širok spektar zadataka za koji i inicijalno nije bio konstruisan (a konstruisan je samo da poleti i sruši…

07. Dec 2022.Pogledaj