BEG airport status
Novi datum za dolazak helikoptera Mi-17, uzima se najsiromašniji paket opreme Dva srpska Mi-17V-5 imaće veoma skromnu opremu shodno trenutnim finansijskim mogućnostima / Foto: Ministarstvo odbrane

Novi datum za dolazak helikoptera Mi-17, uzima se najsiromašniji paket opreme

Kako Tango Six saznaje, novi helikopteri Vojske Srbije stići će, prema trenutnim planovima, 25. juna na Batajnicu avionskim transportom.

U isto vreme, najnoviji broj britanskog vojno-vazduhoplovnog časopisa Air Forces Monthly donosi vest o kupovini helikoptera Mi-17 za Srbiju. Naš poznati vojno-politički komentator Aleksandar Radić izneo je neke detalje ove nabavke.

890. mešovita helikopterska eskadrila “Pegazi“, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice primiće krajem juna dva nova Mi-17V-5 čiji su probni letovi počeli još početkom aprila na fabričkom aerodromu u Kazanju.

Zbog ograničenog budžeta helikopteri neće imati tzv. “stakleni“ kokpit već će biti opremljeni analognim instrumentima. Za oba primerka nabavljena je samo jedna dizalica SLG-300, jedan reflektor FPP-7M kao i jedan komplet za medicinsku evakuaciju sa 12 nosila.

Standardnu opremu čini meteo radar 8A-813C a svetla u kabini su prilagođena upotrebi naočara za noćno letenje (NVG). U transportnoj kabini može da sedi 25 vojnika a na podtrupnoj kuki sa sistemom “Vektor“ može da se okaći teret mase do 4 tone. Za gašenje požara koristiće se vedra PPV-2000 koje Srbija već poseduje.

Autor vesti podseća i kakvo je trenutno stanje inventara transportnih helikoptera u RV i PVO. Ovu flotu čine jedan Mi-17 kao i 6 Mi-8 proizvedenih 1980. od kojih lete samo dva. Životni vek Mi-8 ističe između 2017. i 2019. pa se, kako na kraju navodi Radić, razmišlja o nabavci još helikoptera Mi-17V-5.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Uz

Od Vucica nista bolje nisam ni ocekivao, a pricace kako su poslednja rec tehnike.

Odgovori
Ro

Neka si uporedio…

Mi

Politicar svakih par godina menjaju sluzbene automobile jer su „srati, nepouzdani i skupinza odrzavanje“
Ali, letelice se krpaju i popravljaju dok stvarno ne ispuste dušu

Odgovori
ra

Pa zamisli našta bi ličilo da se ispred skupštinskog parkinga pojave u kolima starim dve godine izbio bi skandal većih razmera:-)))

mt

Овај пакет, иако јефтинији, делује адекватно.

Odgovori
Go

Mozete li da objasnite sta znaci „adekvatno“? Komentar, ovako kako je ostavljen, izgleda kao klasican botovski sablon. Zato – u kom smislu adekvatno? Adakvatno kao – nismo mi za bolje? Adekvatno kao – nema se para, pa daj sta das?

Meni je neverovatno da se za vojsku, ma kakva da je finansijska situacija, kupuju letelice bez glass cockpit-a u drugoj deceniji dvadesetprvog veka! Bez zelje da spekulisem, ali zamislite da je prosle godine Mi-17 bio opremljen diplejom na kome je mogla da se prati GPS pozicija – mozda do nesrece uopste ne bi ni doslo.

Tako da, moram opet da pitam – kako to mislite „adekvatno“?

Dr

Paket ima sve neophodne instrumente za sigurno letenje pa i nocu u otezanim uslovime. To sto nije full glass kokpit ne znaci nista, to samo znaci da neki instrumenti su analogni a ne digitalni Imaju na netu da se nadju slike kokpita nasih helikoptera i videces da imaju displeje za kojima kukas.

Ac

Ovaj novi mislim da ima GPS, vidi se na jednoj od slika. Nije on skroz bez ekrana, vec su mu svi glavni instrumenti analogni. Veci je problem ova dodatna oprema, vitlo i tako to, kada bi se nabavljala svako malo po dva helikopetra pa neka i ovako opremljena, nekako bi funkcionisalo (bilo bi i adekvatno uz opremu za nocni let itd.), ali je to i glavni problem, ne znamo sta ce biti sutra a kamoli kada ce sledeca nabavka…
A onaj sto je pao, nije pao jer nije znao gde je, vec nije pouzdano znao visinu, stigao je on bio do aerodroma…

mt

Није ботовски коментар. Видим да је већ у одговорима доста добро представљено и појашњено. У ситуацији у којој нам је држава опрема ова два хеликоптера радиће посао таман онолико колико сами себе вреднујемо. Један хеликоптер је опремљен за спасавање и тренутно не видим потребе да се и за други троши новац на опремање. Народ се не буни, значи за боље и није.
Позитивно је што ипак одабран прави тип хеликоптера, боље није могло.
Када би држава одлучила да купи нове ловце, МиГ-29, чак и најјефтинијој опреми би био адекватно решење, само да је нов. Да, за боље нема јер се новац арчи на партијске војске. И то је тако. Нико се не буни, штавише, људи сами то бирају. Најпогубније би било да се авијација потпуно угаси и да нас све упуте у њиве. А нисмо уопште далеко од тога. Набавка било какве летелице је „ПУНА КАПА“ за Србију у овом тренутку.

po

Strahota,ljudi koji su odgovorni za ovu blamažu,da se zakonski gone u vladu sunđerskog…

Odgovori
Ch

U vojsu se nije ulagalo od 1991 a tehnika je starila…..
Pocnimo Posle demokratskih promena nije kupljeno ni jedno BS za to vreme vidi ko je sve bio na vlasti i ko je sve bio ministar odbrane……

lo

A ko, a sto i neznam koji jos razlog.
Prosecnog gradjanina koji svu svoju mudrost koju poseduje, a poseduje je samo zato sto je skolu zaboravio i zamenio TVom, na kom sta god da se kaze to je ono kako jeste, jel sto bi lagali narod.
Uopste se vise ne treba nervirati, ionako necemo skoro ratovati posto realno nemamo niti smemo skim niti imamo s cim.
Ove letelice su nabavljene posto valjda trebaju zbogom radi toga da spasu nekoga iz nedaca, eto na sta se svela vojska da se naoruzava zbog najsporednijeg od obaveza.
U globalu nek nam je srecno, nek dugo lete i da se modernizuju kada za to bude vreme, a ne da budu kakvi dodju do kraja zmaja.
I nema potrebe za nervozom docice drugi kad za to bude bilo para, di sam to vec cuo

Odgovori
Gr

Mi-17V5 je potencijalno opaka borbena masina. 6 kontejnera nevodjenih 70mm,cini mi se,projektila kakve Rusi koriste,mogu da izazovu devastaciju na terenu,zgradama,vozilima. Plus top 20mm „za na vrata“ zadnja,ili 12.7 sa strane. Plus transport vojnika i opreme. Dakle daleko da je samo za prirodne nedace ili spasavanja,ali mi idalje teramo svoje. Hrvati u NATO imaju potrebu da se naoruzavaju,mi „neutralni“ nemamo.

ko

Ja nista vas ljudi nerazumem sto se trose pare na kupovinu vitla i nosila kao da nasi ljudi to ne umeju da naprave i montiraju na helikoptere???? mislim imamo i mi ljudi majstore pravili smo svasta sada kao neumemo….zar nije prioritet oprema za voznju u svim meteo uslovima i uslovima smanjene vidljivosti radari itd ???

Odgovori
Gr

Dakle nivo Crvenog barona. Pristup daj sta das nas i doterao dovde.Jos slusam sra… o Smrchovima i Uraganima…xDDD Komedija.

Odgovori
Se

A sta je sa vojnim radarima AN/TPS-70

Odgovori
Ђ

Мислиш половним.

Go

Ma ovi hel. kakvi -takvi su zlatni. Najveci problem je po meni sto jos nisu stigli….. i sto ce ova dva helikoptera biti nedovoljna za transportnu …..treba jos … jer nemamo ni AN 2 , ni An 26 operativnih ……
Imamo li jos ista od opreme za Mi 8 /17 helikoptere osim vedara za gasenje pozara?

Odgovori
No

Kako je krenulo uskoro ce se avijacija Srbije svesti na vatrogasnu jedinicu sa tri helikoptera sa skromnim mogucnostima borbenih dejstava, steta :-(
Ne znam koga kriviti za ovakvu situaciju, lose ekonomsko stanje koja vlada svuda u svetu pa je pitanje da li se to sme uzimati kao izgovor, ili losu politiku koja vec decenijama nije vodila racuna o ovako vaznom pitanju…

Odgovori
Pi

Zasto su ovako ofarbani kada svi nasi helikopteri imaju maslinastu zelenu boju?

Odgovori
Ch

inace SuperPume su sve prizemljene zbog tehnickih razloga…
Oni koji objektivnije vide stvri znaju ja je to pun pogodak:
Preko 12 000 komada od skromne Mi-8 do danasnje verzije….za razliku od Indijaca..nemamo GK….sve ostalo Da……

Odgovori
gi

Helikopteri iz vesti u vest imaju sve manje opreme, a isporuka kasni… Daj Boze i da stignu…
Svi komentarisu GC, a realnost je da i „analogni“ ima LCD prikazivace, monitore i sl. – za nas nivo i ovo je previse, zato helikopteri i kasne – i ovaj „polu GC/analogni“ nasi mehanicari ne mogu da usvoje – sve je min 2 generacije u odnosu na postojece Mi8…
Ono sto najvise brine jeste nedostatak FLIR i NVG koji su najavljivani, a izgleda nece stici… Kako se prica po strucnim krugovima – cena integrisanih, ruskih, je veca nego na trzistu dok bi za datu cenu mogla da se kupi bolji FLIR i NVG, ali njihovom ugradnjom Mil odbija garanciju…
Inace, VS pored vedara treba da ima i dizalice, pored koje nisu koriscene jos od SFRJ, ali ko zna gde je to…

Odgovori
be

bez brige susjedi, skoro ce i nasi MI171 na donacijski bubanj pa bi mogli dobiti GC, NVG i ostalo……
p.s. i dizalice takodjer

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj